Na autosalóne v Pekingu absolvuje svetovú premiéru siedma generácia sedanu Lexus ES. V Európe sme tento model nepoznali. Prémiová divízia Toyoty dala prednosť menšiemu IS a väčšiemu GS. Aj preto, že oba zadným náhonom lepšie konkurovali prémiovým sedanom od BMW, Audi a Mercedesu-Benz. Naproti tomu ES využíval predný náhon s priečne uloženými pohonnými jednotkami, teda skôr techniku Toyoty ako Lexusu. To sa odrazilo aj na jeho nižšej cene v porovnaní s GS.
A zákazníci na ňu zareagovali. V USA, kde sa oba modely predávali súčasne, sa napríklad vlani predalo 51 398 kusov ES, ale len 7 773 kusov prémiovejšieho GS. Takže neprekvapuje, že v Lexuse padlo rozhodnutie vyradiť GS z ponuky. Vyrábať dva podobne veľké sedany sa jednoducho nevypláca. ES preto v budúcnosti zastúpi GS, a to na všetkých svetových trhoch vrátane Európy. Aj preto sprevádza premiéru siedmej generácie slogan „Pretvorený pre celý svet“. Predstaví sa už o pár dní na autosalóne v Pekingu.
Na preméru upozorňuje japonská automobilka prvou oficiálnou snímkou nového sedanu, ktorý využije platformu TNGA. Tú už využíva nová Toyota Camry, Toyota Avalon, ale aj v Európe známe modely od crossoveru C-HR až po Prius či prichádzajúci hatchback Auris. Pre Lexus bude jej modularita doslova požehnaním, keďže ňou zníži výrobné náklady. Navonok sa ale bude prezlečená Camry tváriť ako čistý Lexus. Vidieť to napríklad na efektnej vretenovej maske. Podrobnejšie informácie nie sú zatiaľ známe. V každom prípade počíta ES so 6-valcovými benzínovými motormi a hybridnou verziou.
Uvidíme, ako na zmenu koncepcie zareaguje Európa. Prísť totiž do vyššej strednej triedy s predným náhonom je trúfalé. I keď tu máme pozitívne výnimky v podobe Audi či Volva. Svoje by ale mohla zohrať cena, ktorá nebude príliš vzdialená od ceny menšieho sedanu IS.