Lamborghini Huracán Performante Spyder: Redukčná diéta a steroidy

Aj otvorená verzia Huracánu sa dočkala verzie Performante. Vyladený 10-valec ju na stovku vystrelí za 3,1 sekundy.

18.04.2018 06:00
debata
Otvorený Huracán Performante dostal viacero... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018 Otvorený Huracán Performante dostal viacero karbónových komponentov. Medzi nimi aj predný spojler. Profil zdobí talianska trikolóra. Špecifické sú aj 20-palcové disky kolies.

Po roku sa Lamborghini vrátilo do Ženevy s Huracánom Performante. Tentoraz ale s plátennou strechou. Napriek miernemu nárastu hmotnosti v porovnaní s kupé je jeho dynamika stále očarujúca. Napokon, recept na úspech bol rovnaký – redukčná diéta a viac výkonu. Prítlak do sedadla ale teraz sprevádza viac emócií, konkrétne vietor vo vlasoch. Elektrohydraulická plátenná strecha sa sklopí za sedadlá alebo vyklopí v priebehu sedemnástich sekúnd. Manipulácia s ňou je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Výsuvné zadné okno slúži aj ako deflektor znižujúci turbulencie v kabíne.

Dobrou správou je, že otvorená verzia má identické aerodynamické vlastnosti. To znamená aj nasadenia systému aktívnej aerodynamiky Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA), ktorý je založený na zadnom krídle a klapkách v spodnej časti krytu pohonnej jednotky, ktoré ovládajú elektromotory. Pri brzdení sú uzavreté. V zákrutách sa otvára kanál na vonkajšej strane, aby sa zvýšil prítlak na vnútornom kolese. Zmeny trvajú len 500 milisekúnd. Dve aktívne klapky nájdeme aj v prednej časti, ktoré upravujú prúdenie vzduchu na základe polohy zadného spojlera.

Plátenná strecha Spyderu sa zloží alebo... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018 Plátenná strecha Spyderu sa zloží alebo roztvorí v priebehu sedemnástich sekúnd. Manipulácia s ňou je povolená až do rýchlosti 50 km/h.

Buď zvyšujú prítlak, alebo znižujú aerodynamický odpor pre dosiahnutie maximálnej rýchlosti v priamom smere. Celé to má pod palcom centrálny riadiaci „mozog“ Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), ktorý nastavuje aj iné elektronické systémy Huracánu, vrátane tých trakčných, a to v reálnom čase. K stabilite prispieva o 10 % tuhšie naladenie pružín a stabilizátorov. Veľa komfortu si teda za volantom neužijete. Zato adrenalínu určite áno. Veď za zadnými sedadlami pracuje dnes už vzácny 5,2-litrový atmosférický 10-valec.

Základom aktívnej aerodynamiky ALA je zadné... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018 Základom aktívnej aerodynamiky ALA je zadné krídlo a klapky na kryte motora.

Má bronzový kryt zvodov, titánové ventily a optimalizované sacie a výfukové potrubie. Výsledkom je výkon 471 kW, teda o 22 viac v porovnaní s „bežným“ Spyderom, ktoré dáva pri úžasných 8 000 otáčkach za minútu. A k tomu posiela k 7-stupňovej dvojspojke 600 Nm krútiaceho momentu. Osemdesiat percent je pritom k dispozícii od 1 000 otáčok za minútu. „Štvorkolka“ využíva elektrohydraulickú spojku Haldex a samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Rozloženie hmotnosti v pomere 47 : 53 v prospech zadnej nápravy je takmer ideálne.

Kabína dostala v sérii karbónové dekorácie a... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018 Kabína dostala v sérii karbónové dekorácie a čalúnenie Alcantarou.

A keď sme už pri hmotnosti, spomeňme, že Performante Spyder schudol o 30 kg. Hliníkové telo karosérie využíva totiž viac karbónových dielcov. Technológia kovania umožnila vytvárať zložité tvary. Aj preto mohli konštruktéri „upiecť“ z kompozitov predný a zadný spojler, difúzor, zadný nárazník aj kapotu motora. Suchá hmotnosť je potom len1 507 kg, s ktorými nemá Spyder najmenšie problémy. Na stovku šprintuje za 3,1 a na dvestovku za 9,3 sekundy. To je síce o dve, respektíve o štyri desatiny sekundy viac ako pri kupé ľahšom o 179 kg, ale na výsledných emóciách to veľa nezmení.

Vidlicový, dnes už vzácny atmosférický... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018 Vidlicový, dnes už vzácny atmosférický 10-valec, dáva po tuningu z objemu 5,2 litra úžasných 471 kW pri 8 000 otáčkach za minútu. Ku všetkým kolesám ich posiela cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Vodič, či skôr pilot vyberá z jazdných režimov systému ANIMA. Strada je určená na cesty, mód Sport dovolí väčšiu pretáčavosť a režim Corsa, stvorený pre okruhy, povoľuje uzdu ambíciám s minimálnymi zásahmi trakčných systémov. Huracán Performante Spyder spoznáte nielen vďaka aerodynamickému paketu, odhaľujúceho uhlíkové komponenty, talianskej trikolóre po stranách, ale aj vďaka 20-palcovým čiernym alebo bronzovým diskom, ktoré obúvajú pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Kontrastujú s nimi ostrožlté, respektíve červené strmene bŕzd. Tie zastavia Spyder Performante zo stovky na dráhe dlhej len 31,5 metra.

Interiér je doplnený o digitálny prístrojový štít, športové sedadlá čalúnené Alcantarou či karbónové dekorácie. Za túto parádu si však automobilka zo Sant Agaty bude účtovať minimálne 219 585 eur, čo je ešte o 24 545 viac v porovnaní s kupé Performante. A to hovoríme o cene bez dane. Prvé exempláre zamieria k zákazníkom v lete.
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018
Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018
+19Lamborghini Huracán Performante Spyder - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lamborghini #Lamborghini Huracán #autosalón Ženeva 2018 #Lamborghini Huracán Performante
Články podľa značiek