Volkswagen Touareg: Tretia generácia z Bratislavy je tu!

24.03.2018 07:00

Po ôsmich rokoch produkcie prichádza VW s novou generáciou Touaregu. Nemecká automobilka ho ukázala v Číne. Ostrejší vzhľad dopĺňajú nové 6- a 8-valcové motory či riadená zadná náprava. Interiér šokuje veľkosťou displejov.

Nový Touareg prináša výraznejší dizajn,...
Nový Touareg prináša výraznejší dizajn, inšpirovaný novým Arteonom. Vidieť to najmä na prednej chrómovej maske zrastenej s reflektormi. Tie môžu využívať technológiu IQ. Lights až so 128 diódami v každom svetle. Autor: Volkswagen

Druhá generácia Touaregu je na bratislavských výrobných linkách už nekonečných osem rokov. Za ten čas sa však automobilový svet zmenil viac ako kedykoľvek predtým. V emisných technológiách motorov, bezpečnosti či konektivite. Nový Touareg má teda čo dobiehať. Zdá sa však, že najväčšia európska automobilka si dala záležať. Tretia generácia, ktorú predstavuje na autosalóne v Pekingu, je nová doslova od podlahy. Veď stojí na modulárnej platforme MLB, spoločnej s Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentleyom Bentayga či Lamborghini Huracan. A dizajnom pôsobí oveľa suverénnejšie.

Predná lamelová maska, je podobne ako pri Arteone a T-Rocu zrastená so svetlami. Nechýba jej obrovská porcia chrómu. Bočné partie oživujú ostré prelisy a jemne klesajúci profil strechy. Viac sklonený zadný stĺpik pridáva na dynamickom vzhľade. Do výklopného zadného veka zasahujú široko situované svetlá s trojicou segmentov. Novinkou je nápis Touareg pod zakryveným logom VW, opäť prvok prevzatý z Arteonu. K dispozícii budú dizajnové línie Elegance a R-Line. Pomôže aj celková zmena proporcií. Na dĺžku má nový Touareg 4 874, na šírku 1 984 a na výšku 1 702 mm. Je teda o 77 milimetrov dlhší o 44 širší, ale o sedem milimetrov nižší.

Rázvor náprav sa nemenil. Do dĺžky však...
Rázvor náprav sa nemenil. Do dĺžky však pribudlo 77 a do šírky 44 mm. Naopak, strecha klesla k asfaltu o sedem milimetrov. Ostré prelisy dodávajú Touaregu šarm. Autor: Volkswagen

Rázvor náprav ostal prakticky na identickej hodnote 2 894 mm. Takže najväčší prírastok dĺžky išiel na vrub previsov, najmä predného. Kolesá môžu mať rozmer od 18 až do 21 palcov. Podiel použitia hliníka v karosérii narástol až na 48 %, čo znamená medzigeneračnú redukciu hmotnosti o 106 kg. Na svet sa pozerá Touareg už v sérii s full-LED svetlami. Za príplatok si však môžete dopriať reflektory IQ. Light s technológiou Matrix LED. V tomto prípade ukrýva každý reflektor 128 individuálne riadených diód, z toho 48 pre stretávacie a 27 pre diaľkové svetlá. To znamená dokonalé osvetlenie priestoru bez oslnenia iných vodičov, ale tiež možnosť upravovať svetelný tok podľa jazdnej situácie.

Vzadu je novinkou nápis Arteon pod zakriveným...
Vzadu je novinkou nápis Arteon pod zakriveným logom VW. Kolesá môžu mať priemer od 18 až do 21 palcov. Tie veľké svedčia najmä športovej línii R-Line. Autor: Volkswagen

Napríklad v teréne je kužeľ širší a na diaľnici užší a dlhší. Osvetlenie dopravných značiek a tabúľ už nespôsobuje nepríjemné reflexy. Diódy sa jednoducho stlmia. Na diódy sa spoliehajú aj zadné svetlá. Napriek identickému rázvoru, kde pribudol len milimeter, bude kabína priestrannejšia. Pocítiť to majú najmä cestujúci na zadných sedadlách. Nižšia poloha sedadiel zas prinesie plusové milimetre nad hlavou, a to napriek redukcii výšky strechy. Vzadu navyše pomôže regulovateľný sklon operadiel. V kufri zas môžeme počítať s objemom 810 litrov pre batožinu, čo je o 113 viac. Celkový objem po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 zatiaľ nepoznáme.

Interiér prináša digitálny prístrojový panel...
Interiér prináša digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit s uhlopriečkou 12 palcov, spojený s rozhraním Discover Premium s uhlopriečkou až 15 palcov. Autor: Volkswagen

Najväčšou vychytávkou je však nový infotainment, ktorým Touareg postúpil hneď o niekoľko generácií vpred. Z interiéru zmizli tlačidlá. Až na jediné, pre reguláciu hlasitosti. Inak Touareg „prešaltoval“ na displeje. A nie hocaké. Digitálny prístrojový štít Innovision Cockpit má uhlopriečku 12 palcov (30,5 cm) a dotykové rozhranie Discover Premium neuveriteľných 15 palcov (38,1 cm). To je už takmer rozmer veľkého notebooku. Oba displeje sú pritom opticky spojené do jedného celku. Stredová obrazovka slúži aj funkciám klimatizácie či vyhrievaniu sedadiel. Tieto prvky sa na nej zobrazujú stále, takže minulosťou je aj samostatný panel ventilačného systému.

Do kufra Touaregu naložíte až 810 litrov...
Do kufra Touaregu naložíte až 810 litrov batožín, čo je o 113 viac ako v minulosti. Autor: Volkswagen

Samozrejmosťou je ovládanie hlasom či gestami a tiež farebný head-up displej. Plnú konektivitu so smartfónmi zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. O dobíjanie telefónov sa stará indukčný box. Na výber budú dve dizajnové línie, Elegance s hliníkovými a Atmosphere s drevenými dekormi. Z luxusných prvkov spomeňme masážne sedadlá s ôsmimi programami či aparatúru Dynaudio so 14 reproduktormi. Touareg dobieha konkurenciu aj v bezpečnosti. V balíku asistenčných systémov pribudne nočné videnie s infrakamerou, asistent pre jazdu v kolónach, semiautomatické riadenie do rýchlosti 60 km/h a systém Front Cross Traffic Assist pre bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom.

Na úvod sa Touareg predstaví s troma...
Na úvod sa Touareg predstaví s troma 6-valcovými motormi, z toho dvoma TDI a jedným TSI. Výkon sa pohybuje od 170 do 250 kW. Až neskôr pribudne naftový 8-valec 4,0 TDI (310 kW). Autor: Volkswagen

Veľa sa toho mení aj pod kapotou. V prvej vlne príde Touareg s troma 6-valcami splňujúcimi emisnú normu Euro 6. Základom je agregát 3,0 TDI (170 kW, 500 Nm)) a nad ním jeho silnejšia verzia s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 600 Nm. Benzín bude tankovať Touareg 3,0 TSI (250 kW, 450 Nm). V roku 2019 doplní ponuku naftový 8-valec 4,0 TDI. Jeho 310 kilowattov a gigantických 900 Nm krútiaceho momentu nápadne pripomína Audi SQ7. Predpokladať tak môžeme 48-voltový elektrický okruh napájajúci elektrický kompresor. Všetky motory spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav 4Motion.

Funkcia Active Control rozdeľuje hnací moment medzi nápravy podľa okamžitých podmienok. Dopredu môže putovať maximálne 70 a dozadu až 80 % krútiaceho momentu. V teréne tiež pomôžu jazdné programy, redukčná prevodovka a pneumatické odpruženie, ktoré dokáže zväčšiť svetlú výšku až o 80 mm. To bude prínosom aj pre komfort jazdy na asfalte. V tomto smere môže Touareg navyše počítať s aktívnymi stabilizátormi, ktoré znižujú náklony karosérie, a riadenou zadnou nápravou, ktorá redukuje polomer otáčania až o jeden meter, a pritom zlepšuje ovládanie pri vysokých rýchlostiach. Neskôr sa očakáva aj príchod hybridnej verzie so štvorvalcovým benzínovým motorom.

Do predaja by sa mala tretia generácia Touaregu dostať už v apríli. Nadviaže na viac ako milión vyrobených kusov prvých dvoch generácií. Ako vieme, tie vznikali od roku 2002 výlučne v bratislavskom závode. Zaujímavou informáciou je, že Volkswagen sťahuje Touareg z amerického trhu. Jeho hlavným teritóriom ostane Európa a najmä Čína.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 874
Šírka (mm) 1 984
Výška (mm) 1 702
Rázvor náprav (mm) 2 894
Veľkosť kufra (l) od 810

Technické údaje

Motor 3,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TSI 4,0 TDI
Počet valcov/ventilov 6/24 6/24 6/24 8/32
Max. výkon (kW) 170 210 250 310
Max. krút. Moment (Nm) 500 600 450 900
Prevodovka 8A 8A 8A 8A
Pohon 4×4 4×4 4×4 4×4
VW
		Touareg -
		2018
VW Touareg
		-
		2018
+31VW Touareg -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Touareg #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
19. 3. 2018zdraženie1.183 €zdraženie1.312 €
12. 3. 2018zlacnenie1.164 €zlacnenie1.293 €
5. 3. 2018zlacnenie1.165 €zlacnenie1.297 €
26. 2. 2018zdraženie1.175 €zdraženie1.309 €
19. 2. 20181.160 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk