Adrenalínových nadšenscov čakajú ťažké časy. Automobilky totiž škrtajú portfólio vysokovýkonných modelov. Ich smäd po palive akosi neladí s novými emisnými normami ani novou, prísnejšou metodikou merania spotreby WLTP. Na oltár ekológie padá jeden model za druhým. Nie je tajomstvom, že v Mníchove sa to dotkne ostrých sedanov M3 či M550i. Aspoň na určitý čas, kým sa im nepodarí prepriahnuť na šetrnejšiu technológiu v novej generácii. Teraz však prichádza dobrá správa. BMW vyplní vákuum kompaktným modelom M2 s prívlastkom Competitione, ktorý sa jazdnými výkonmi priblíži na dosah k legendárnej emtrojke.
Napokon, radový trojlitrový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo si M2 Competition požičia priamo od svojho väčšieho súrodenca. K zmenám ale predsa len došlo. Kým v M3 je naladený na 317 kW, M2 Competition si musí vystačiť s 301 kilowattmi. Je to ale o 29 kW viac v porovnaní s BMW M2 Coupé. Krútiaci moment 550 Nm ostal vďaka dvojici jednokomorových turbodúchadiel na rovnakej úrovni. Novinkou je aj filter pevných častíc a posilnený chladiaci systém s dvojicou prídavných chladičov. Chladič oleja a olejová vaňa zas pochádzajú z BMW M4 Competition, čo znamená dokonalé mazanie pri jazde na okruhu. Nevadí mu prudká akcelerácia, ostré brzdy ani preťaženie v zákrutách.
K tomu všetkému nájdete pod kapotou karbónovú vzperu prevzatú z BMW M3 a M4, ktorá zvyšuje tuhosť zavesenia a spresňuje reakcie riadenia. Energia motora smeruje výlučne k zadným kolesám, a to buď cez 6-stupňovú manuálnu, alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku M DCT. S prenosom výkonu na asfalt pomáha prekalibrovaný stabilizačný systém M DSC, no najmä lamelový M diferenciál s elektronicky riadenou svornosťou. Výsledkom je fascinujúca dynamika. M2 Competition šprintuje na stovku za 4,4 sekundy a s automatom ešte o dve desatiny sekundy rýchlejšie. V porovnaní s výkonnejším modelom M3 tak M2 Competition zaostáva len o zanedbateľnú desatinku sekundy.
Maximálna rýchlosť je síce obmedzená na obligátnych 250 km/h, ale s príplatkovým balíkom M Drivers zasiahne obmedzovač o 30 km/h neskôr. S deceleráciou pomáha výkonnejšia brzdová sústava so zväčšenými kotúčmi. Vpredu majú priemer 400 a vzadu 380 mm. Platničky pritáčajú šesť- a štvorpiestikové strmene. Dôležitá je aj spotreba paliva. BMW udáva 9,9 a s prevodovkou M DCT 9,2 litra benzínu na 100 km. A o to tu vlastne išlo. M2 Competition by malo byť úspornejšie ako končiace BMW M3, a teda produkovať menej emisií CO2, hoci údaje nie sú v súčasnosti porovnateľné, keďže tie staršie vychádzajú ešte z cyklu NEDC.
Novú kompaktnú strelu z Mníchova spoznáte na prvý pohľad vďaka zväčšeným čiernym ľadvinkám, veľkorysejšie dimenzovaným otvorom v nárazníku, opäť lakovaným lesklým odtieňom Shadow Line. To isté platí aj o odvetrávacích otvoroch v blatníkoch a difúzore so štvoricou koncoviek výfukov s elektronicky riadenými klapkami. Odlišné sú aj aerodynamicky optimalizované spätné zrkadlá. Štandardne je M2 Competition vybavené adaptívnymi full-LED svetlami a parkovacími senzormi systému Park Distanc Control. V interiéri pribudol na stredovej konzole prepínač jazdných režimov Drivelogic.
Osobné nastavenia motora, prevodovky, trakčných systémov či podvozka si ale môže vodič uložiť do tlačidiel M1 a M2 situovaných priamo na volante. K zmene charakteristík tak dochádza bez odpútania zraku od vozovky. Navyše sú tu priplatkové škrupinové sedadlá M Sport s integrovanými opierkami hlavy a podsvieteným logom M2. Čierne kožené čalúnenie je v strednej časti perforované, s modrým alebo oranžovým efektom. Ak vám nestačia štandardné 19-palcové disky, BMW vám dodá kované kolesá so zmiešaným profilom 9J x 19 na prednej a 10J x 19 na zadnej náprave. Celkový vzhľad okorení príplatkový strieborný lak Hockenheim Silver.
Technické údaje
Model | M2 Competition | M2 Coupé | M3 |
---|---|---|---|
Motor | 3,0 TwinPower Turbo | 3,0 TwinPower Turbo | 3,0 TwinPower Turbo |
Zdvihový objem (ccm) | 2 972 | 2 972 | 2 972 |
Počet valcov/ventilov | R6/24 DOHC | R6/24 DOHC | R6/24 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 302/5 250 | 272/6 500 | 317/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 550/2 350 | 465/1 400 | 550/1 850 |
Prevodovka | 6M/7 DCT | 6M/7 DCT | 6M/7DCT |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 –280 | 250 – 270 | 250 – 280 |
0 – 100 km/h | 4,4/4,2 | 4,5/4,3 | 4,3/4,1 |
Spotreba na 100 km (l) | 9,9/9,2 | 8,5/7,9 | 8,8/8,3 (NEDC) |