Peugeot Rifter plánuje nadviazať tam, kde skončila predchádzajúca generácia nesúca ešte označenie Partner Tepee. Spolu s koncernovým súrodencom Citroënom Berlingo stojí na rovnakej platforme EMP2. Po odkúpení značky Opel sa z koncernových dvojčiat stali vďaka modelu Combo koncernové trojčatá.
Dizajnovo sa nový Rifter veľmi podobá na ostatné modely z portfólia značky Peugeot. Robustný predný nárazník dopĺňa zvislá predná maska. Zboku zaujme plastová ochrana podvozka a krátke previsy. Vzadu upútajú svetlá s typickou grafikou symbolizujúcou tri pazúry. Dynamické dizajnové prvky ponúkne verzia GT Line.
Napriek dôrazu na dizajn a možnosti zvoliť si až sedemnásťpalcové disky kolies, ostáva hlavnou prednosťou auta na pomedzí kategórií minivan a MPV praktickosť. Rifter bude na výber okrem štandardnej päťmiestnej verzie dlhej 4 400 mm aj v predĺženej sedemmiestnej, ktorá je dlhšia o 350 mm. Samozrejmosťou sú bočné posuvné dvere. Ukladanie menších predmetov do kufra uľahčí otvárateľné okno na piatych dverách.
Batožinový priestor poskytuje v päťmiestnej verzii 775 litrov. Maximálny objem pre náklad dosahuje v predĺženej verzii so sklopenými sedadlami až 4 000 litrov. Do druhého radu možno umiestniť až tri detské sedačky. V interiéri nastala veľká zmena vďaka prítomnosti i-Cockpitu vrátane volantu s menším priemerom a informačno-zábavného systému ovládaného cez osempalcovú dotykovú obrazovku. Infotainment obsahuje aj funkciu Mirror Screen kompatibilnú s aplikáciami Mirror Link, Apple Carplay a Android Auto.
Ponuka pohonných jednotiek sa skladá zo zážihového 1,2-litrového motora PureTech a vznetového agregátu 1,5 BlueHDi. Benzínová možnosť je v ponuke v dvoch výkonových verziách, a to 82 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Slabšia verzia bude spolupracovať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom silnejšia dostane nový osemstupňový automat. Silnejší benzínový motor bude k dispozícii až v roku 2019.
Naftový motor je v ponuke v troch výkonnostných verziách. S päťstupňovou manuálnou prevodovkou budú spárované verzie s výkonom 55 kW (75 k) a 75 kW (100 k). Najsilnejšia naftová možnosť s výkonom 96 kW (130 k) bude na výber so šesťstupňovým manuálom alebo so spomínanou osemstupňovou automatickou prevodovkou.
K ekologickej prevádzke bude naftovému motoru pomáhať filter pevných častíc a systém katalytickej redukcie. Silnejšia verzia motora PureTech bude tiež vybavená filtrom pevných častíc. Jazdu po nespevnených povrchoch bude pomáhať zvládať systém Advanced Grip Control spolu s pneumatikami Michelin Lattitude Tour. O konštrukciu verzií s pohonom oboch náprav sa postará firma Dangel.
Peugeot Rifter nebude zaostávať ani v oblasti bezpečnostných systémov. Súčasťou jednotlivých výbav bude systém udržovania v jazdných pruhoch, rozpoznávanie dopravných značiek, detekcia únavy vodiča, sledovanie mŕtveho uhla, predkolízne brzdenie, stabilizačný systém pre jazdu s prívesom, automatické prepínanie diaľkových svetiel, zadná kamera snímajúca 180-stupňové zorné pole a v prípade osemstupňovej automatickej prevodovky aj adaptívny tempomat s funkciou zastavenia.