Hyundai si do Ženevy priviezol nielen nové SUV Santa Fe a elektrický crossover Kona, ale tak trochu aj svoju budúcnosť. Veľkolepý koncept rozmerného 5-dverového GT Le Fil Rouge má totiž naznačiť štylistický jazyk Sensuous Sportiness, teda zmyselnú športovosť, akou sa má dizajn Hyundaiu ubrať v blízkej budúcnosti. To je síce typická mantra tlačových správ, ale tentoraz to Kórejčania myslia vážne. Napokon koncept je výsledkom práce šéfdizajnéra Hyundaia Luca Donckerwolkeho, ktorý má za sebou kariéru v Lamborgjhini či Seate a ani dnes mu nápady rozhodne nechýbajú.
Preslávil sa aj vlani, keď vyhlásil, že klasické svetlá áut sú minulosťou. Diódy sa zmenšili natoľko, že už nepotrebujú samostatný priestor. Jednoducho ich je možné integrovať napríklad do prednej masky. A presne túto víziu dotiahol Donckerwolke na koncepte Le Fil Rouge do dokonalosti. No nejde len o svetlá. Štúdia naznačuje harmonizáciu v štyroch oblastiach – proporciách, architektúre, štýle a technike. Pritom sa Luc odvoláva na minulosť, čo nebýva pri kórejských značkách práve zvykom. Lenže v histórii Hyundaia je jeden svetlý bod – krásny koncept kupé z roku 1972 navrhnutý Giorgettom Giugiarom.
Proporcie majú využiť princíp tzv. zlatého rezu. Základom je dlhý rázvor, krátke previsy a predsunutá predná náprava, viac vzdialená od dverí či pedálovej skupiny. Prináša to nielen dynamický postoj, ale aj viac miesta na nohy pre cestujúcich vpredu. To je však typickým znakom modelov s klasickou koncepciou, teda pozdĺžne uloženými motormi a zadným náhonom. Takže Le Fil Rouge mieri viac k prémiovej produkcii, napríklad k veľkým sedanom, kupé či SUV. Architektúra nazvaná Light Architecture má zas priniesť integráciu predného a zadného stĺpika do celkovej siluety akoby nakreslenej jedným ťahom pera.
Interiér jasne odlíšuje potreby vodiča a cestujúcich. Preto má spolujazdec iné sedadlo a viac miesta ako vodič, ktorého kokpit je orientovaný na zážitok z jazdy. Vzdušnosť podporujú harmonické tvary, vznášajúci sa stredový tunel a sedadlá s ľahkou konštrukciou. Nový štýl má viesť k okamžitému rozpoznaniu značky Hyundai, najmä vďaka novej interpretácii prednej masky s 3D dizajnom a integrovanými diódami pre všetky typy osvetlenia. Technológie reprezentuje veľký panoramatický plávajúci displej s haptickou odozvou. Ultramoderné prvky inšpirované letectvom sa tu však spájajú s recyklovanými drevom alebo čalúnením z umelých vlákien.
Podľa Luca Donckerwolkeho chce Hyundai vytvoriť vďaka dizajnu s vyššou emočnou hodnotou nový vzťah zákazníkov k značke. Koncernovej Kii sa to už napríklad podarilo novým sériovým GT Stinger, ktoré akoby ani nepatrilo do portfólia kórejského výrobcu. Nie je preto vylúčené, že prvým výsledkom štúdie Hyundaia bude práve nové viacdverové kupé.