Toyota GR Supra Racing: Legenda vstáva z mŕtvych. Najprv v drese

Je to už 16 rokov, čo zišla z výrobných liniek posledná Toyota Supra – kultové japonské kupé so zadným náhonom. Čas reinkarnácie sa však blíži. Ženevský koncept to len pripomína. I keď v podobe pripravenej pre súťaže.

29.03.2018 06:00
debata (1)
Okruhový koncept odhaľuje do veľkej miery tvary... Foto: Toyota
Toyota GR Supra Racing Concept - 2018 Okruhový koncept odhaľuje do veľkej miery tvary piatej generácie Toyoty Supra. Zachová si klasickú koncepciu s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Šušká sa aj o hybride.

Supra je skutočnou japonskou legendou. Prvá generácia z roku 1978 však Suprou celkom nebola. Toyota ju odvodila z druhej generácie kupé Celica. Základom bol odlišný dizajn a vyšší výkon motora. Až o tri roky neskôr sa Supra etablovala ako celkom samostatný model, vtedy už s pozdĺžne uloženým motorom vpredu a zadným náhonom. A v rokoch 1986 až 1993 nasledovali ďalšie dve generácie. Tá posledná schádzala z liniek do roku 2002. Dovtedy si Supra stihla urobiť skvelé renomé. Štvrtá generácia sa stala kráľovnou v japonských súťažiach GT, čo je dnešná trieda Super GT, kde získala štyri tituly.

Tuning, ktorý podstúpila Supra v divízii Gazoo... Foto: Toyota
Toyota GR Supra Racing Concept - 2018 Tuning, ktorý podstúpila Supra v divízii Gazoo racing, jej priniesol aerodynamický paket vrátane zadného karbónového krídla. Z uhlíkových vlákien sú však aj kapoty, nárazníky či zadný difúzor. Sklo zas nahradil ľahší plast.

Našťastie, nejde len o minulosť, hoci posledný exemplár Supry zišiel z montážnych liniek pred šestnástimi rokmi. Už dlhšie je známe, že Toyota pracuje na jej reinkarnácii a to spolu s BMW. Práce sú vo finálnom štádiu, čo mala za úlohu naznačiť ženevská štúdia Supra GR Racing Concept. V podstate priviezla Toyota do Palexpa súťažnú verziu pripravovanej Supry, ktorá sa rodila pod taktovkou športovej divízie Gazoo Racing. Nechýba preto typické sfarbenie a okruhový tuning. Koncept Supry dostal karbónové nárazníky, splitter, difúzor, karbónovú kapotu a aj veľké zadné krídlo z uhlíkových vlákien. Sklo zas nahradil plast.

Úpravy interiéru sú v súlade so súťažnými... Foto: Toyota
Toyota GR Supra Racing Concept - 2018 Úpravy interiéru sú v súlade so súťažnými predpismi. Nechýba preto ochranná klietka, odnímateľný volant či hasiace prístroje.

Disky kolies od BBS s centrálnou maticou sú obuté športovými pneumatikami Michelin a vybavené brzdovým systémom Brembo. Športové zavesenie so zníženým podvozkom využíva originálne diely OE. Interiéru nechýba ochranná klietka, popruhy OMP, odnímateľný volant ani vnútorné panely dverí z uhlíkových vlákien. Všetky úpravy, vrátane montáže hasiacich prístrojov, palivového potrubia či káblových zväzkov sú navrhnuté v súlade so súťažnými predpismi. Jednoducho, pozeráme sa na ostrú verziu novej Supry, ktorá sa nepochybne chystá na závodnú kariéru. O tej civilnej však veľa nevieme.

Tlačová správa k premiére konceptu nič neprezradila. V každom prípade, v závode Steyr Puch v rakúskom Grazi už finišujú prípravy na sériovú výrobu. Schádzať tu bude z liniek spolu s novou generáciou BMW Z4. Premiéra je teda naozaj za rohom. Supru by sme tak mohli vidieť už na jeseň v Paríži.
Toyota GR Supra Racing Concept - 2018
Toyota GR Supra Racing Concept - 2018
+12Toyota GR Supra Racing Concept - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Concept #koncept #Toyota Supra #Gazoo Racing #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek