Range Rover SV Coupé: Nový kráľ z Coventry má jeden pár dverí

16.03.2018 12:00

Doteraz najluxusnejším produktom z Coventry bol nepochybne Range Rover SVAutobiography. Lenže po autosalóne v Ženeve to neplatí. Na scénu prichádza noblesné kupé-SUV. Zaplatíte zaň 240 000 libier.

Až na prednú kapotu a zadné veko sú všetky...
Až na prednú kapotu a zadné veko sú všetky diely karosérie nové. Vrátane masky so saténovým výpletom Brunel Metalic. V sérii sú aj laserové svetlá. Autor: Land Rover

V Ženeve si Land Rover zaspomínal na svoju minulosť. Predstavil tu limitovanú edíciu Range Roveru SV Coupé. Čím je odlišná? To je jasné už z názvu. Toto nie je obyčajný Range Rover. Odkazuje na prvú generáciu, ktorá, ako vieme, prišla na svet v roku 1970, a to výlučne s dvojdverovou karosériou. Druhý pár dverí sa v ponuke objavil až o jedenásť rokov neskôr a v roku 1984 celkom nahradil dvojdverový model. Lenže teraz sa vracia v plnej paráde a ako velí móda v podobe SUV-Coupé. Nič luxusnejšie z Coventry nezoženiete.

Napokon o konverziu sa postarala divízia špeciálnych úprav Special Vehicle Operations (SVO), ktorá dokáže splniť prakticky akékoľvek individuálne priania zákazníkov. Projekt bol naozaj náročný. Hoci rázvor náprav ani dĺžka sa nemenili, nové SUV-Coupé má až na prednú kapotu a zadné veko nové všetky ostatné dielce karosérie. Vrátane prednej masky so špeciálnym saténovým výpletom Brunel Metalic, nárazníkov, bočných odvetrávacích otvorov až po blatníky, jemne klesajúcu strechu a najmä dlhšie dvere. Dizajnérom sa podarilo zladiť všetko do dokonalej harmónie.

Dlhšie dvere, plávajúca, jemne splývavá strecha...
Dlhšie dvere, plávajúca, jemne splývavá strecha a bezrámová konštrukcia okien, vytvárajú dokonalú harmóniu. Premiéru majú aj 23-palcové disky kolies. Autor: Land Rover

Výška sa v porovnaní s bežným Range Roverom znížila o osem milimetrov. Stojí za tým najmä bezrámová konštrukcia okien dverí a jemne znížený podvozok. DNA Range Roveru je však jasná na prvý pohľad. Vďaka plávajúcej streche a typickému pásu okien, ktorý umocňujú zatmavené stĺpiky. SV Coupé bude zároveň prvým Range Roverom s ponukou gigantických 23-palcových diskov kolies. Zákazníci budú môcť voliť osem farieb laku vrátane po prvýkrát použitého „tekutého“ Liquesense. K dispozícii sú aj štyri dvojfarebné kombinácie. Ak vám ani jedna alternatíva nevyhovuje, nalakujú vám v SVO vaše Coupé prakticky akýmkoľvek odtieňom.

Zadný stĺpik ma o čosi prudší sklon, aby...
Zadný stĺpik ma o čosi prudší sklon, aby posilnil športový charakter. Nechýba ani obrovská panoramatická strecha. Autor: Land Rover

Technologickou vychytávkou sú svetlá Pixel-laser LED so štyrmi laserovými a 144 klasickými diódami. Ich svietivosť je až päťkrát vyššia, a to do vzdialenosti 500 metrov. Nešetrilo sa ani na interiéri. Nájdete tu záplavu najkvalitnejšej kože a ručne spracovaných materiálov. Raritou sú štyri farebné kombinácie pre čalúnenie prednej a zadnej časti interiéru. Poťahy sedadiel zo semi-anlínovej kože dostali diamantové prešívanie a výraznejšie kontúry, navrhnuté špeciálne pre SV Coupé. Drevené dekorácie Nautica veneer majú vyvolať atmosféru luxusnej jachty. Kombinujú orech s javorom.

Interiér vonia ručne spracovanou kožou a...
Interiér vonia ručne spracovanou kožou a drevom, kombinujúcim orech s javorom. Vybavený je najnovším infotainmentom InControl Touch Duo vrátane head-up displeja. Autor: Land Rover

Nechýba ani infotainment InControl Touch Duo s dvojicou 10-palcových displejov na stredovej konzole, 12-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a head-up displejom. Ventilované masážne sedadlá možno nastavovať až v dvadsiatich parametroch. Audiosystém Meradian 3D Signature Sound System s dvojkanálovým subwooferom a technológiou priestorového zvuku Trifield 3D disponuje 23 reproduktormi a výkonom až 1 700 wattov. Atmosféru zušľachťuje záplava svetla, ktorá preniká do kabíny cez veľkú panoramatickú strechu.

Raritou je farebne odlišné spracovanie prednej...
Raritou je farebne odlišné spracovanie prednej a zadnej časti interiéru. Autor: Land Rover

Pod kapotou nepracuje nič menšie ako kompresorový 8-valec 5,0 V8 Supercharged s výkonom 415 kW a krútiacim momentom 700 Nm. V spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovku ZF to znamená šprint na stovku za 5,3 sekundy a maximálnu rýchlosť ťažko predstaviteľných 266 km/h. Takže tu máme vôbec najrýchlejší Range Rover všetkých čias. Pritom SV Coupé nijako nepoľavuje v terénnych ambíciách. Samozrejmosťou je permanentný pohon oboch náprav aj systém Terrarin Response 2 prepojený s redukčnou prevodovkou a pneumatickým podvozkom, schopný meniť svetlú výšku.

Na výber sú režimy Eco, Comfort, Grass Gravel Snow, Mud and Ruts, Sand a funkcia terénneho tempomatu Rock Crawl. Hyperluxusné terénne kupé tak zvláda napríklad brody hlboké 900 mm, ale aj príves s hmotnosťou 3,5 tony. Nebude to však lacná hračka. Exkluzivitu zaručuje produkcia limitovanej série 999 kusov. Cena štartuje na 240 000 librách, čo je približne 271 000 eur. Divízia SVO sa však ďalším individuálnym úpravám na základe prianí zákazníkov rozhodne nebráni.

Range
		Rover SV Coupé -
		2018
Range Rover
		SV Coupé -
		2018
+11Range Rover SV Coupé -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Land Rover #Range Rover #autosalón Ženeva 2018 #Range Rover SV Coupé
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR