Piata generácia jedného z najpredávanejších SUV planéty prišla v USA na trh už vlani. Jeho cesta do Európy sa poriadne natiahla. Honda sa zatiaľ zmohla iba na prezentáciu prototypu CR-V, ktorý ukázala na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Skutočná európska premiéra sa tak odohrá až v Ženeve. A to naďalej s mnohými tajomstvami. Tlačová správa stále neuvádza bližšie technické údaje ani rozmery. Vychádzať však môžeme z americkej verzie, ktorá je prakticky identická.
V USA má CR-V na dĺžku 4 587, na šírku 1 854 a na výšku 1 678 mm. Verzie s pohonom oboch náprav sú ešte o 11 mm vyššie. To znamená, že novinka, postavená na platforme nového Civicu, je o 18 mm kratšia, o 34 užšia a o dva milimetre nižšia. Kompaktnejší formát však sprevádza predĺženie rázvoru náprav o 29 mm na konečných 2 659. Dizajn je síce evolučný, ale oveľa dynamickejší. CR-V ťaží z dlhšej prednej kapoty, kratšieho zadného previsu, kabíny posunutej viac vzad a homogénnejšieho tvaru bočných okien.
Moderné predné LED reflektory sú elegantne napojené na prednú masku. Zadné svetlá v tvare L vystupujú vysoko do stĺpikov. Robustná plastová ochrana podvozku a svetlá výška až 208 mm, čo je o 35 viac ako v minulosti, naznačujú, že nová generácia zvládne mimo asfaltu viac. Očakávať môžeme vyššiu tuhosť karosérie a nižšiu hmotnosť vďaka rozsiahlejšiemu nasadeniu vysokopevnostnej ocele. Honda popracovala aj na aerodynamike. Tú zlepšujú napríklad aktívne lamely v prednej maske, regulujúce prívod vzduchu k chladiču.
Úplne prepracovaný interiér je o 52 mm dlhší. To aj preto, že CR-V ponúkne po prvýkrát príplatkový tretí rad sedadiel. Väčší má byť aj kufor s dvojitou podlahou a tiež širšou a nižšie umiestnenou nakladacou hranou. Prístup uľahčí jednoduché sklápanie delených sedadiel v pomere 60 : 40. Vodič bude mať lepší výhľad vďaka užším predným stĺpikom a konečne aj prehľadnú palubnú dosku. Vybavená bude dvoma 7-palcovými displejmi. Jedným v úlohe prístrojového panelu a druhým vo funkcii multimediálneho rozhrania DII.
Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay či indukčné dobíjanie telefónov. Sympatické je, že Honda vypočula kritiku zákazníkov a do systému audia vrátila manuálne ovládanie hlasitosti. Samostatný panel má aj automatická klimatizácia. Z nových komfortných prvkov spomeňme diaľkové štartovanie, vyhrievanie zadných sedadiel či otváranie veka batožinového priestoru nožným senzorom. Balík asistenčných systémov Honda Sensing obsahuje autonómne brzdy s detekciou chodcov, výstrahu pred kolíziou či monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel.
Nechýba adaptívny tempomat, automatické ovládanie diaľkových svetiel či výstraha pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Obmedzovač rýchlosti berie do úvahy aj údaje o maximálnej povolenej rýchlosti. Pod prednou kapotou definitívne končí nafta. Honda namiesto dieselového motora 1,6 i-DTEC ponúkne hybridnú verziu i-MMD. Tá bude kombinovať atmosférický benzínový motor 2,0 i-VTEC, pracujúci v Atkinsonovom cykle a dva elektromotory. Zvláštnosťou je, že hlavnú trakčnú úlohu zohrajú práve elektromotory. Preto si benzínová jednotka vystačí s jednostupňovou prevodovkou.
Systém je podobný novému hybridnému Accordu. Okrem toho ostane v ponuke aj klasická benzínová verzia s motorom 1,5 i-VTEC Turbo (140 kW), známym z nového Civicu. Spojený môže byť okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky aj s kontinuálnou prevodovkou CVT. Pri oboch verziách počíta Honda tak s predným náhonom, ako aj s pohonom oboch náprav AWD. Jazdné vlastnosti ťažia nielen z výhody väčšieho rozchodu a rázvoru, ale aj z prepracovaného zavesenia. Predné kolesá nesú tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové zavesenie.
Tlmiče majú znížené trenie a stabilizátory väčší priemer, čo má byť výhodou pri prejazde zákrut. Riadenie dostalo variabilný prevod a elektrický posilňovač. Viac sa dozvieme v Ženeve. Do predaja sa nové CR-V dostane v Európe na jeseň. Hybridná verzia má nasledovať začiatkom roka 2019.