V Affalterbachu sa naozaj činili. Nová generácia triedy G mala premiéru len v januári v Detroite a už v Ženeve sme mohli vidieť verziu „vytunenú“ v AMG. Je sa na čo tešiť, hoci exteriérové úpravy nie sú až také dramatické. Nová je predná maska s vertikálnymi lamelami, podľa vzoru AMG GT R a nového 4-dverového GT 4-Door. Lemujú ju štandardne dodávané svetlá LED High Performance a za príplatok reflektory Multibeam LED s 84 diódami. Väčšie otvory v nárazníku privádzajú potrebný chladiaci vzduch k brzdám a motoru. Z profilu zaujmú rozšírené blatníky, ktoré hostia 22-palcové disky s červenými strmeňmi, ale tiež dvojitý výfuk, vyvedený tradične pod prahom zadných dverí.
Rezervné koleso uchytené na zadných dverách dostalo kryt z antikorovej ocele a trojrozmerné logo. Ochranné lišty a kľučky sú lakované lesklou čiernou farbou. Interiér ponúka v porovnaní s minulosťou o 101 mm viac miesta v dĺžke o 121 v šírke a o 40 na výšku. Športový charakter podporuje kožený sploštený volant AMG, karbónové dekorácie, športové kožené sedadlá, za príplatok s červeným prešívaním, či logá AMG. Za príplatok si môžete dopriať dva 12,3-palcové displeje so špecifickou grafikou. V základe má G63 AMG klasický prístrojový panel s dvojicou analógových ukazovateľov. Bezpečnostné prvky vrátane asistenčných systémov preberá ostrá verzia z bežných modelov.
Tým najdôležitejším je však technika. Ako sa dalo predpokladať, pod prednou kapotou skončil pôvodný preplňovaný 8-valec s objemom 5,5 litra. Nahradil ho menší agregát 4,0 V8 z kupé AMG GT R s dvojicou turbodúchadiel umiestnených medzi radmi valcov. Redukcia zdvihového objemu mu však neuškodila. Má výkon 430 kW a krútiaci moment 850 Nm. To je medzigeneračné zlepšenie o 10 kW a 90 Nm. Ak zohľadníme, že nová trieda G je až o 175 kg ľahšia, prekonáva dynamikou G63 AMG svojho predchodcu vo veľkom štýle. Na stovku zrýchľuje za 4,5 sekundy, čo je o deväť desatín rýchlejšie a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. S balíkom AMG Drivers Package až 240 km/h.
Pritom je nový rýchly off-road úspornejší. To aj vďaka systému vypínania štyroch valcov AMG Cylinder Managment, ktoré sa aktivuje pri nízkom zaťažení v rozmedzí 1 000 až 3 250 otáčok za minútu (v režime Comfort). Spotrebuje 13,2 litra benzínu na 100 km, čo je 0,6 litra menej. Pomáha aj 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift TCT 9G, s veľkým prevodovým rozsahom a rýchlymi reakciami. Radiť dokáže hneď o niekoľko stupňov. Po novom sa ovláda páčkou umiestnenou priamo na volante. Odtiaľ putuje energia k všetkým štyrom kolesám v novom pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. Elektronicky ovládaná lemelová spojka zastupuje funkciu uzávierky medzinápravového diferenciálu. Uzamknúť sa dá ale aj predný a zadný diferenciál.
Terénnu výzbroj dopĺňa redukčná prevodovka s kratším prevodom 2,93 v porovnaní s 2,1 z predchádzajúcej generácie. Aktivovať ju je možné do rýchlosti 40 km/h a deaktivovať do 70 km/h. K tomu všetkému musíme pripočítať systém nastavenia jazdných režimov Dynamic Select, ktorý obsahuje päť cestných módov (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual) a tri off-roadové (Sand, Trail, Rock). Lepšiu agilitu na cestách aj mimo nich zabezpečuje úplne nové predné zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách a zadná tuhá napráva so štyrmi pozdĺžnymi ramenami a panhardskou tyčou. Náklony redukujú priečne stabilizátory.
O komfort sa starajú adaptívne tlmiče AMG Ride Control a vinuté pružiny. Celkový rozsah prepruženia je až 224 mm. Ovládanie zlepšuje nové adaptívne riadenie s variabilným prevodovým pomerom. Emócie zvyšujú klapky vo výfuku, pomocou ktorých je možné nastaviť akustiku motora na tichšiu alebo hlasnejšiu. Prvým klientom sa G63 AMG dostane do rúk v priebehu leta. Odštartuje úvodnou sériou Edition 1 so športovými sedadlami či vonkajšími grafickými polepmi. Neskôr by mala nasledovať ešte výkonnejšia verzia. Je ale otázne, či dostane z dôvodu enormného tlaku na emisie pôvodný preplňovaný 12-valec a či si zachová označenie G65, keďže Mercedes-Benz si nechal zaregistrovať kód G73.
Technické údaje
Model | G63 AMG (2018) | G63 AMG (2015) | |
---|---|---|---|
Motor | 4,0 V8 | 5,5 V8 | |
Zdvihový objem (ccm) | 3 982 | 5 461 | |
Počet valcov/ventilov | V8/32 | V8/32 | |
Max. výkon (kW) | 430/6 000 | 420/5 500 | |
Krútiaci moment (Nm) | 850/2 500 | 760/1 750 | |
Prevodovka | 9A | 7A | |
0 – 100 km/h (s) | 4,5 | 5,4 | |
Max. rýchlosť (km/h) | 220 – 240 | 220 | |
Spotreba na 100 km (l) | 13,2 | 13,8 |