Už pred štyrmi rokmi spustilo Volvo generačnú obmenu svojich motorov. Nové štvorvalcové dvojlitrové jednotky s označením Drive-E už debutovali v SUV XC60 a XC90, ale aj vo vlajkovej lodi S90/V90. Teraz prichádza na rad nový 3-valec, ktorý vychádza práve z väčších štvorvalcov. Aj preto neprekvapí objemom 1,5 litra, ktorý je výsledkom odstránenia jedného z valcov. Umožnila to modulárna konštrukcia.
Novinka s kódovým označením B3154T má identické vŕtanie valcov 82 mm a zdvih piestov 93,2 mm. V porovnaní s dvojlitrovým 4-valcom T4 pre Volvo XC40 má o čosi nižší kompresný pomer – 10,5 : 1 v porovnaní s 11,3 : 1. Tak ako všetky motory Drive E, je aj 3-valec vybavený priamym vstrekovaním paliva, časovaním sacích a výfukových ventilov a samozrejme turbodúchadlom. Pohon rozvodového mechanizmu dostal na starosť ozubený remeň.
S vibráciami pomôže dodatočný vyvažovací hriadeľ poháňaný ozubenými kolesami. Výsledkom je výkon 115 kW pri rovných 5 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 265 Nm v rozmedzí 1 850 až 3 850 otáčok. Debut si novinka odbije v crossoveri XC40 T3, a to výlučne v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Aj to naznačuje, že motor T3 je úplným základom ponuky.
Poznáme aj niektoré technické parametre. Švédske SUV s ním zrýchľuje na stovku za 9,4 sekundy a priemerne spotrebuje 7,1 až 7,7 litra benzínu na 100 km. To už podľa novej metodiky merania WLTP. Neskôr môžeme s novým agregátom počítať v ďalších modeloch Volva. Napríklad v pripravovanom nástupcovi V40. Motor je zároveň pripravený aj pre kombináciu s hybridnou pohonnou sústavou vrátane očakávaného plug-in hybridu.