Ford vlani inovoval veľký Transit Custom. Približne do roka majú však prejsť modernizáciou aj ďalšie úžitkové modely. Najnovšie sa zmeny dotknú menšieho Transitu Connect, ktorý je na trhu už od roku 2012. Dodáva sa aj v osobnej verzii, a tak zvláda úlohu „pracanta“ rovnako dobre, ako funkcie mimoriadne praktického rodinného auta. Najmä ak sa môže odteraz pochváliť civilnejším dizajnom a množstvom technológií z osobných modelov Fordu.
Transit Connect dostal novú 6-uholníkovú masku s troma lamelami, aerodynamickejšie tvarovaný nárazník a nové xenónové svetlá kombinované s dennými diódami. Interiér pre 5– alebo 7-člennú posádku využíva kvalitnejšie materiály a nové druhy čalúnenia. Najväčšou zmenou je však palubná doska osadená 6,6-palcovým dotykovým displejom systému Sync 3 s hlasovým ovládaním. Vďaka platforme Waze môže navigácia využívať aktuálne dopravné informácie.
Modem 4G LTE zabezpečuje pripojenie na internet, a to až pre desať externých zariadení. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto či bezdrôtové dobíjanie telefónov. Bezpečnosť posilňujú autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitoring jazdných prúdov s udržiavaním, výstraha pri cúvaní, detekcia slepých uhlov zrkadiel a v neposlednom rade adaptívny tempomat. Teda prvky, ktoré poznáme skôr z Focusu či Mondea.
Civilnému svetu sa Connect približuje aj pod kapotou, kde debutujú úplne nové úsporné motory. Najočakávanejším je 4-valcový diesel 1,5 EcoBlue, o ktorom sa Ford vyjadruje, že v oblasti vznetových agregátov prináša podobnú revolúciu ako to bolo v prípade benzínových motorov EcoBoost. Navyše môže byť spojený okrem 6-stupňového manuálu s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Zlepšený 3-valec 1,0 EcoBoost so štart-stop systémom zas prináša technológiu vypínania jedného valca.
To všetko má viesť k nižšej spotrebe paliva a k redukcii emisií. Presné dynamické parametre ani spotrebu Ford však zatiaľ neprezradil. Zato vieme, že celkové prevádzkové náklady zníži Connect aj vďaka predĺženým servisným intervalom. Verzie s manuálnou prevodovkou majú premenlivý interval dva roky alebo 40 000 kilometrov. To má Transit Connect zvýhodniť pred konkurenciou. Tak ako doteraz bude k dispozícii s dvoma rázvormi náprav a nosnosťou 520 až 890 kg. Do jeho útrob sa zmestí 3,6 kubického metra nákladu.