Mercedes-AMG A45: Stuttgartský ‘hot-hatch’ bude mať viac ako 400 koní!

Divízia AMG finišuje s druhou generáciou vrcholnej verzie hatchbacku A45. Podľa jej šéfa bude nový prémiový „hot-hatch“ lepší z každého hľadiska. Okrem brutálnej verzie s výkonom prevyšujúcim 400 konských síl vznikne aj slabšia s označením A35.

14.03.2018 19:00
sb1 2006 Foto:
Pozíciu kráľa „hot-hatchov“ si bude nový Mercedes-AMG A45 chcieť privlastniť vďaka výkonu prevyšujúcemu 400 konských síl.
debata

Mercedes-Benz má vždy najvyššie ciele. Výnimkou nie je ani kompaktná trieda A, ktorej štvrtú generáciu predstavila automobilka začiatkom roka. Už v minulej generácii sa na vrchol postavila verzia z dielne divízie AMG a nebude tomu inak ani tentoraz. Navyše sa očakáva, že prekoná konkurentov ostatných prémiových značiek, ktorými sú Audi RS3 a očakávané BMW M2 CSL.

Testovanie prototypu Mercedesu-AMG A45
Testovanie prototypu Mercedesu-AMG A45
+4Testovanie prototypu Mercedesu-AMG A45

Pozíciu kráľa „hot-hatchov“ si bude nový Mercedes-AMG A45 chcieť privlastniť vďaka výkonu prevyšujúcemu 400 konských síl. Potvrdil to šéf divízie AMG Tobias Moers, ktorý dodáva, že nová generácia A45 bude pokroková v každom smere. Zaujímavým údajom je okrem výkonu aj jeho pomer k objemu motora. Keďže o pohon sa bude starať prepracovaný zážihový dvojliter, výkon na liter bude predstavovať viac ako dvesto koní. Z tohto hľadiska bude A45 výkonnejší ako hyperšport McLaren Senna, ktorého výkon na liter objemu motora predstavuje „len“ 197 konských síl.

O prenos sily motora ku kolesám sa bude starať... Foto: www.autocar.co.uk
sb1 2022 O prenos sily motora ku kolesám sa bude starať nová deväťstupňová automatická prevodovka s viaclamelovou spojkou.

Napriek dohadom o hybridnom pohonom ústrojenstve sa bude druhá generácia Mercedesu-AMG A45 spoliehať výhradne na spaľovací agregát preplňovaný dvomi turbodúchadlami. Ohromnú porciu výkonu bude na ceste držať pohon oboch náprav a špeciálna úprava podvozka, ktorá bude umožňovať výrazné zníženie svetlej výšky vozidla, čo sa bude hodiť na jazdu po okruhu. O prenos sily motora ku kolesám sa bude starať nová deväťstupňová automatická prevodovka s viaclamelovou spojkou. Obe súčiastky boli upravené tak, aby zvládali vyšší krútiaci moment.

Vzadu budú difúzor obklopovať dve dvojice... Foto: www.autocar.co.uk
sb1 2029 Vzadu budú difúzor obklopovať dve dvojice koncoviek výfukového potrubia.

Súčasný Mercedes-AMG A45 šprintuje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Jeho nasledovník sa pravdepodobne dostane na hranicu rovných štyroch sekúnd. Druhá generácia vrcholnej verzie triedy A bude okrem rýchlych šprintov v priamom smere umožňovať aj rýchly prejazd zákrut, a to vďaka rýchlejšie reagujúcemu pohonu všetkých kolies, ktorý bude okrem rozdeľovania výkonu medzi prednú a zadnú nápravu aj vektorovať krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá.

Snímky maskovaných predprodukčných prototypov naznačili, že predná maska by mohla dostať dizajn Panamericana, ktorý zastupuje aj v Ženeve predstavené nové AMG GT 4-door Coupé. Vzadu budú difúzor obklopovať dve dvojice koncoviek výfukového potrubia. Na rozdiel od súčasných hranatých dostanú oblý tvar.

Riaditeľ divízie AMG Tobias Moers sa vyjadril aj k plánovej slabšej verzii. Podľa neho je na trhu dosť priestoru aj pre menej výkonný „hot-hatch“, ktorý by bol pre zákazníkov podobnou alternatívou, ako sú dnes šesťvalcové verzie 43 k osemvalcovým 63. Konečné rozhodnutie o označení ešte nepadlo, takže predpokladané A35 sa môže ešte zmeniť na A32 alebo A36. Podobne ako A45 aj slabšia verzia bude mať pohon oboch náprav 4Matic a jej výkon by sa mohol pohybovať okolo 300 konských síl.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #prototyp #Mercedes-AMG #Mercedes-AMG A45 #hot-hatch
Články podľa značiek