Audi A6: Ôsma generácia prináša technológie vlajkovej lode A8

06.03.2018 06:00

Nová limuzína vyššej strednej triedy prichádza s ostrejším dizajnom, mikrohybridným systémom, riadenou zadnou nápravou a asistenčnými systémami pripravenými pre autonómnu jazdu. Využiť ich zatiaľ ale nemôže.

Nová limuzína nápadne pripomína vlajkovú loď...
Nová limuzína nápadne pripomína vlajkovú loď Audi A8. Najmä prednou maskou. Podobná je aj grafika svetiel či prelisy na blatníkoch. Autor: Audi A6

Po siedmich rokoch nahrádza Ingolstadt siedmu generáciu Audi A6. Dalo sa to čakať, veď vlani debutovalo športové Audi A7 Sportback, ktoré je jeho technologickým súrodencom. Aj nová limuzína preto využíva platformu MLB Evo s pozdĺžne uloženými motormi. Dizajn pokračuje v línii vlajkovej lode A8. Má ostrejšie rysy a veľkú prednú masku Single frame lemovanú LED reflektormi, za príplatok s technológiou HD Matrix. Športovejší strih zabezpečuje jemná zmena proporcií. Predná kapota je dlhšia a kabína posunutá viac vzad. Zadný stĺpik klesá v štýle kupé a končí sa krátkou zadnou kapotou. Zadné svetlá s výraznou grafikou sú prepojené chrómovou lištou.

Rozmery sa menili len nepatrne. Nová limuzína...
Rozmery sa menili len nepatrne. Nová limuzína je o sedem milimetrov dlhšia, o 12 širšia a o dva vyššia. Jazdiť môže až na 21-palcových diskoch kolies. Autor: Audi A6

Rozmery sa menili len nepatrne. Audi A6 má na dĺžku 4 939, na šírku 1 886 a na výšku 1 457 mm. To znamená, že je o sedem milimetrov dlhšie, o 12 širšie a o dva vyššie. Rázvor náprav narástol o 14 m na konečných 2 924. Práca v aerodynamickom tuneli skončila fantastickým výsledkom Cd 0,24. Na výber budú dve dizajnové línie Sport a Design doplnené paketom S Line. Líšia sa vyhotovením masky, tvarom nárazníkov či diskami kolies, ktoré môžu mať až 21 palcov. Okrem toho majú zákazníci na výber 15 odtieňov lakov, z toho osem nových. To, čo nevidieť, je väčšia tuhosť karosérie. Oceľ kombinuje s hliníkovou kapotou, blatníkmi, dverami či vežami tlmičov.

Viac miesta a nadvláda displejov

Interiér preberá dizajn z A7 Sportback. Pochopiteľne, nájdete v ňom miesta, a to aj v porovnaní s predchodcom. Audi sľubuje plusové milimetre v oblasti nôh, ramien aj nad hlavou, a to tak v prednej, ako aj zadnej časti kabíny. Palubná doska je osadená najnovším infotainmentom MMI s 10,1-palcovým centrálnym displejom pre zábavný systém a spodným na stredovej konzole s uhlopriečkou 8,6-palca, pre funkcie klimatizácie, komfortu alebo zadávania textu. Displeje majú zvukovú aj hmatovú odozvu a umožňujú pohyb ikon a ich usporiadanie, podobne ako na smartfónoch.

Interiér je plný displejov. Dotykom sa ovláda...
Interiér je plný displejov. Dotykom sa ovláda aj klimatizácia. Najvyššia úroveň MMI počíta navyše s digitálnym kokpitom a head-up displejom. Autor: Audi A6

Personalizácia umožňuje nastavenie až siedmich individuálnych profilov, ktoré zahŕňajú 400 funkcií. Štandardom je tiež head-up displej. Vyššiu úroveň multimédií MMI Navigation plus dopĺňa 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel a modul pre vysokorýchlostné pripojenie na internet formátom LTE Advanced. To znamená aj on-line navigáciu prostredníctvom serverov služby HERE alebo služby zdieľania informácií medzi vozidlami Car-to-X. MMI možno doplniť o špičkové audio Bang & Olufsen ASS s priestorovým zvukom. Hlasové ovládanie spracováva otázky a povely aj pomocou znalosti z cloudu.

Osemnásť senzorov a päť kamier

K luxusným prvkom musíme pripočítať masážne a ventilované sedadlá, klimatizáciu s paketom AirQuality s parfumovaním vzduchu, indukčné nabíjanie telefónov, dva druhy ambientného podsvietenia interiéru, vyhrievané čelné oko či stierače s integrovanými dýzami. Asistenčné systémy Audi A6, podobne ako pri Audi A8, tak trochu predbiehajú súčasné legislatívne limity. Dokážu viac, ako je dnes povolené. Pripravené sú totiž pre úroveň autonómneho riadenia SAE 3. Využívajú ultrarýchlu riadiacu jednotku zFAST, ktorá spracúva údaje piatich radarových senzorov, piatich kamier, jedného laserového senzora a dvanástich ultrazvukových senzorov.

Kabína má ponúknuť viac miesta vo všetkých...
Kabína má ponúknuť viac miesta vo všetkých smeroch. A to aj na zadných sedadlách. Objem kufra ostal nezmenených 530 litrov. Autor: Audi A6

Systémy sú rozdelené do paketov City a Tour. Prvý obsahuje napríklad asistent pre prejazd križovatkou a druhý udržiavanie v jazdnom prúde s asistentom hospodárnej jazdy. Parkovanie uľahčujú moduly Parking Pilot a Garage Pilot, ktoré zvládajú vchádzanie aj vychádzanie z miesta či garáže bez vodiča za volantom. Ak by zákony dovoľovali viac, mohlo by jazdiť nové Audi A6 na diaľnici autonómne, a to dlhodobo. Samozrejmosťou sú autonómne brzdy s detekciou chodcov a zvierat, adaptívny tempomat, monitorovanie jazdných prúdov či čítačka dopravných značiek a samočinné prepínanie diaľkových svetiel.

Elektrifikácia s každým motorom

Pod kapotou sa predstavia štyri motory TFSI a tri TDI. V prvej vlne si ale musíme vystačiť so štyrmi. Všetky sú vybavené mikrohybridným systémom BAS (Belt Alternator Starter) s reverzibilným alternátorom, ktorý regeneruje brzdnú energiu a pomáha so štartovaním po zastavení alebo po plachtení. To môže A6 využívať v rozmedzí od 55 do 160 km/h. Šesťvalcové verzie používajú 48 V elektrický okruh. Funkcia štart-stop je aktívna v rozsahu 7 až 22 km/h. Motor sa teda vypína aj počas jazdy. Výsledkom je priemerná úspora paliva 0,7 litra na 100 km. Benzínová ponuka štartuje na úvod so 6-valcom 3,0 TFSI (200 kW, 500 Nm).

Všetky motorizácie sú vybavené mikrohybridným...
Všetky motorizácie sú vybavené mikrohybridným systémom BAS (Belt Alternator Starter) s reverzibilným alternátorom, napojeným na kľukový hriadeľ pomocou remeňa. Autor: Audi A6

Naftu bude tankovať 4-valec 2,0 TDI pre verziu 40 TDI (150 kW, 400 Nm) a dva šesťvalce 3,0 TDI pre verzie 45 TDI (170 kW, 500 NM) a pravdepodobne 50 TDI (210 kW, 620 Nm). Všetky verzie sú štandardne spojené s automatickými prevodovkami. Kým ale naftové 6-valce používajú klasický 8-stupňový automat Tiptronic, motory 3,0 TFSI a 2,0 TDI si musia vystačiť s menej komfortnou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Pohon Quattro je štandardom pri všetkých 6-valcoch, ale v rôznych verziách. Prevodovka Tiptronic sa kombinuje permanentným systémom so samosvorným medzinápravovým diferenciálom, kým S tronic so šetriacim systémom Quattro ultra s rýchlym pripájaním zadných kolies.

Štyri druhy podvozka

Priplatiť si môžete za športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá. Novinkou A6, ktorá zlepší stabilitu, je aj riadenie zadnej nápravy. Kolesá sa vychyľujú v uhle piatich stupňov. Pri nízkych rýchlostiach zmenšujú polomer zatáčania o 1,1 metra. A ďalej je tu vyspelé variabilné riadenie, ktoré mení prevod v rozmedzí od 9,5 : 1 až do 16,5 : 1. K tomu musíme pripočítať štyri druhy podvozka – základný, športový s tvrdším odpružením, adaptívny s tlmičmi meniacimi charakteristiku pruženia a vrcholový s pneumatickým odpružením Adaptive Air Suspension.

Všetky systémy pracujú vo vzájomnej interakcii vrátane trakčnej elektroniky, prípadne športového diferenciálu. Vodič vyberá z ponuky viacerých jazdných režimov cez volič Audi Drive Select, pričom rozsah zmien medzi komfortným a športovým módom majú byť výraznejšie ako doteraz. Neskôr sa počíta s rozšírením ponuky motorov, s kombi Avant, ako aj s ostrými verziami S6 a RS6. Svetová premiéra novej ingolstadtskej limuzíny prebehne na ženevskom autosalóne a do predaja zamieri v júni. Výrobu zabezpečí, tak ako doteraz, produkčný závod Audi v nemeckom Neckarsulme.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 939
Šírka (mm) 1 886
Výška (mm) 1 457
Rázvor náprav (mm) 2 924
Veľkosť kufra (l) 530

Technické údaje

Motory 3,0 TSI 40 TDI (2,0 TDI) 45 TDI (3,0 TDI) 50 TDI (3,0 TDI)
Zdvihový objem (ccm) cca 3,0 cca 2,0 cca 3,0 cca 3,0
Počet valcov/ventilov V6/24 4/16 V6/24 V6/24
Max. výkon (kW) 200 150 170 210
Krútiaci moment (Nm) 500 400 500 620
Audi A6
		-
		2018
Audi A6 -
		2018
+15Audi A6 -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#autosalón Ženeva 2018 #Audi A6 #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
23. 4. 2018zdraženie1.223 €zdraženie1.354 €
16. 4. 2018zdraženie1.213 €zlacnenie1.321 €
9. 4. 2018zlacnenie1.193 €zlacnenie1.338 €
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk