Na autosalóne v Ženeve ukázal Mercedes-Maybach svoju inovovanú limuzínu. Bolo to logické, keďže vlani sa dočkala dizajnových retuší a technických inovácií vlajková loď triedy S, z ktorej je Maybach odvodený. Čakalo sa už len na povestnú čerešničku. A tá práve prichádza. Maybach S650 Pullman, alebo ak chcete Mercedes-Maybach S650 Pullman, prevzal všetky prvky z „krátkeho“ Maybachu. Takže tu máme reštylizovanú prednú masku, inšpirovanú prúžkovanými, ručne šitými pánskymi oblekmi. Mimochodom, tá sa predstavila po prvýkrát na úchvatnom koncepte kupé Maybach Vision 6 pred dvoma rokmi.
Zákazníci si môžu navyše dopriať dvojfarebný lak karosérie, a to v deviatich kombináciách. Tmavé odtiene sú dodávané s dvojitou vrstvou priehľadného laku, ktorý dodá povrchu hĺbku a vysoký lesk. V interiéri je zas na výber nová farebná škála čalúnení Magma Grey, Mahogany Brown a Silk Beige/Deep Blue Sea. A potom sú tu špecifické 20-palcové disky kolies s desiatimi otvormi, opäť inšpirované konceptom. Kým pri bežnom Maybachu ich zákazníci dostanú len za príplatok, v prípade Pullmanu sú v sérii. Samozrejme, najväčším rozdielom je dĺžka karosérie. A nehovoríme o drobných.
Maybachu Pullman nameriate 6 500 milimetrov, čo je 1 038 viac v porovnaní so základnou verziou. Tento nárast má na svedomí predĺžený rázvor s gigantickou hodnotou 4 403 mm. Megalomanský formát smeruje k zvýšeniu komfortu posádky, najmä tej vzadu. Priestor pre vodiča A spolujazdca je oddelený od „salónika“ výsuvnou sklenenou priehradkou, ktorú je možné úplne zatmaviť, podobne ako strešné okno Magic Sky Control. To však neznamená, že štyria cestujúci vzadu, sediaci oproti sebe, nemôžu sledovať dianie pred vozidlom. Obraz premávky sa totiž premieta na výsuvný displej.
Nechýba ani bar, masážne funkcie sedadiel s „lávovými kameňmi“, roletky zabezpečujúce intimitu a dokonca zdvojená aparatúra pre prednú a zadnú časť kabíny. Týchto viac ako 2,5 tony vážiaceho luxusu nepočíta pod kapotou s ničím menším ako dvakrát preplňovaným 6-litrovým 12-valcom. Kým v krátkom Maybachu má krútiaci moment 830 Nm, v prípade Pullmanu sa vyšplhal na rovných tisíc. Potom neprekvapí, že aj napriek nadváhe zvláda tento hyperluxusný kolos šprint na stovku za 6,5 sekundy. Podľa údajov výrobcu si za svoje služby vypýta každých 100 km 14,6 litra benzínu. Realita bude nepochybne ešte vyššia.
Novinku Maybachu si už možno objednať. Cena štartuje na 500 000 eurách. A to hovoríme o cene bez príplatkov, napríklad bez dvojfarebného lakovania karosérie.