O novom motore Dynamic Force Toyota informovala pred autosalónom v Ženeve. Už vtedy vyvolala rozruch tým, že v ňom neuvažuje s preplňovaním a že má tepelnú účinnosť nad 40 %, čo znamená, že ide o najefektívnejší a najúspornejší sériový benzínový motor. Bližšie informácie však tajila. Prezradila ich až teraz. Švorvalcový dvojliter bude mať vysoký kompresný pomer 13 : 1 a pri použití v hybridnom ústrojenstve až 14 : 1. V bežnom vyhotovení ponúkne výkon 125 kW a krútiaci moment 205 Nm. V hybride to bude 108 kW a 180 Nm krútiaceho momentu.
V dnešných časoch preplňovaných motorov tieto údaje možno neočaria, dôležitá je však účinnosť a schopnosť vytvárať vyšší okamžitý moment ako konkurenčné motory. Tajomstvo sa skrýva vo veľkom zdvihu 103,4 mm v porovnaní s vŕtaním len 87,5 mm. Výsledný pomer je teda 1,18, kým pri bežných motoroch je to 1,09. Keďže plameň má k piestu kratšiu cestu, vyvíja naň horiaca zmes vyšší tlak. Ďalšou prednosťou je čo najrovnejšie sacie potrubie, tak aby nasávaný vzduch mieril na stenu valca, a tým vytváral silný vír, podporujúci homogénnosť zmesi.
Dobre premiešaná zmes znamená v praxi rýchle prehorenie, vyšší tlak a menej emisií. Sacie ventily preto zvierajú s výfukovými uhol až 41 stupňov. Dlhá dráha piestu sa zas podieľa na maximálnom využití expanzie. Ani malý zvyškový tlak, keď sa piest blíži k dolnej úvrati, nepríde nazmar. Energiu motora šetrí aj jeho príslušenstvo, najmä elektrické komponenty ako vodná pumpa, olejové čerpadlo, ktoré sa zapínajú podľa okamžitých podmienok. Ako prvá dostane nový agregát Toyota Auris, predstavená len nedávno na autosalóne v Ženeve následne nová generácia Toyota RAV4.