Škoda Kamiq: ‘Český Duster‘ je tu. Podkladá sa Číňanom

Tretie SUV Škody, o málo menšie ako Karoq, by mohlo zaujať aj v Európe. To sa ale nestane. Bude výsadou čínskeho trhu. Aj preto má mnoho špecifík, ktoré na starom kontinente nenájdeme. Napríklad atmosférický motor 1,5 FSI.

25.04.2018 16:00
debata (2)
Škoda Kamiq útočí na špecifické požiadavky... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kamiq - 2018 Škoda Kamiq útočí na špecifické požiadavky čínskych zákazníkov. Pomerne fádny dizajn oživuje množstvom chrómu, ktorý Číňania doslova milujú.

Na autosalóne v Pekingu predstavuje Škoda svoje tretie SUV. Volá sa Kamiq a v hierarchii českých crossoverov sa postaví pod Kodiaq aj Karoq. Ale len v Číne. Európania si na tretí model tejto triedy budú musieť počkať do budúceho roka, keď sa objaví sériová verzia konceptu Vision X. Krok Škody k čínskej klientele je ale pochopiteľný. Vlani predala v ríši stredu 325 000 áut, čo je štvrtina jej produkcie, a do roku 2020 má ambiciózny plán zvýšiť čínske registrácie na dvojnásobok! Navyše má na rozdiel od Európy, kde jej linky doslova praskajú vo švoch, v Číne stále dostatok výrobných kapacít.

Splniť tento cieľ sa nedá bez nových produktov. A presne takým je Kamiq. Doslova útočí na čínske publikum. A to je celkom iné ako v Európe. Kým na starom kontinente má Škoda starnúcu klientelu s vekom okolo päťdesiat rokov, na tamojšom trhu preferujú mladoboleslavskú značku o dvadsať rokov mladší vodiči. To znamená, Škoda je pre mnohých z nich vôbec prvým vlastným autom. Kamiq rozhodne zohľadňuje. Napríklad cenovou orientáciou, veľkou porciou chrómu, ktorý Číňania doslova milujú, a tiež veľkou ponukou priestoru a konektivity.

Kamiq nemá veľa spoločného s európskou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kamiq - 2018 Kamiq nemá veľa spoločného s európskou produkciou Škody. Nestojí totiž na platforme MQB.

Daňou za lowcostový imidž je „hybridná“ platforma, ktorá neladí s európskymi produktmi. Posúďte sami. Na dĺžku má Kamiq až 4 390 mm, čo je takmer identický údaj s Karoqom, no jeho rázvor náprav je o 30 mm kratší (2 610 mm), dokonca kratší ako v prípade pripravovaného crossoveru Visionu X. Vyzerá to teda na racionálnu koncernovú skladačku, v ktorej Škoda vždy excelovala. K značke sa Kamiq, stojaci na 17-palcových diskoch, hlási veľkou maskou, bočným prelisom „Tornado line“ či kryštalickými vzormi v reflektoroch. Tie však svojou veľkosťou opäť naznačujú, že cenu mala Škoda počas vývoja stále na uzde.

Aj lacnejšie plasty naznačujú lowcostové... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kamiq - 2018 Aj lacnejšie plasty naznačujú lowcostové smerovanie Kamiqu. Zato dostane moderné multimediálne rozhranie, ktoré mladí čínski zákazníci požadujú.

Podobne je to v interiéri, ktorý má ponúknuť mimoriadny priestor. Zrejmé je využitie lacnejších tvrdých plastov a skromnejšie vybavenie. Na čom ale Škoda šetriť nemohla, sú multimédiá. Mladí čínski klienti sa nechcú vzdať svojho digitálneho životného štýlu a tak infotainment Kamiqu disponuje dotykovou obrazovkou (1 280 × 720 mm), kompatibilitou so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay, Baidu Carlife a MirrorLink a tiež hlasovým ovládaním od ázijskej spoločnosti iFlytek. To si poradí z rôznymi čínskymi dialektmi a dokáže sa dokonca učiť, takže časom sa prisoôsobí užívateľom.

Celkom iný je Kamiq v porovnaní s európskymi škodovkami aj pod prednou kapotou. Debut v ňom má celkom nový 4-valec 1,5 FSI, teda atmosférický priamovstrekový motor s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 150 Nm, ktorý u nás nepoznáme. Pravdpodobne ide o nepreplňovanú verziu motora 1,5 TSI Evo. Spojený bude výlučne s automatickou prevodovkou, s hydrodynamickým meničom. Opäť kvôli špecifickým požiadavkám čínskych zákazníkov. Pohon 4×4 chýba, Kamiq bude teda „hrabať“ iba prednými. Tým sa odlíši od väčších čínskych derivátov Karoqu a Kodiaqu, a udrží si atraktívnu cenu.

Práve tá má byť vodou na mlyn, ktorá má z Kamiqu urobiť hlavný pilier čínskeho rastu Škody na 600 000 registrácií ročne. Za koľko sa ale bude predávať, zatiaľ nevieme. Marketingový riaditeľ značky Alain Favey sa ale vyjadril, že sa im podarilo s Kamiqom dostať v Číne na hladinu, o ktorej by nemohli v Európe ani len snívať.
Škoda Kamiq - 2018
Škoda Kamiq - 2018
+4Škoda Kamiq - 2018

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Kamiq
Články podľa značiek