Volvo zmenilo svoj postoj k autosalónom. Nechodí na prehliadky do Frankfurtu nad Mohanom ani do Paríža. Ženeva je však výnimka. A tak ho v halách Palexpa uvidíme aj tento rok. Privezie sem veľkú premiéru. Po modernizácii modelových radov 90 a 40 a tiež SUV XC60 prišlo na rad kombi V60. Veľa informácií ale automobilka zatiaľ neposkytla. Tlačová správa je plná marketingových fráz o cieľovej skupine zákazníkov, ktorou sú rodiny. A v podstate to tak je. Volvo má v segmente rodinných kombi naozaj dlhoročnú tradíciu.
Isté je, že očakávaná novinka, ktorú Volvo ukázalo ešte pred Ženevou, v jej prirodzenom prostredí, teda na príjazdovej ceste k rodinnému domu v Štokholme, využije techniku väčšieho modelu V90. To znamená modulárnu platformu SPA (Scaleable Product Architecture) v modifikácii, aká sa už ukázala pri SUV XC60. Podobne je to s dizajnom. Nové kombi je tak prakticky zmenšenou verziou vlajkovej lode. Podobné sú proporcie, predná maska, reflektory s Thorovým kladivom aj zadné svetlá vytiahnuté vysoko do stĺpikov.
Interiér má prakticky identický s Volvom XC60 vrátane infotainmentu Sensus s veľkou vertikálne umiestnenou dotykovou obrazovkou. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi. Imidž bezpečnosti posilnia nové asistenčné systémy, najmä semiautomatické riadenie PilotAssist, ktorý sa stará o riadenie, brzdenie a zrýchľovanie na dobre značených cestách. Výrazne suverénnejší má byť tento „autopilot“ v zákrutách. Autonómne brzdy City Safety monitorujú nielen autá, ale aj chodcov, cyklistov a zvieratá, čo je svetová premiéra.
Pripočítať musíme systém ochrany pred zrážkou s protiidúcim vozidlom vo vedľajšom prúde, výstrahu pred križujúcimi vozidlami spojenú s automatickým brzdením, ale aj systém ochrany pred zídením z cesty. Ešte viac zmien sa odohrá pod kapotou. Vé-šesťdesiatka bude prvým Volvom, ktoré ponúkne hneď dve plug-in hybridné verzie. Slabšiu T6 Twin Engine AWD s výkonom 253 kW a silnejšiu T8 Twin Engine AWD, ktorá dáva až 290 kW. Základom oboch je 4-valcový dvojliter Drive-E, kooperujúci s elektromotorom a 8-stupňovým automatom.
Už z toho vidieť, že ekológia sa vo Volve spája s extrémnou dynamikou. Čistý benzín zastúpia 4-valce 2,0 T5 (187 kW) a T6 (235 kW), pričom druhý z nich disponuje dvojitým preplňovaním. Osemstupňový automat je štandardom. Našťastie, príchod elektrifikovaných modifikácií neznamená koniec dieslov, s ktorými Volvo do budúcnosti už príliš nepočíta. V ponuke ostávajú dvojlitrové 4-valce 2,0 D3 (110 kW) a 2,0 D4 (140 kW). Do predaja sa V60 chystá po ženevskej premiére. Švédi však majú pripravený aj program prenájmu.