
Mazda vstúpila na trh s malým crossoverom CX-3 v roku 2015. A v porovnaní s mnohými konkurentmi stavila aj na voliteľný pohon oboch náprav. Úspech sa dostavil prakticky okamžite. Navyše si CX-3 vyslúžila nomináciu na titul dizajn roka vo svetovej súťaž World Car of the Year (WCOTY). Veď CX-3 bola jednou z prvých Mázd, ktorá využila dizajnový jazyk Kodó s veľmi dynamickým výrazom. Zdalo by sa, že po troch rokoch produkcie niet čo meniť, no Mazda prichádza s modelovým rokom 2019, ktorý prináša viacero čiastkových zlepšení. Predstavil sa na autosalóne v New Yorku.

Dizajn oživujú nové dvojité lišty v maske, chrómová lišta v podbehoch, lesklý čierny stredový stĺpik, nová grafika svetiel, a to aj tých zadných, a nový dizajn 18-palcových dvojfarebných diskov. Celé to môže byť „zabalené“ v expresívnom červenom laku Soul Red Crystal. Interiér má zas prepracovaný stredový tunel, kde manuálna parkovacia brzda nahradená elektrickou, uvoľnila priestor pre držiaky nápojov a komfortnejšiu čalúnenú lakťovú opierku. Nové predné sedadlá sú širšie, kontúrovanejšie a vybavené tuhšou penou pohlcujúcou vibrácie.

Zadní cestujúci zas dostali výklopnú lakťovú opierku s držiakmi nápojov. Po prvý raz môže byť interiér kompletne čalúnený kožou, a to vo svetlom alebo v tmavom odtieni. Na palubnej doske sa objavuje semiš a tiež červené akcenty v oblasti prieduchov ventilácie. Posádka ocení vyšší akustický komfort, ktorý je daný napríklad hrubším oknom zadného veka či prídavnými izolačnými materiálmi a tesneniami vo dverách. Tichší a komfortnejší má byť aj podvozok s optimalizovaným naladením pružín a tlmičov či s novými nízkoprofilovými pneumatikami.

V USA sa Mazda CX-3 predstavila s revidovaným priamovstrekovým atmosférickým 4-valcom 2,0 Skyactiv-G. Ten má síce nezmenený výkon 110 kW, no Mazda sľubuje vyšší krútiaci moment v celom spektre otáčok. Jeho maximum je 204 Nm. V Európe bude naďalej k dispozícii aj jeho slabšia verzia s výkonom 88 kW a tiež diesel 1,5 Skyactiv-D (77 kW). Pre všetky agregáty je pripravená 6-stupňová manuálna alebo automatická s hydrodynamickým meničom. Až na slabší benzínový motor si môžete dopriať pohon oboch náprav AWD.
Jazdné vlastnosti zlepší systém G-Vectoring Control (GVC), známy z Mazdy 6, ktorý znižuje krútiaci moment motora pri prejazde zákrut, čo eliminuje nedotáčavosť vozidla. V Európe sa vynovená Mazda CX-3 objaví pravdepodobne na jeseň.