Hyundai šliape na plné obrátky. V Ženeve ukázal novú generáciu Santa Fe a v New Yorku prišiel na rad vynovený Tucson. Tretej generácii, ktorá prišla na trh zhruba pred dvoma rokmi, sa naozaj darí. Nielen v USA, ale aj v Európe. O to viac prekvapuje, že s modernizáciou prichádza Hyundai po takom krátkom čase. A nejde len o retuše. Facelift zasiahol celú prednú časť, ktorá sa snaží novou kaskádovou maskou priblížiť viac novému Santa Fe či Hyundaiu Kona. Lemujú ju nové LED svetlá. V súvislosti s tým bol prepracovaný aj predný nárazník s novými dennými svetlami v tvare písmena L.
Profil oživuje chrómová lišta lemujúca spodný okraj okien či nový dizajn 17– až 19-palcových diskov kolies. Zmenám sa nevyhla ani zadná časť. Celkom nové sú svetlá s jednoduchším tvarom, nárazník aj odrazky premiestnené do vyššej polohy. Klasickú anténu nahradila „žraločia plutva“. Ešte radikálnejšie sú úpravy interiéru. Nová je celá horná časť palubnej dosky so 7-palcovým voľne stojacim displejom rozhrania BlueLink, podobne ako v Hyundai i30. Predtým bola obrazovka integrovaná v tele „palubovky“. To znamená aj premiestnenie prieduchov ventilácie. Vertikálne nahradili horizontálne.
Posádka bude profitovať z kompatibility smartfónov cez platformy Apple CarPlay a Android Auto, ale aj nových USB vstupov pre zadných cestujúcich či novej indukčnej nabíjačky Qi. Vo výbave sa objavuje výkonná aparatúra Krell. Napriek zisku piatich hviezdičiek od Euro NCAP a tiež z amerických crashtestov IIHS, z ktorých si Tucson odniesol hodnotenie Top Safety Picks, posilňuje svoju bezpečnostnú výbavu. Autonómne brzdy odteraz reagujú na chodcov, pribudla asistencia pre udržiavanie v jazdnom prúde či zobrazenie okolia vozidla Surround View.
V USA budú Tucson poháňať dva benzínové priamovstrekové štvorvalce – 2,0 GDi (120 kW) a silnejší 2,4 GDi (133 kW) spojené štandardne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pri výkonnejšej verzii aj s pohonom oboch náprav. Európska ponuka bude pestrejšia. Úplnou novinkou je diesel 1,6 CRDi z radu U3, ktorý nahrádza starší agregát 1,7 CRDi a s predstihom spĺňa emisnú normu Euro 6d. Dodávať sa bude vo výkonových verziách 85 alebo 96 kW. Kým slabšia je spojená so 6-stupňovým manuálom, silnejšia je kombinovaná výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4WD.
Štvorkolka je štandard aj v najvýkonnejšej dieselovej modifikácii 2,0 CRDi, ktorá si výkonovo polepšila o jeden kilowatt na konečných 137 kW. Navyše môže počítať s úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s režimom manuálneho radenia. Benzínovú ponuku zastúpi preplňovaný štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW, ktorý je kombinovaný buď so 6-stupňovým manuálom a predným pohonom, alebo so 7-stupňovou dvojspojkou, ktorá prenáša krútiaci moment na všetky štyri kolesá.
Do Európy sa dostane vynovený Tucson v priebehu leta a na Slovensko koncom augusta. Na aprílovom autosalóne v Bratislave ho teda ešte neuvidíme. V súvislosti s uvedením na trh automobilka poskytne aj bližšie technické špecifikácie, ktoré zatiaľ nie sú k dispozícii.