Mercedes dieselom verí. Predstavil dva naftové plug-in hybridy

Nad naftovými motormi sa sťahujú čierne mračná. Mercedes-Benz im však stále verí. V Ženeve predstavuje dva diesel-hybridné modely, ktoré by mohli byť cestou k „čistej nafte“.

06.03.2018 19:00
debata
Navonok sa diesel-hybridné triedy C a E príliš... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - plug-in hybrid Diesel Navonok sa diesel-hybridné triedy C a E príliš neodlišujú od svojich súrodencov. Pribudne len konektor pre pripojenie k nabíjačke.

Spojiť naftový motor s elektromotorom nie je nová myšlienka. Skúsil to pred pár rokmi Citroën a Peugeot s modelmi DS5 Hybrid4 a Peugeot 506 Hybrid4, ale aj Mercedes-Benz vo svojom diesel-hybridnom E BlueTec Hybrid z roku 2012. Ako vieme, ani jeden z projektov príliš neoslnil. Lenže aféra Dieselgate mnohé zmenila. V Stuttgarte si preto myslia, že opäť dozrel čas na podobnú koncepciu. Nemecký výrobca to dokazuje v Ženeve dvoma naftovými plug-in hybridmi tried C a E. A tie sú naozaj určené do série.

Nový plug-in hybridný systém bude využívať... Foto: Lexus
Mercedes-Benz - motor 220d OM654 Nový plug-in hybridný systém bude využívať naftový 4-valec 220d (143 kW) a elektromotor s výkonom 90 kW inštalovaný ako súčasť hydrodynamického meniča 9-stupňového automatu.

Kombinujú naftový 4-valec OM 654 s objemom 1,95 litra, známy pod označením 220d (143 kW) s elektromotorom, teraz s výkonom až 90 kW, a 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Naftový motor má hliníkový blok, oceľové piesty znižujúce trenie, priame vstrekovanie pod tlakom až 2 500 barov a turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Elektromotor, ktorý dodáva spoločnosť EM-Motive, dokáže vďaka dostatočnému výkonu a krútiacemu momentu až 440 Nm zabezpečiť aj čisto elektrickú jazdu do rýchlosti 140 km/h.

Nabíjanie má trvať s domácou nabíjačkou (22 kW)... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - plug-in hybrid Diesel Nabíjanie má trvať s domácou nabíjačkou (22 kW) dve hodiny. Ovládať ju môžte aj zo smartfónu.

Na tento účel je systém doplnený novými lítium-nikel-mangán-kobaltovými akumulátormi s kapacitou 13,5 kWh, ktoré dodáva dcérska spoločnosť Daimleru Deutche Accumotive. To by malo stačiť na 50-kilometrový akčný rádius v režime EV-Mode a vyriešiť napríklad aj zákaz vjazdu do centier miest. Okrem toho budú k dispozícii ďalšie módy – E-Save, ktorý udržuje potrebnú zásobu energie v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne použiť, a tiež mód Charge, keď sa batérie dobíjajú pomocou spaľovacieho motora. Nabíjanie má trvať s domácou nabíjačkou (22 kW) dve hodiny a z bežnej siete za sedem.

Celý systém by mal mať výkon cez 200 kW a krútiaci moment 700 Nm. Bližšie dynamické parametre, ako aj údaje o spotrebe si však automobilka necháva stále pre seba. Aby vodič lepšie využíval ekologický potenciál pohonu, bude mu pomáhať systém Eco Assit zohľadňujúci dáta z navigácie, ale aj kamier a senzorov asistenčných systémov. Do predaja sa majú oba modely dostať na prelome leta a jesene. Nasledovať majú aj ďalšie triedy, keďže systém je modulárny a je ho možné použiť prakticky pre všetky Mercedesy-Benz so zadným náhonom. Zákazníci budú ťažiť aj z Wallboxu, ktorý bude ovládaný cez internet.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #diesel #Mercedes-Benz #plug-in hybrid #naftové autá #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek