Maserati Levante Trofeo: Vrcholná verzia s V8 zrýchli na stovku za 3,9 s!

Na autosalóne v New Yorku sa talianska značka Maserati pochválila skutočným klenotom. Elegantné SUV Levante štandardne poháňané šesťvalcom vylepšila na verziu Trofeo, ktorá má pod kapotou motor V8 z dielne Ferrari.

23.04.2018 06:00
Maserati-Levante Trofeo-2019-1024-01 Foto:
Napriek celosvetovému záujmu o SUV a crossovery sa jej modelu Levante nedarí podľa predstáv.
debata

Maserati momentálne prežíva náročné obdobie. Napriek celosvetovému záujmu o SUV a crossovery sa jej vlajkovej lodi nedarí podľa predstáv. Začiatkom roka museli dokonca talianske fabrika obmedziť výrobu modelu Levante, keďže jeho odbyt stagnoval. A to aj na čínskom trhu, ktorý už niekoľko rokov kontinuálne rastie.

Maserati Levante Trofeo 2019
Maserati Levante Trofeo 2019
+21Maserati Levante Trofeo 2019

Kameňom úrazu je možno skutočnosť, že Maserati je prémiovou značkou a konkurencia je v tomto ohľade silná. Navyše zákazníkov si treba získať nie len dizajnom, ale aj spoľahlivosťou a dodať im pocit výnimočnosti. Preto sa automobilka rozhodla, že zákazníkom ponúkne novú verziu modelu Levante s názvom Trofeo.

. Po stranách prednej masky s čiernymi... Foto: Maserati
Maserati-Levante Trofeo-2019-1024-04 . Po stranách prednej masky s čiernymi dvojitými lamelami sa nachádzajú Full Matrix LED svetlomety.

Tá v sebe zahŕňa úpravy vzhľadu, no hlavne novú pohonnú jednotku. Tou je dvakrát preplňovaný agregát V8 s objemom 3,8 litra. Jeho konštrukcia prebieha v dielňach Ferrari a tomu zodpovedajú aj technické parametre. Motor dosahuje maximálny výkon 440 kW (590 k) pri 6 250 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 730 Nm v rozmedzí 2 250 až 5 000 ot./min.

Motor dosahuje maximálny výkon 440 kW (590 k)... Foto: Maserati
Maserati-Levante Trofeo-2019-1024-03 Motor dosahuje maximálny výkon 440 kW (590 k) pri 6 250 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 730 Nm v rozmedzí 2 250 až 5 000 ot./min.

Levante Trofeo zrýchli z 0 na 100 km/h za ohromujúcich 3,9 sekundy a maximálne sa dokáže rozbehnúť na 300 km/h. Stabilitu na ceste mu dodáva pohon všetkých kolies Q4. Vodič má k dispozícii niekoľko jazdných režimov, medzi ktoré pribudla možnosť „Corsa“. Okrem nej môže vodič voliť režimy Normal, I.C.E., Sport a Off Road. Zmenou jazdného režimu sa upraví citlivosť plynového pedála, správanie automatickej prevodovky, svetlá výška podvozka, tvrdosť pruženia, zvukový prejav výfukového potrubia s aktívnymi klapkami a správanie pohonu Q4.

Štandardom budú 22-palcové hliníkové disky... Foto: Maserati
Maserati-Levante Trofeo-2019-1024-02 Štandardom budú 22-palcové hliníkové disky kolies v lesklom alebo matnom vypracovaní.

Navonok bude možné verziu Trofeo spoznať vďaka štandardne dodávaným 22-palcovým hliníkovým diskom kolies v lesklom alebo matnom vypracovaní. V prednej časti pribudli otvory pre prísun vzduchu a spliter z uhlíkových vláken. Po stranách prednej masky s čiernymi dvojitými lamelami sa nachádzajú Full Matrix LED svetlomety. Zadnú časť skrášľujú štyri koncovky výfukového potrubia.

V interiéri na posádku čakajú športové sedadlá čalúnené kožou Pieno Fiore s kontrastným prešívaním. Verzia Trofeo sa môže pochváliť aj doplnkami z uhlíkových vláken a špecifickou grafikou prístrojového panelu. Exkluzivitu vnútorného vybavenia zvyšujú analógové hodiny na prístrojovej doske a audiosystém Bowers & Wilkins pozostávajúci zo 17 reproduktorov a s výkonom 1 280 wattov.

Vrcholná verzia bude v ponuke s ôsmimi lakmi karosérie a tromi farebnými prevedeniami interiéru. Výroba odštartuje v lete. Do predaja sa dostane najprv v Severnej Amerike a neskôr zamieri do zvyšku sveta. Cena zatiaľ zverejnená nebola.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Maserati #SUV #Maserati Levante #Maserati Levante Trofeo #V8
Články podľa značiek