BMW M2 Competition: Toto má nahradiť ostrý sedan M3. Má na to!

Honba Bruselu na emisie stojí za koncom viacerých supervýkonných modelov. Výnimkou nie je ani ikonické BMW M3. Mníchov má však riešenie – úspornejšie a takmer rovnako rýchle. Veď nové BMW M2 Competition si požičalo „nadupaný“ 6-valec priamo od svojho väčšieho súrodenca.

20.04.2018 06:00
debata (1)
„Náhrada“ za dočasný výpadok sedanu M3 má... Foto: BMW
BMW M2 Competition - 2018 „Náhrada“ za dočasný výpadok sedanu M3 má podobu vyladenej emdvojky Competition. Spoznáte ju vďaka zväčšeným otvorom v nárazníku, privádzajúcim vzduch k chladičom a brzdám. Aj zväčšené ľadvinky sú lakované v klavírnej černi.

Adrenalínových nadšenscov čakajú ťažké časy. Automobilky totiž škrtajú portfólio vysokovýkonných modelov. Ich smäd po palive akosi neladí s novými emisnými normami ani novou, prísnejšou metodikou merania spotreby WLTP. Na oltár ekológie padá jeden model za druhým. Nie je tajomstvom, že v Mníchove sa to dotkne ostrých sedanov M3 či M550i. Aspoň na určitý čas, kým sa im nepodarí prepriahnuť na šetrnejšiu technológiu v novej generácii. Teraz však prichádza dobrá správa. BMW vyplní vákuum kompaktným modelom M2 s prívlastkom Competitione, ktorý sa jazdnými výkonmi priblíži na dosah k legendárnej emtrojke.

Radový 6-valec z BMW M3 dáva po úprave 301 kW,... Foto: BMW
BMW M2 Competition - 2018 Radový 6-valec z BMW M3 dáva po úprave 301 kW, čo je o 29 viac v porovnaní s bežným M2 Coupé. Ako šperk pôsobí karbónová vzpera, zvyšujúca tuhosť skeletu.

Napokon, radový trojlitrový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo si M2 Competition požičia priamo od svojho väčšieho súrodenca. K zmenám ale predsa len došlo. Kým v M3 je naladený na 317 kW, M2 Competition si musí vystačiť s 301 kilowattmi. Je to ale o 29 kW viac v porovnaní s BMW M2 Coupé. Krútiaci moment 550 Nm ostal vďaka dvojici jednokomorových turbodúchadiel na rovnakej úrovni. Novinkou je aj filter pevných častíc a posilnený chladiaci systém s dvojicou prídavných chladičov. Chladič oleja a olejová vaňa zas pochádzajú z BMW M4 Competition, čo znamená dokonalé mazanie pri jazde na okruhu. Nevadí mu prudká akcelerácia, ostré brzdy ani preťaženie v zákrutách.

Devätnásťpalcové kované disky dostanete za... Foto: BMW
BMW M2 Competition - 2018 Devätnásťpalcové kované disky dostanete za príplatok. Posilnený brzdový systém s kotúčmi s priemerom 400, respektíve 380 mm je v sérii.

K tomu všetkému nájdete pod kapotou karbónovú vzperu prevzatú z BMW M3 a M4, ktorá zvyšuje tuhosť zavesenia a spresňuje reakcie riadenia. Energia motora smeruje výlučne k zadným kolesám, a to buď cez 6-stupňovú manuálnu, alebo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku M DCT. S prenosom výkonu na asfalt pomáha prekalibrovaný stabilizačný systém M DSC, no najmä lamelový M diferenciál s elektronicky riadenou svornosťou. Výsledkom je fascinujúca dynamika. M2 Competition šprintuje na stovku za 4,4 sekundy a s automatom ešte o dve desatiny sekundy rýchlejšie. V porovnaní s výkonnejším modelom M3 tak M2 Competition zaostáva len o zanedbateľnú desatinku sekundy.

Štvorica koncoviek výfukov našla miesto v... Foto: BMW
BMW M2 Competition - 2018 Štvorica koncoviek výfukov našla miesto v difúzore. Akustiku upravujú aktívne klapky v potrubí.

Maximálna rýchlosť je síce obmedzená na obligátnych 250 km/h, ale s príplatkovým balíkom M Drivers zasiahne obmedzovač o 30 km/h neskôr. S deceleráciou pomáha výkonnejšia brzdová sústava so zväčšenými kotúčmi. Vpredu majú priemer 400 a vzadu 380 mm. Platničky pritáčajú šesť- a štvorpiestikové strmene. Dôležitá je aj spotreba paliva. BMW udáva 9,9 a s prevodovkou M DCT 9,2 litra benzínu na 100 km. A o to tu vlastne išlo. M2 Competition by malo byť úspornejšie ako končiace BMW M3, a teda produkovať menej emisií CO2, hoci údaje nie sú v súčasnosti porovnateľné, keďže tie staršie vychádzajú ešte z cyklu NEDC.

M2 Competition prichádza ako prvé s voličom... Foto: BMW
BMW M2 Competition - 2018 M2 Competition prichádza ako prvé s voličom jazdných režimov dvojspojkovej prevodovky na stredovom tuneli. Okrem toho sú na volante dve tlačidlá, M1 a M2, pre rýchle nastavenie individuálnych jazdných profilov.

Novú kompaktnú strelu z Mníchova spoznáte na prvý pohľad vďaka zväčšeným čiernym ľadvinkám, veľkorysejšie dimenzovaným otvorom v nárazníku, opäť lakovaným lesklým odtieňom Shadow Line. To isté platí aj o odvetrávacích otvoroch v blatníkoch a difúzore so štvoricou koncoviek výfukov s elektronicky riadenými klapkami. Odlišné sú aj aerodynamicky optimalizované spätné zrkadlá. Štandardne je M2 Competition vybavené adaptívnymi full-LED svetlami a parkovacími senzormi systému Park Distanc Control. V interiéri pribudol na stredovej konzole prepínač jazdných režimov Drivelogic.

Osobné nastavenia motora, prevodovky, trakčných systémov či podvozka si ale môže vodič uložiť do tlačidiel M1 a M2 situovaných priamo na volante. K zmene charakteristík tak dochádza bez odpútania zraku od vozovky. Navyše sú tu priplatkové škrupinové sedadlá M Sport s integrovanými opierkami hlavy a podsvieteným logom M2. Čierne kožené čalúnenie je v strednej časti perforované, s modrým alebo oranžovým efektom. Ak vám nestačia štandardné 19-palcové disky, BMW vám dodá kované kolesá so zmiešaným profilom 9J x 19 na prednej a 10J x 19 na zadnej náprave. Celkový vzhľad okorení príplatkový strieborný lak Hockenheim Silver.

Technické údaje

Model M2 Competition M2 Coupé M3
Motor 3,0 TwinPower Turbo 3,0 TwinPower Turbo 3,0 TwinPower Turbo
Zdvihový objem (ccm) 2 972 2 972 2 972
Počet valcov/ventilov R6/24 DOHC R6/24 DOHC R6/24 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 302/5 250 272/6 500 317/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 550/2 350 465/1 400 550/1 850
Prevodovka 6M/7 DCT 6M/7 DCT 6M/7DCT
Max. rýchlosť (km/h) 250 –280 250 – 270 250 – 280
0 – 100 km/h 4,4/4,2 4,5/4,3 4,3/4,1
Spotreba na 100 km (l) 9,9/9,2 8,5/7,9 8,8/8,3 (NEDC)
BMW M2 Competition - 2018
BMW M2 Competition - 2018
+26BMW M2 Competition - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW M2 #BMW M3 #BMW M2 Competition
Články podľa značiek