Autosalón Bratislava 2018: Toto je TOP 25 premiér priamo z Incheby

Dnes otvára brány pre verejnosť 28. ročník bratislavského autosalónu. My sme však nahliadli do hál výstaviska v Inchebe už včera, počas novinárskeho dňa. Vybrali sme pre vás najzaujímavejšie novinky. A nie je ich málo.

25.04.2018 00:00
debata (2)
Tento rok uvidíte v bratislavskej Inchebe viac... Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Ceed Tento rok uvidíte v bratislavskej Inchebe viac ako osemdesiat slovenských výstavných premiér. Medzi nimi aj novú Kiu Ceed, ktorá už schádza z výrobných liniek závodu v Žiline.

AMG Project One

Táto superšelma vracia Mercedes-Benz opäť do triedy hyperšportov. Rodila sa v spolupráci s tímom Mercedes-AMG Petronas. Potom neprekvapí, že ide o F1 na bežné cesty. Z monopostu si nový Project One požičal 6-valcový agregát s objemom 1,6 litra, ktorý dopuje elektrický kompresor. Na zadné kolesá posiela 500 kW, to aj vďaka elektromotoru v 8-stupňovej prevodovke. Ďalšie dva elektromotory (2 × 120 kW), roztáčajú predné kolesá. Celkový výkon sústavy je rovných 1 000 koní (740 kW). Karbónový hyperšport pre dvojčlennú posádku zvládne šprint z 0 na 200 km/h pod šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h.
AMG Project One Foto: Tomáš Andrejčák
AMG Project One AMG Project One

Audi A7 Sportback

Po vlaňajšej premiére vlakovej lode Audi A8 prichádza Ingolstadt aj s novým fastbackom A7 Sportback. Postavený je na platforme MLB Evo s pozdĺžne uloženými motormi. Na dĺžku meria 4 969 mm, čo je o päť milimetrov menej akov minulosti. Rázvor náprav sa však narástol o 12 mm (2 926 mm). Športový akcent naznačuje výsuvné zadné krídlo. Napriek atletickým líniám ponúka pod zadným splývavým vekom naďalej 535 litrov pre batožiny. Infotainment MMI využíva až dva dotykové displeje na stredovej konzole. Tretí nájdete vo funkcii prístrojového panelu. Novinkou v autonómnych systémoch je parkovanie AI prostredníctvom smartfónu. Pod kapotou pracuje zatiaľ len benzínový 6-valec verzie 55 TFSI (250 kW) spojený s 8-stupňovým automatom a pohonom Quattro. Ten vystrelí luxusný fastback na stovku za 5,3 sekundy.
Audi A7 Sportback Foto: Tomáš Andrejčák
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback

BMW X2

Športové SUV BMW X6 a X4 dostali nového súrodenca. Stojí na platforme UKL, spoločnej s BMW X1 a tiež modelmi Mini. To znamená prioritný predný náhon. Dizajn stavil na športové proporcie. Derivát X1 je preto je o 79 mm kratší a o 72 mm nižší. Rázvor náprav ostal na hodnote 2 670 mm. Novými prvkami sú ladvinky, ktoré sa rozširujú smerom nadol, kontrastné bočné prahy a logá BMW na zadných stĺpikoch. Palubnú doska a infotainment preberá X2 z X1, čo znamená použitie dotykového displeja. Pod kapotou je na výber z troch dvojlitrových 4-valcov TwinPower Turbo. Základom bude verzia sDrive20i (141 kW) spojená s predným náhonom a atypickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Diesle xDrive20d (140 kW) a xDrive25d (170 kW) s pohonom oboch náprav budú využívať klasický 8-stupňový automat. Za príplatok dodá BMW adaptívne tlmiče alebo športový podvozok M Sport.

BMW X2 Foto: Tomáš Andrejčák
BMW X2 BMW X2

BMW i8

V roku 2013 šokovalo BMW svet plug-in hybridným superšportom i8 s hliníkovou platformou a karosériou z kompozitov (CFRP). Okrem 2+2-miestneho kupé bol v pláne aj dvojmiestny roadster. Prichádza však až po dlhých šiestich rokoch, a to spolu s modernizáciou i8. Tá priniesla najmä výkon zvýšený z 266 na 275 kW, čo je zásluha silnejšieho elektromotora na prednej náprave (105 kW). Kapacita li-ion akumulátorov vzrástla zo 7,1 na 11,6 kWh, čím sa elektrický dojazd predĺžil na 55 km. Roadster dostal plátennú elektricky ovládanú strechu, ktorá sa schová alebo vysunie za 15 sekúnd. Daňou za vietor vo vlasoch je absencia zadných sedadiel. Dodatočné vystuženie karosérie sa zas podpísalo na raste hmotnosti o 60 kg.

BMW i8 Foto: Tomáš Andrejčák
BMW i8 BMW i8

Citroën C4 Cactus

Modernizovaný Cactus nahradí pôvodný model Citroën C4. Aj preto sa mení z cenovo orientovaného crossoveru na solídnejší hatchback. Vidieť to na dizajne s umiernenejším vzhľadom. Cactus má väčšie svetlá, menej plastových dielcov a viac lakovaných plôch. Užšie sú aj ochranné kapsuly AirBump. Interiér počíta s komfortnejšími sedadlami a kvalitnejšími materiálmi. Podvozok využije v premiére tlmiče PHC s dvojicou hydraulických dorazov. Posádka sa môže tešiť aj na vyšší akustický komfort. Pod kapotou pribudne výkonnejší 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) a tiež výkonnejší diesel 1,6 BluHDi (96 kW). Robotizovanú prevodovku nahradí 8-stupňový automat. Dôležitý je aj príchod nových asistenčných systémov vrátane autonómnych bŕzd či monitoringu jazdných prúdov.

Citroën C4 Cactus Foto: Tomáš Andrejčák
Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus

Dacia Duster

Lacné rumunské SUV prichádza po extrémne úspešnej osemročnej kariére. Preto Dacia zvolila evolučný prístup. Duster ostal verný pôvodnej filozofii – najmä nízkej cene. Stojí za ňou použitie pôvodnej platformy. Rázvor náprav ani dĺžka 4 300 mm sa nemenili. Dizajn je však vycibrenejší a prináša nové prvky, ako napríklad plastové lišty v predných blatníkoch. Do kufra sa zmestí 445 litrov. Napriek evolúcii je karoséria úplne nová. A to platí aj o interiéri, ktorý pôsobí hodnotnejšie. Duster prvý raz ráta s automatickou klimatizáciou, väčšou navigáciou MediaNav či monitorovaním vedľajších prúdov. Ponuka motorov začína 4-valcom 1,6 Sce (85 kW) a pokračuje preplňovaným agregátom 1,2 TCe (92 kW). Naftu zastúpi 4-valec 1,5 dCi (66, 81 kW). K dispozícii je pohon 4×4 alebo automatická dvojspojková prevodovka EDC.

Dacia Duster Foto: Tomáš Andrejčák
Dacia Duster Dacia Duster

Honda CR-V

Piata generácia je v USA na trhu už takmer rok, no do Európy prichádza až teraz. Základom je platforma nového Civicu. Karoséria je o 18 mm kratšia, o 34 užšia a o dva milimetre nižšia. Dizajn ťaží z dlhšej prednej kapoty, kabíny posunutej viac vzad a homogénnejšieho tvaru bočných okien. Kompaktnejší formát však sprevádza predĺženie rázvoru náprav o 29 mm (2 659 mm). Aj preto je v interiéri viac miesta. Palubná doska je vybavená dvoma 7-palcovými displejmi. Z nových komfortných prvkov spomeňme diaľkové štartovanie či otváranie kufra nožným senzorom. Diesel pod kapotou končí. CR-V ho nahradí hybridnou sústavou i-MMD s dvoma elektromotormi. Dvojliter 2,0 i-VTEC bude mať len úlohu generátora. Okrem hybridu môžete voliť 4-valec 1,5 i-VTEC Turbo (140 kW). Pri oboch pohonoch počíta Honda so štvorkolkou.

Honda CR-V Foto: Tomáš Andrejčák
Honda CR-V Honda CR-V

Hyundai Santa Fe

Štvrtá generácia veľkého kórejského SUV čerpá z dizajnu crossoveru Kona, má napríklad kaskádovú masku a rozdelené predné svetlá. Rozmery sa menili len nepatrne. Novinka je o 10 mm dlhšia (4 700 mm) a o desať širšia (1 800 mm). Rázvor sa ale natiahol o 65 mm (2 765 mm). Interiér prináša viac miesta a prvýkrát tretí výklopný rad sedadiel. V 5-miestnom usporiadaní ponúka kufor s objemom 625 l (+91). Systém BlueLink umožňuje ovládanie niektorých funkcií na diaľku. Novinkou je head-up displej a digitálny prístrojový panel. Bezpečnostnú premiéru má v Santa Fe systém Rear Seat Occupant Alert, ktorý monitoruje prítomnosť detí a zvierat na zadných sedadlách pri vystupovaní. Pod kapotou bude na výber z troch naftových a jedného benzínového štvorvalca s výkonom od 110 do 136 kW. Pripravený je pohon oboch náprav a 8-stupňová automatická prevodovka.

Hyundai Santa Fe Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe

Jaguar XE SV Project

Oddelenie špeciálnych operácií SVO britskej automobilky Jaguar Land Rover dokončilo extrémny sedan XE nesúci prívlastok SV Project 8. Pikantné na ňom je, že ide o vôbec najvýkonnejší sériový Jaguar všetkých čias. Pod kapotou tohto kompaktného sedanu sa totiž udomácni 5-litrový kompresorový 8-valec s výkonom extrémnych 600 koní, teda 441 kilowattov. To je nádielka, ktorá sa neobišla bez montáže zadného prítlačného krídlaa 'dalšieho aerodynamického tuningu. O prenos ohromnej sily na obe nápravy sa stará upravená osemstupňová automatická prevodovka Quickshift. Potom neprekvapí, že SV Project 8 šprintuje na stovku za úžasných 3,4 sekundy, čím dáva na frak nielen všetkým Jaguarom, vrátane kupé F-Type ale aj konkurenčnému BMW M3 alebo Audi RS4.

Jaguar XE SV Project 8 Foto: Tomáš Andrejčák
Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Jeep Wrangler

Terénna legenda prichádza po deviatich rokoch v novom vydaní. Zachováva si však pôvodnú DNA vrátane rámového podvozka. Dizajn zlepšil aerodynamiku a nasadenie vysokopevnostnej ocele či hliníka ušetrilo na váhe 90 kg. Dodávať sa bude s trojdverovou karosériou (Sport, Sport S, Rubicon) a predĺženej 4-dverovej verzii Unlimited (Sport, Sport S, Sahara, Rubicon). Nechýbajú dve uzávierky diferenciálu, redukcia ani odpájateľné stabilizátory. Karoséria umožňuje použiť pevnú alebo plátennú strechu. Zachované ostalo sklápateľné čelné okno aj demontovateľné dvere. Ponuku motora 3,6 V6 Pentastar (213 kW) doplní preplňovaný 4-valec 2,0 eTorq (200 kW) s mikrohybridnou sústavou. Novinkou je 8-stupňový automat. Interiér počíta s dotykovým rozhraním s uhlopriečkou 8,4 palca.

Jeep Wrangler Foto: Tomáš Andrejčák
Jeep Wrangler Jeep Wrangler

Kia Ceed

Tretia generácia Ceedu stojí na novej platforme K2 a jej dizajn je inšpirovaný 5-dverovým GT Kia Stinger. Rázvor náprav 2 650 mm aj celková dĺžka 4 310 mm zostali bez zmien. Ceed je ale o 20 mm širší a o 23 mm nižší. Interiér prináša 7-palcové multimediálne rozhranie, vyhrievané čelné okno a vyhrievané zadné sedadlá. Ceed je zároveň prvou Kiou s asistentom sledovania jazdného prúdu na úrovni SAE 2. Do kufra naložíte 395 litrov batožín, čo je o 15 viac. Základom ostane atmosférický 4-valec 1,4 MPI (73 kW). Nad ním nasadí Kia preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi (88 kW) a úplne nový 4-valec 1,4 T-GDi (103 kW). Naftu zastúpi nový diesel 1,6 CRDi (85, 100 kW). Pripravená je aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka.

Kia Ceed Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Ceed Kia Ceed

Lada Vesta SW Cross

Po sedane a kombi SW prichádza Lada s outdoorovo ladenou vestou SW Cross. To dáva najavo podvozkom zvýšeným až na 203 mm a bohatou plastovou ochranou spodných partií karosérie. Aj preto je SW Croos v porovnaní so základným kombi o 21 mm širší (1 785 mm) a o 20 mm vyšší (1 532 mm). Sympatické je, že do kufra naložíte 482 a po sklopení zadných operadiel až 825 litrov batožín. Pod kapotou pracuje jediný 4-valec s objemom 1,6 litra (78 kW). Spojený môže byť s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Štandardom sú efektné 17-palcové disky kolies. Interiér môže byť vybavený navigáciou či elektricky vyhrievaným čelným oknom.

Lada Vesta SW Cross Foto: Tomáš Andrejčák
Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross

Lexus RX L

Luxusné SUV Lexusu prichádza po prvýkrát v histórii v 7-miestnej verzii. Tretí rad sedadiel sa podarilo umiestniť do interiéru vďaka predĺženiu zadnej časti karosérie o 110 mm a použitiu kolmejšieho zadného veka. Lexus sľubuje aj v treťom rade dostatok komfortu a priestoru. Zadná lavica je delená v pomere 60 : 40. Za príplatok ju možno sklápať a vyklápať elektricky. V sérii je kožené čalúnenie aj trojzónová klimatizácia. Kufor má po sklopení sedadiel rovnú podlahu a systém koľajničiek. Dizajnu sa predĺženie príliš nedotklo, RX L pôsobí rovnako elegantne. Dodávať sa bude s benzínovým 6-valcom ako RX350L a ako hybrid RX450hL. Do Európy sa však dostane výlučne hybridná verzia s výkonom 230 kW.

Lexus RX L Foto: Tomáš Andrejčák
Lexus RX L Lexus RX L

Mazda 6

Úspešný sedan a kombi radu 6 absolvovali facelift len v roku 2016, no napriek tomu sa opäť predstavujú v modernizovanej podobe. Evidentná je nová maska inšpirovaná veľkým SUV CX-9, čo vidieť na tvare chrómových „krídiel“ masky. Nová je tiež paleta farieb a 17– až 19-palcových kolies. Podvozok s novým naladením pružín a tlmičov, ale tiež modifikované riadenie má priniesť neutrálnejšie správanie v zákrutách. Interiér dostal nový volant, novú palubnú dosku, ventilované sedadlá a väčší objem čalúnených častí. Najväčšiu novinku nájdeme pod kapotou, kde debutuje preplňovaný benzínový 4-valec Skyactiv-G 2,5T (185 kW). Vynikajúcu dynamiku má spojiť s ekonomickou prevádzkou, to aj vďaka technológii vypínania dvoch valcov.

Mazda 6 Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda 6 Mazda 6

Mercedes-AMG GT 4-Door

Nové 5-dverové GT je skutočnou hviezdou. Ide o praktickejšiu verziu kupé AMG GT, avizovanú vlaňajším konceptom. Výsledok je ohromujúci. Veď používa identickú techniku. Štvorlitrový 8-valec podporený dvojicou turbodúchadiel vo verzii 63 dáva 430 a vo verzii 63 S až 470 kW. Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá. V praxi to znamená šprint na stovku za 3,4, respektíve 3,2 sekundy. To všetko v komforte limuzíny. Interiér sa od kupé GT líši totiž nielen priestorom, ale aj palubnou doskou vybavenou 12,3-palcovými displejmi. K luxusu patrí adaptívny podvozok a riadená zadná náprava. Dostatok sily bude mať aj 6-valcová verzia GT 53 (320 kW) vybavená mikrohybridným systémom so 16-kilowattovým reverzibilným alternátorom.

Mercedes-AMG GT 4-Door Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-AMG GT 4-Door Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-Benz G

Terénna ikona prichádza po neuveriteľných 27 rokoch. A vyzerá takmer takisto. Lenže toto je nové auto, i keď opäť s rebrinovým rámom, redukciou, trojicou uzávierok a zadnou tuhou nápravou. Trieda G si dokonca ponechala staré kľučky dverí. A to sú pre ortodoxných vyznávačov off-roadov dobré správy. Počítať však môžu s priestrannejším interiérom, keďže géčko narástlo do dĺžky o 53 a do šírky až o 121 mm. Vyšší komfort zabezpečí nové nezávislé zavesenie predných kolies. Nasadenie hliníka a vysokopevnostnej ocele zas znížilo hmotnosť o 175 kg. Luxusný interiér môže disponovať až dvoma 12,3-palcovými displejmi. Pod kapotou je zatiaľ jediný motor – benzínový 8-valec 4,0 V8 (310 kW) spojený s 9-stupňovou prevodovkou. V teréne pomôže nový trakčný režim G-Mode.

Mercedes-Benz G Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G

Mercedes-Benz A

Štvrtá generácia stuttgartského kompaktu prezentuje nový štylistický jazyk Aesthetics. Podobne ako pri kupé CLS sa maska rozširuje smerom nadol a je umiestnená nižšie ako LED svetlá. Trieda A je o 120 mm dlhšia, o 19 širšia a o sedem užšia. Rázvor náprav platformy MFA narástol o 30 mm ( 2 729 mm). Trieda A je vôbec prvým Mercedesom, ktorý prichádza s infotainmentom MBUX, čo znamená koniec analógových prístrojov. Vrcholová verzia má dva 10,25-palcové displeje spojené do integrálneho celku. Posádka má k dispozícii viac miesta. Kufor narástol na 370 l (+ 27). Pod kapotou debutujú nové motory, sčasti vyvíjané s Renaultom. Platí to aj pre základnú verziu A 200 (120 kW) s preplňovaným 4-valcom s objemom 1,33 litra. Výkonnejšou alternatívou je dvojliter verzie A 250 (165 kW). Ponuku uzatvára francúzsky diesel s objemom 1,5 litra vo verzii A 180d (85 kW).

Mercedes-Benz A Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Mitsubishi Eclipse Cross

Nový crossover Mitsubishi síce evokuje názvom miláčika tunerov z rokov 1989 až 2012, ale prívlastok Cross jasne naznačuje, kam ním automobilka mieri. Dĺžkou 4 405 mm sa postaví medzi ASX a veľký Outlander. Rázvor náprav je ale identických 2 670 mm. Eclipse prekvapí najmä siluetou, pripomínajúcou kupé. V kabíne ponúka viac miesta ako ASX. Premiéru v nej má aj multimediálne rozhranie Smartphone Link Display Audio s voľne stojacim displejom. Pod kapotou sa objavia dva 4-valce –benzínový s objemom 1,5 litra (120 kW) a naftový s objemom 2,2-litra (110 kW). Benzínový motor je spojený so 6-stupňovým manuálom alebo prevodovkou CVT, diesel má štandardný 8-stupňový automat. Dobrou správou je ponuka pohonu 4×4 Super All-Wheel Control pre obe motorizácie.

Mitsubishi Eclipse Cross Foto: Tomáš Andrejčák
Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Peugeot 508

Vlajková loď Peugeotu sa mení na športovo ladený 5-dverový fastback s bezrámovou konštrukciou okien. Dôvodom je klesajúci predaj klasických sedanov. Novinka je o 80 mm kratšia, o 60 nižšia, ale o 20 mm širšia. Dizajn preberá prvky zo štúdií Instinct a Quartz, vrátane vertikálnych denných svetiel. Platforma EMP2 sa postarala o zníženie hmotnosti o 70 kg. Nechýba ani iCockpit tretej generácie s malým volantom a 12,3-palcový displejom prístrojového panelu. Novinkou v bezpečnostných systémoch je nočné videnie. Do kufra naložíte 487 litrov batožín. Zážihové 4-valce 1,6 PureTech majú výkon 130 alebo 169 kW. Naftovú ponuku tvoria štvorvalce 1,5 BlueHDi (96 kW) a 2,0 BlueHDi (120, 130 kW). Až na najslabší diesel sú všetky pohonné jednotky kombinované s 8-stupňovým automatom.

Peugeot 508 Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot 508 Peugeot 508

Renault Mégane R.S.

Novinka z dielne divízie Renault Sport ťaží z technológií reinkarnovaného kupé Alpine A110. Mégane R.S. si z neho totiž požičal 4-valec s objemom 1,8 litra. Výkonom 208 kW a krútiacim momentom 390 Nm ide dokonca nad rámec kupé z Dieppe. To znamená, že ostrý Mégane je už v základe silnejší než predchádzajúca „limitka“ R.S. 275 Trophy. Na stovku zrýchli so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkou pod šesť sekúnd. Novinkou je riadenie zadných kolies 4Control aj trakčný systém Launch Control pre šprint z miesta. Systém Multi-Sense umožňuje použiť aj okruhový jazdný režim Race. Neprehliadnuteľný je aerodynamický tuning, 19-palcové disky a denné svetlá v tvare šachovnice. Interiér má nielen športové sedadlá a volant, ale aj infotainment s telemetrickými funkciami.

Renault Mégane R.S. Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S.

Suzuki Swift Sport

Ostrý Swift prichádza s razantnými zmenami. Nehovoríme len o 16-palcových diskoch kolies, väčšej maske so športovým výpletom, zadnom strešnom spojleri či dvoch koncovkách výfuku. Dramatické udalosti sa totiž udiali najmä pod kapotou. Atmosférický 4-valec 1,6 VVT nahradil preplňovaný agregát 1,4 BoosterJet (103 kW), známy z Vitary. Ten síce dáva len o tri kilowatty viac ako pôvodný motor, lenže až o 60 Nm viac krútiaceho momentu ( 220 Nm). Spracovávať ich bude 6-stupňová manuálna prevodovka. A potom je tu extrémne nízka hmotnosť 970 kg, čo je medzigeneračné zlepšenie o 90 kg. Takže Swift Sport zrýchľuje na stovku pod osem sekúnd a prekoná rýchlosť 200 km/h. Zákazníci sa môžu tešiť na anatomické sedadlá, sploštený volant a športovú grafiku prístrojov vrátane telemetrických údajov.

Suzuki Swift Sport Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport

Škoda Fabia

Na rozdiel od nového Pola a Ibizy musí boleslavský subkompakt vydržať na linkách ešte minimálne dva roky, a to na staršej platforme. Pomôže mu však výrazná modernizácia. Facelift zasiahol najmä prednú masku a reflektory. Tie sú po prvýkrát vybavené full LED technológiou a automatickým prepínaním diaľkového režimu. Novinkou sú 18-palcové disky. Multimediálny systém dostane väčší 6,5-palcový displej, platformy Android Auto a Apple CarPlay a zadné USB porty. Pod kapotou nastane malá revolúcia. Naftový 3-valec 1,4 TDI končí bez nástupcu. Fabii zostanú len benzínové 3-valce 1,0 MPI (44, 55 kW) a preplňované 1,0 TSI (66, 77 kW) s filtrom pevných častíc. Len najvýkonnejší variant bude možné spárovať so 7-stupňovou dvojspojkou DSG.

Škoda Fabia Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Fabia Škoda Fabia

Škoda Vision X Concept

Po Kodiaqu a Karoqu má Škoda v pláne tretie SUV. Jeho predskokanom je koncept Vision X. Hoci pôjde o najmenšieho člena rodiny, bude väčší ako Seat Arona či VW T-Roc. Koncept to naznačuje dĺžkou 4 255 mm a rázvorom 2 645 mm. Dizajn využíva všetky typické prvky nových modelov Škody vrátane prednej masky či dvojitých predných svetiel. Štúdia však okorenila vzhľad prvkami z krištáľu. Ten nájdeme aj v interiéri, ktorý ponúka štyri miesta a kufor s objemom 360 litrov. Veľmi zaujímavý je pohon. Základom je zážihový agregát 1,5 G-Tec (96 kW, 200 Nm), schopný pracovať v Atkinsonovom cykle. Upravený je aj na spaľovanie CNG, ktoré čerpá z dvoch nádrží – jednej pod zadnými sedadlami a druhej za zadnou nápravou. V práci mu pomáha reverzibilný alternátor (10 kW), využívajúci 48 V elektrický okruh, a zadný elektromotor s výkonom 20 kW. Vision X môže pracovať ako mikrohybridná predokolka so zážihovým motorom, ako čistý elektromobil so zadným náhonom ( max. 2 km) alebo ako hybridná štvorkolka využívajúca súčasne oba druhy pohonu.

Škoda Vision X Concept Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Vision X Concept Škoda Vision X Concept

VW Touareg

Tretia generácia sa predstavuje po dlhých ôsmich rokoch. A je nová od podlahy. Základom je platforma MLB Evo z Audi Q7. Dizajn je ostrejší, inšpirovaný Arteonom, čo vidieť na prednej maske. Na dĺžku má nový Touareg 4 874, na šírku 1 984 a na výšku 1 702 mm. Je teda o 77 mm dlhší o 44 širší, ale o sedem milimetrov nižší. Rázvor ostal na takmer identickej hodnote 2 890 mm. Nasadenie hliníka sa podpísalo na znížení hmotnosti o 106 kg. Novinkou sú svetlá IQ. Light so 48 diódami. V kufri pribudlo 113 litrov pre batožiny (810 l). Nový je digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit. Bezpečnostný balík doplnilo nočné videnie či asistent pre jazdu v kolónach. Na začiatok dostane Touareg tri motory – naftový 3,0 TDI (170 kW, 210 kW) a benzínový 3,0 TSI (250 kW), všetky spojené s 8-stupňovým automatom a permanentným pohonom 4×4. Touareg môže počítať s aktívnymi stabilizátormi, riadenou zadnou nápravou aj pneumatickým odpružením.

VW Touareg Foto: Tomáš Andrejčák
VW Touareg VW Touareg

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Bratislava 2018
Články podľa značiek