Novinka Ferrari nadväzuje na úspešné „okruhové“ verzie Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Special. Základom je tentoraz model 488 GTB. No konštruktéri z Maranella na ňom využili skúsenosti z vytrvalostného šampionátu WEC, kde Ferrari vybojovalo za posledných šesť rokov päť titulov v kategórii GTE. A potom je tu potenciál, ktorý prinieslo 25 rokov série Ferrari Challenge. Takže sa nemožno čudovať, že nová verzia 488 Pista, čo znamená v taliančine okruh, bude poriadne ostrým náradím.
Všetko sa to začalo aerodynamikou. GTB dostalo odlišný „zobák“ S-Duct, inšpirovaný technológiou monopostov F1, podvozkové difúzory Vortex a dvojitý zadný difúzor. Prepracované je aj zväčšené a vyššie umiestnené zadné „delfínové“ krídlo či odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru. Jeho otvory sa presunuli do nárazníka. Výsledkom aerodynamických úprav je zvýšenie prítlaku o 20 %. Pista to bude nepochybne potrebovať, veď vzadu pracuje preplňovaný motor 3,9 V8, ktorý ponúka pri rovných 8 000 otáčkach za minútu neskutočných 530 kW.
A potom je tu ohromný krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Systém Variable Torque Managent dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok. V porovnaní s GTB tak Pista disponuje výkonom vyšším o 32 kW a krútiacim momentom vyšším ako 110 Nm. Ferrari hovorí o najvýkonnejšom 8-valci vo svojej histórii, čo potvrdzuje litrový výkon 135,82 kW/l. Motor je pritom ľahší. Odľahčený je kľukový hriadeľ, zotrvačník, sací trakt z uhlíkových vlákien aj výfukové potrubie z ocele Inconel.
Spolu s 20-palcovými karbónovými kolesami a krytom motora klesla suchá hmotnosť 488 Pista o 90 kg, na výsledných 1 280. Potom neprekvapí, že novinka šprintuje na stovku za 2,85 sekundy, čo je zlepšenie takmer o dve desatiny. Rovnako fascinujúci je šprint na dvojnásobnú rýchlosť, ktorú zvládne Pista za 7,6 sekundy. Maximálna rýchlosť sa končí až pri 340 km/h. Zvládnuť túto šelmu pomáha vyspelý adaptívny podvozok a trakčná elektronika. Pista disponuje stabilizáciou SSC 6.0, elektronickým diferenciálom E-Diff3, magnetoreologickými tlmičmi SCM a po prvýkrát aj brzdovou sústavou riadenou systémom FDE (Ferrari Dynamic Enhancer).
Podľa automobilky prináša táto dodatočná kontrola suverénne správanie v hraničných situáciách, dokonalé splynutie vozidla s vodičom a zároveň robí zo 488 Pista nielen okruhovú raketu, ale aj auto schopné ponúknuť dostatočný komfort. Novinka má tak uspokojiť profesionálnych jazdcov, ako aj sviatočných nadšencov športovej jazdy. Emócie zvyšuje zvuková kulisa motora, ktorá je v celom rozsahu otáčok intenzívnejšia ako pri sériovom GTB. Interiér používa ešte viac semišu a volant s vizuálnou kontrolou otáčok a prepínačom jazdných režimov. To všetko opäť pripomína svet monopostov. Cenu novinky z Maranella zatiaľ nepoznáme.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 605 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 975 |
Výška (mm) | 1 206 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 280 |
Technické údaje
Motor | 3,9 V8 |
---|---|
Zdvihový objem | 3 902 |
Počet valcov/ventilov | V8/32 2×DOHC bi-turbo |
Max. výkon (kW/ot.) | 530/8 000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 770/3 000 |
Prevodovka | 7-dvojspojková |
0 – 100 km/h (s) | 2,85 |
0 – 200 km/h (s) | 7,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 340 |