Mercedes-AMG G63: Nové ‘géčko‘ nabralo svaly. Aj s menším objemom

Len tri mesiace po debute novej generácie stuttgartskej terénnej ikony dorazila do Ženevy ostrá verzia G63 AMG. Menší objem motora jej neublížil. Na stovku šprintuje za 4,5 sekundy!

26.03.2018 06:00
debata
Ostrú verziu „géčka“ spoznáte vďaka špecifickej... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG G63 - 2018 Ostrú verziu „géčka“ spoznáte vďaka špecifickej prednej maske, väčším otvorom v nárazníku, ale aj rozšíreným blatníkom.

V Affalterbachu sa naozaj činili. Nová generácia triedy G mala premiéru len v januári v Detroite a už v Ženeve sme mohli vidieť verziu „vytunenú“ v AMG. Je sa na čo tešiť, hoci exteriérové úpravy nie sú až také dramatické. Nová je predná maska s vertikálnymi lamelami, podľa vzoru AMG GT R a nového 4-dverového GT 4-Door. Lemujú ju štandardne dodávané svetlá LED High Performance a za príplatok reflektory Multibeam LED s 84 diódami. Väčšie otvory v nárazníku privádzajú potrebný chladiaci vzduch k brzdám a motoru. Z profilu zaujmú rozšírené blatníky, ktoré hostia 22-palcové disky s červenými strmeňmi, ale tiež dvojitý výfuk, vyvedený tradične pod prahom zadných dverí.

Rezervné koleso uchytené na zadných dverách dostalo kryt z antikorovej ocele a trojrozmerné logo. Ochranné lišty a kľučky sú lakované lesklou čiernou farbou. Interiér ponúka v porovnaní s minulosťou o 101 mm viac miesta v dĺžke o 121 v šírke a o 40 na výšku. Športový charakter podporuje kožený sploštený volant AMG, karbónové dekorácie, športové kožené sedadlá, za príplatok s červeným prešívaním, či logá AMG. Za príplatok si môžete dopriať dva 12,3-palcové displeje so špecifickou grafikou. V základe má G63 AMG klasický prístrojový panel s dvojicou analógových ukazovateľov. Bezpečnostné prvky vrátane asistenčných systémov preberá ostrá verzia z bežných modelov.

Typické dvojité koncovky výfukov vyvedené pod... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG G63 - 2018 Typické dvojité koncovky výfukov vyvedené pod zadnými dverami G63 AMG ostali. Rezervné koleso má kryt z antikorovej ocele.

Tým najdôležitejším je však technika. Ako sa dalo predpokladať, pod prednou kapotou skončil pôvodný preplňovaný 8-valec s objemom 5,5 litra. Nahradil ho menší agregát 4,0 V8 z kupé AMG GT R s dvojicou turbodúchadiel umiestnených medzi radmi valcov. Redukcia zdvihového objemu mu však neuškodila. Má výkon 430 kW a krútiaci moment 850 Nm. To je medzigeneračné zlepšenie o 10 kW a 90 Nm. Ak zohľadníme, že nová trieda G je až o 175 kg ľahšia, prekonáva dynamikou G63 AMG svojho predchodcu vo veľkom štýle. Na stovku zrýchľuje za 4,5 sekundy, čo je o deväť desatín rýchlejšie a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. S balíkom AMG Drivers Package až 240 km/h.

Nový agregát 4,0 V8 má síce zdvihový objem... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG G63 - 2018 Nový agregát 4,0 V8 má síce zdvihový objem menší o 1,5 litra, ale jeho výkon stúpol zo 400 na 430 kW a krútiaci moment z 760 až na 850 Nm.

Pritom je nový rýchly off-road úspornejší. To aj vďaka systému vypínania štyroch valcov AMG Cylinder Managment, ktoré sa aktivuje pri nízkom zaťažení v rozmedzí 1 000 až 3 250 otáčok za minútu (v režime Comfort). Spotrebuje 13,2 litra benzínu na 100 km, čo je 0,6 litra menej. Pomáha aj 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift TCT 9G, s veľkým prevodovým rozsahom a rýchlymi reakciami. Radiť dokáže hneď o niekoľko stupňov. Po novom sa ovláda páčkou umiestnenou priamo na volante. Odtiaľ putuje energia k všetkým štyrom kolesám v novom pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. Elektronicky ovládaná lemelová spojka zastupuje funkciu uzávierky medzinápravového diferenciálu. Uzamknúť sa dá ale aj predný a zadný diferenciál.

Kabína sa líši najmä športovým volantom AMG,... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG G63 - 2018 Kabína sa líši najmä športovým volantom AMG, koženým čalúnením a karbónovými dekoráciami. Za príplatok dostanete dva 12,3-palcové displeje.

Terénnu výzbroj dopĺňa redukčná prevodovka s kratším prevodom 2,93 v porovnaní s 2,1 z predchád­zajúcej generácie. Aktivovať ju je možné do rýchlosti 40 km/h a deaktivovať do 70 km/h. K tomu všetkému musíme pripočítať systém nastavenia jazdných režimov Dynamic Select, ktorý obsahuje päť cestných módov (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual) a tri off-roadové (Sand, Trail, Rock). Lepšiu agilitu na cestách aj mimo nich zabezpečuje úplne nové predné zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách a zadná tuhá napráva so štyrmi pozdĺžnymi ramenami a panhardskou tyčou. Náklony redukujú priečne stabilizátory.

O komfort sa starajú adaptívne tlmiče AMG Ride Control a vinuté pružiny. Celkový rozsah prepruženia je až 224 mm. Ovládanie zlepšuje nové adaptívne riadenie s variabilným prevodovým pomerom. Emócie zvyšujú klapky vo výfuku, pomocou ktorých je možné nastaviť akustiku motora na tichšiu alebo hlasnejšiu. Prvým klientom sa G63 AMG dostane do rúk v priebehu leta. Odštartuje úvodnou sériou Edition 1 so športovými sedadlami či vonkajšími grafickými polepmi. Neskôr by mala nasledovať ešte výkonnejšia verzia. Je ale otázne, či dostane z dôvodu enormného tlaku na emisie pôvodný preplňovaný 12-valec a či si zachová označenie G65, keďže Mercedes-Benz si nechal zaregistrovať kód G73.

Technické údaje

Model G63 AMG (2018) G63 AMG (2015)
Motor 4,0 V8 5,5 V8
Zdvihový objem (ccm) 3 982 5 461
Počet valcov/ventilov V8/32 V8/32
Max. výkon (kW) 430/6 000 420/5 500  
Krútiaci moment (Nm) 850/2 500 760/1 750  
Prevodovka 9A 7A  
0 – 100 km/h (s) 4,5 5,4  
Max. rýchlosť (km/h) 220 – 240 220  
Spotreba na 100 km (l) 13,2 13,8  
Mercedes-AMG G63 - 2018
Mercedes-AMG G63 - 2018
+26Mercedes-AMG G63 - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz G #Mercedes-AMG #autosalón Ženeva 2018 #Mercedes-AMG G63
Články podľa značiek