
A je to tu. V Ženeve odštartovala odčlenená značka Seatu samostatnú kariéru. V čase boomu SUV a crossoverov neprekvapuje, že jej prvým modelom je práve derivát Atecy. Známe logo tu už nenájdete. Nahradila ho bronzová plaketa Cupra a rovnako sfarbený nápis na spodnej časti nárazníka a zadnom veku. Fabrický „tuning“ išiel nad rámec toho, na čo sme boli zvyknutí v časoch, keď Cupry predstavovali len upravené Seaty. Športová kúra neobišla dizajn ani techniku.
Cupra Ateca dostala športové nárazníky, efektný plástový výplet masky a zväčšeného sacieho otvoru v nárazníku, čierne pozadie LED reflektorov a množstvo čiernych lesklých dekorácií. Klavírnu čerň nájdete na lemoch okien, strešných nosičoch, spätných zrkadlách aj na maske a zadných bočných spojleroch. Devätnásťpalcové disky ukrývajú čierne strmene bŕzd. Vzadu nechýba čierny difúzor a dva páry koncoviek výfukov. Nie sú len na okrasu. Pod kapotou má totiž Cupra Ateca poriadne stádo koní.

Jej štvorvalec 2,0 TSI je naladený 221 kW, ktoré posiela cez upravenú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG k všetkým štyrom kolesám prostredníctvom systému 4Drive. Ten rozdeľuje hnaciu silu medzi nápravami variabilne podľa okamžitých podmienok. Systém má až šesť jazdných režimov. Od Normal a Sport cez Individual, Snow a Off-road až po nový ostrý mód Cupra. Zároveň sa mení citlivosť reakcií motora a jeho akustika, činnosť prevodovky, účinok progresívneho posilňovača riadenia a tiež adaptívnych tlmičov DCC.
Jednoducho, Cupra Ateca sa dokáže zmeniť z praktického rodinného auta na ostré SUV. Veď na stovku šprintuje za 5,3 sekundy. Pritom sa snaží mať pod kontrolou svoje emisie. To aj vďaka časticovému filtru, ktorý nie je dnes v prípade benzínových motorov zďaleka samozrejmosťou. Športovú DNA podporuje interiér čalúnený Alcantarou, ktorá sa nachádza nielen na sedadlách s karbónovým efektom, ale aj na výplniach dverí. Perforovaný kožený volant dopĺňajú hliníkové pedále a prahy či logá Cupra, ktoré nájdete na volante alebo rohožkách.

Technologickou novinkou je digitálny kokpit so špeciálnou grafikou, ladiacou s 8-palcovým multimediálnym rozhraním. V sérii je tiež navigácia, indukčné nabíjanie telefónov, bezkľúčové odomykanie a štartovanie a tiež systém zobrazenia okolia. Za príplatok si môžete dopriať balík Performance Pack s brzdami Brembo, karbónovými doplnkami exteriéru, namiesto čiernych, karbónovým prístrojovým panelom a celokoženými sedadlami. Exkluzívne škrupinové sedadlá Cupra budú dostupné od polovice budúceho roka. Okrem toho je na výber šesť lakov karosérie.
Prvá sériová Cupra sa dostane na trh v priebehu jesene. Takže prípadní záujemcovia musia byť ešte chvíľu trpezliví. Budúci rok bude nasledovať druhý člen rodiny v podobe Cupry Ibiza.