Toyota GR Supra Racing: Legenda vstáva z mŕtvych. Najprv v drese

29.03.2018 06:00

Je to už 16 rokov, čo zišla z výrobných liniek posledná Toyota Supra – kultové japonské kupé so zadným náhonom. Čas reinkarnácie sa však blíži. Ženevský koncept to len pripomína. I keď v podobe pripravenej pre súťaže.

Okruhový koncept odhaľuje do veľkej miery tvary...
Okruhový koncept odhaľuje do veľkej miery tvary piatej generácie Toyoty Supra. Zachová si klasickú koncepciu s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Šušká sa aj o hybride. Autor: Toyota

Supra je skutočnou japonskou legendou. Prvá generácia z roku 1978 však Suprou celkom nebola. Toyota ju odvodila z druhej generácie kupé Celica. Základom bol odlišný dizajn a vyšší výkon motora. Až o tri roky neskôr sa Supra etablovala ako celkom samostatný model, vtedy už s pozdĺžne uloženým motorom vpredu a zadným náhonom. A v rokoch 1986 až 1993 nasledovali ďalšie dve generácie. Tá posledná schádzala z liniek do roku 2002. Dovtedy si Supra stihla urobiť skvelé renomé. Štvrtá generácia sa stala kráľovnou v japonských súťažiach GT, čo je dnešná trieda Super GT, kde získala štyri tituly.

Tuning, ktorý podstúpila Supra v divízii Gazoo...
Tuning, ktorý podstúpila Supra v divízii Gazoo racing, jej priniesol aerodynamický paket vrátane zadného karbónového krídla. Z uhlíkových vlákien sú však aj kapoty, nárazníky či zadný difúzor. Sklo zas nahradil ľahší plast. Autor: Toyota

Našťastie, nejde len o minulosť, hoci posledný exemplár Supry zišiel z montážnych liniek pred šestnástimi rokmi. Už dlhšie je známe, že Toyota pracuje na jej reinkarnácii a to spolu s BMW. Práce sú vo finálnom štádiu, čo mala za úlohu naznačiť ženevská štúdia Supra GR Racing Concept. V podstate priviezla Toyota do Palexpa súťažnú verziu pripravovanej Supry, ktorá sa rodila pod taktovkou športovej divízie Gazoo Racing. Nechýba preto typické sfarbenie a okruhový tuning. Koncept Supry dostal karbónové nárazníky, splitter, difúzor, karbónovú kapotu a aj veľké zadné krídlo z uhlíkových vlákien. Sklo zas nahradil plast.

Úpravy interiéru sú v súlade so súťažnými...
Úpravy interiéru sú v súlade so súťažnými predpismi. Nechýba preto ochranná klietka, odnímateľný volant či hasiace prístroje. Autor: Toyota

Disky kolies od BBS s centrálnou maticou sú obuté športovými pneumatikami Michelin a vybavené brzdovým systémom Brembo. Športové zavesenie so zníženým podvozkom využíva originálne diely OE. Interiéru nechýba ochranná klietka, popruhy OMP, odnímateľný volant ani vnútorné panely dverí z uhlíkových vlákien. Všetky úpravy, vrátane montáže hasiacich prístrojov, palivového potrubia či káblových zväzkov sú navrhnuté v súlade so súťažnými predpismi. Jednoducho, pozeráme sa na ostrú verziu novej Supry, ktorá sa nepochybne chystá na závodnú kariéru. O tej civilnej však veľa nevieme.

Tlačová správa k premiére konceptu nič neprezradila. V každom prípade, v závode Steyr Puch v rakúskom Grazi už finišujú prípravy na sériovú výrobu. Schádzať tu bude z liniek spolu s novou generáciou BMW Z4. Premiéra je teda naozaj za rohom. Supru by sme tak mohli vidieť už na jeseň v Paríži.

Toyota
		GR Supra Racing Concept -
		2018
Toyota GR
		Supra Racing Concept -
		2018
+12Toyota GR Supra Racing
		Concept -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota Supra #Toyota #koncept #Gazoo Racing #Concept #autosalón Ženeva 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
19. 3. 2018zdraženie1.183 €zdraženie1.312 €
12. 3. 2018zlacnenie1.164 €zlacnenie1.293 €
5. 3. 2018zlacnenie1.165 €zlacnenie1.297 €
26. 2. 2018zdraženie1.175 €zdraženie1.309 €
19. 2. 20181.160 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk