Maserati momentálne prežíva náročné obdobie. Napriek celosvetovému záujmu o SUV a crossovery sa jej vlajkovej lodi nedarí podľa predstáv. Začiatkom roka museli dokonca talianske fabrika obmedziť výrobu modelu Levante, keďže jeho odbyt stagnoval. A to aj na čínskom trhu, ktorý už niekoľko rokov kontinuálne rastie.
Kameňom úrazu je možno skutočnosť, že Maserati je prémiovou značkou a konkurencia je v tomto ohľade silná. Navyše zákazníkov si treba získať nie len dizajnom, ale aj spoľahlivosťou a dodať im pocit výnimočnosti. Preto sa automobilka rozhodla, že zákazníkom ponúkne novú verziu modelu Levante s názvom Trofeo.
Tá v sebe zahŕňa úpravy vzhľadu, no hlavne novú pohonnú jednotku. Tou je dvakrát preplňovaný agregát V8 s objemom 3,8 litra. Jeho konštrukcia prebieha v dielňach Ferrari a tomu zodpovedajú aj technické parametre. Motor dosahuje maximálny výkon 440 kW (590 k) pri 6 250 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 730 Nm v rozmedzí 2 250 až 5 000 ot./min.
Levante Trofeo zrýchli z 0 na 100 km/h za ohromujúcich 3,9 sekundy a maximálne sa dokáže rozbehnúť na 300 km/h. Stabilitu na ceste mu dodáva pohon všetkých kolies Q4. Vodič má k dispozícii niekoľko jazdných režimov, medzi ktoré pribudla možnosť „Corsa“. Okrem nej môže vodič voliť režimy Normal, I.C.E., Sport a Off Road. Zmenou jazdného režimu sa upraví citlivosť plynového pedála, správanie automatickej prevodovky, svetlá výška podvozka, tvrdosť pruženia, zvukový prejav výfukového potrubia s aktívnymi klapkami a správanie pohonu Q4.
Navonok bude možné verziu Trofeo spoznať vďaka štandardne dodávaným 22-palcovým hliníkovým diskom kolies v lesklom alebo matnom vypracovaní. V prednej časti pribudli otvory pre prísun vzduchu a spliter z uhlíkových vláken. Po stranách prednej masky s čiernymi dvojitými lamelami sa nachádzajú Full Matrix LED svetlomety. Zadnú časť skrášľujú štyri koncovky výfukového potrubia.
V interiéri na posádku čakajú športové sedadlá čalúnené kožou Pieno Fiore s kontrastným prešívaním. Verzia Trofeo sa môže pochváliť aj doplnkami z uhlíkových vláken a špecifickou grafikou prístrojového panelu. Exkluzivitu vnútorného vybavenia zvyšujú analógové hodiny na prístrojovej doske a audiosystém Bowers & Wilkins pozostávajúci zo 17 reproduktorov a s výkonom 1 280 wattov.
Vrcholná verzia bude v ponuke s ôsmimi lakmi karosérie a tromi farebnými prevedeniami interiéru. Výroba odštartuje v lete. Do predaja sa dostane najprv v Severnej Amerike a neskôr zamieri do zvyšku sveta. Cena zatiaľ zverejnená nebola.