Ford Edge bol pôvodne určený len pre severoamerický kontinent, no vďaka unifikačnej modelovej stratégii „One Ford“ sa v poslednej generácii dostal aj do Európy. Na starom kontinente je v ponuke od roku 2015. V Ženeve uvidíme jeho modernizovanú verziu, ktorá nadväzuje na celý rad faceliftov, ktoré podstúpili modely Fordu za posledných dvanásť mesiacov. Hovoriť len o facelifte by bolo však v tomto prípade nespravodlivé. Luxusné SUV prichádza aj so zásadnými technickými novinkami.
Exteriérové zmeny sú zjavné na prvý pohľad. Nová je predná maska odčlenená od nových, užších reflektorov. Tie majú novú grafiku denných svetiel a full-LED technológiu už v štandarde. Zmenil sa dizajn nárazníkov. Aj vzadu dostali svetlá novú grafiku. V premiére sa predstavuje športová verzia ST-Line s plástovým výpletom lesklej čiernej masky, čiernymi podbehmi a 20-palcovými diskami kolies. Dynamický efekt podporuje väčší strešný spojler a dve koncovky výfukov. Za príplatok dostanete až 21-palcové disky.
Interiér prináša digitálny prístrojový panel s 3D zobrazením, ktorý nahrádza analógové ukazovatele. Rozhranie Sync 3 s hlasovým ovládaním a 8-palcovou obrazovkou je kompatibilné so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Výkonné audio B&O Play využíva desaťkanálový zosilňovač. Verzia ST-Line pridáva elektricky ovládané sedadlá, čalúnenie z perforovanej kože či hliníkové pedále.
Edge si tiež polepšil v bezpečnostnej výbave. Balík asistenčných systémov rozširuje o multikolíznu brzdu (Post-Collision Braking), teda aktiváciu bŕzd po kolízii, adaptívny tempomat s úplným dobrzdením a následným rozbehom, udržiavanie v jazdnom prúde a systém Evasive Steering Assist, ktorý poskytuje vodičovi podporu pri obchádzaní prekážok v krízových situáciách. Väčšina systémov využíva radar, prednú kameru a ultrazvukové snímače. Najväčšiu technologickú novinku však nájdeme pod kapotou.
Edge sa môže pochváliť vôbec najsilnejším naftovým motorom vo svojej histórii. Štvorvalec 2,0 EcoBlue bi-turbo s výkonom 175 kW využíva dve rozdielne turbodúchadlá. Malé vysokotlakové turbo sa stará o rýchly nástup krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach, kým veľké nízkotlakové zabezpečuje maximálny výkon vo vyššom otáčkovom spektre. Vysoké teploty spálených plynov si vyžiadali nové výfukové potrubie, obsahujúce až 30 % niklu. Veľké turbo je navyše chladené kvapalinou.
Motor je štandardne spojený s novou 8-supňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav. V ponuke je aj verzia s jediným turbodúchadlom. Potom dáva agregát 2,0 EcoBlue buď 110 kW, alebo v silnejšej verzii 140 kW. Kým silnejší motor je spojený so štvorkolkou a 6-stupňovým manuálom, slabší používa štandardne 8-stupňový automat a predný náhon. Edge ST-Line pridáva športový podvozok s tuhším naladením a adaptívne riadenie s variabilným prevodom, ktoré bolo doteraz výsadou drahších verzií Sport a Titanium.
Novinka Fordu sa vo svetovej premiére predstaví na autosalóne v Ženeve. Do predaja však zamieri až na jeseň.