Renault udrel mestským elektrickým Zoe klinec rovno po hlavičke. Už tri roky za sebou je najpredávanejším elektromobilom v Európe. Predávanejším než Nissan Leaf alebo BMW i3. Vlani dodala automobilka zákazníkom 31 300 kusov, čo bol medziročný nárast až o 44 %. Zoe kraľuje v predajoch vo Francúzsku, Nemecku, Rakúsku, Dánsku, Španielsku, Portugalsku a Slovinsku. Doma vo Francúzsku je každým druhým predaným elektromobilom práve Zoe.
Úspechu pomohol pred dvoma rokmi nový elektromotor R90 (65 kW), ktorý nahradil pôvodný od Continentalu, a tiež nová verzia so zväčšenou kapacitou batérií, ktorá sa vyšplhala na 41 kWh. To predĺžilo dojazd Zoe Z.E. 40 z 210 na 240 km. Tým sa však inovácie nekončia. V Ženeve predstaví Renault novú verziu s elektromotorom R110, čo znamená zvýšenie výkonu o 12 kW, na konečných 77 a krútiaceho momentu z 220, na 225 Nm. Nový motor zlepší dynamiku tohto mestského elektrického hatchbacku.
Na stovku to zvládne za 11,4 sekundy, čo je o takmer dve sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť ostane na pôvodných 135 km/h. Renault hovorí o 300 kilometroch, v prípade verzie Z.E. 40, a to dokonca podľa novej, prísnejšej procedúry WLTP, ktorá simuluje podmienky bližšie reálnej prevádzke. Bonusom motora je aj väčší dojazd. Okrem toho môže Zoe počítať s novým fialovým lakom Blueberry a rozhraním R-Link s platformou Android Auto.
Renault vyrába Zoe vo svojom francúzskom závode Flins. Motory dodáva závod v Cléon. Objednávky na vynovený Zoe otvorí Renault v marci. K prvým zákazníkom by sa mal dostať začiatkom leta, vrátane Slovenska.