
V Mníchove horúčkovito pracujú na znovuzrodení modelového radu 8. Nové hyperluxusné kupé už poznáme vďaka rovnomennej štúdii predstavenej vlani na prestížnej prehliadke Concorso d’Eleganza Villa d’Este pri talianskom jazera Como, ale aj vďaka okruhovej verzii M8 GTE, ktorá sa chystá na ostrý štart v 24-hodinovke v americkej Daytone. Lenže rad 8, to nebude len kupé. Spoločnosť mu bude robiť aj 4-dverové GT Gran Coupé. A práve to sa v podobe konceptu predstavilo v Ženeve.

Monumentálna štúdia s dĺžkou nad päť metrov pridáva druhý pár dverí a splývavú siluetu kabíny. V Mníchove hovoria, že novinka bude pre tých, ktorí chcú vystúpiť z radu štandardných modelov BMW. To je síce klasické klišé tlačových správ, ale v tomto prípade máme česť s naozaj výnimočným „kúskom“. Predná časť predstavuje nový tvar ľadviniek vyrobených z uhlíkových vlákien aj nový dizajn svetiel s dvojitou šesťuholníkovou grafikou. Sacie otvory v nárazníkoch akoby patrili okruhovému špeciálu.

Proporcie sú dokonalé. Na dlhú prednú kapotu nadväzuje nízka karbónová strecha a krátka zadná kapota. Výkon demonštruje neprehliadnuteľný difúzor a štyri koncovky výfukov. Zadné svetlá majú minimalistickú grafiku. Celé je to zabalené do zeleného laku Saléve Vert, ktorý podľa intenzity svetla prechádza až do sivasto modrej farby. Kontrast dodáva zlatý chróm na ľadvinkách, leme okien, brzdových strmeňoch, 22-palcových diskoch či spomínaných výfukoch. Zlatý odtieň majú dokonca aj reflektory.
Interiér a technika zostávajú tajomstvom. I keď premiéra kupé prebehne ešte tento rok a Gran Coupé ten budúci. Obe sa zároveň predstavia aj v ostrých verziách M8. Isté je, že na rozdiel od pôvodnej „osmičky“ z deväťdesiatych rokov, nemôžeme pod prednou kapotou očakávať 12-valec. S tým napokon končí aj BMW 7. No aj osem dvakrát preplňovaných valcov poskytne nepochybne veľkú nádielku dynamiky, iste vyššiu, ako to bolo v minulosti.