Aj BMW plánuje veľkú elektrickú ofenzívu. Na rozdiel od mnohých konkurentov má však veľký náskok. To vďaka divízii BMW i, ktorá produkuje elektromobil i3 aj plug-in hybridný superšport i8. A potom je tu celý rad plug-in hybridných modelov od BMW 2 Active Tourer až po limuzíny 5, 7 či SUV X5 a X6 s prívlastkom iPerformance, ktoré obsahujú časť elektrickej technológie eDrive. Tá však bude musieť zamieriť do oveľa širšieho spektra vozidiel. Aj preto vyvinulo BMW modulárnu platformu, ktorá umožnuje okrem klasického a plug-in hybridného pohonu aj ten čisto elektrický. Stojí na nej nedávno predstavené BMW X3 novej generácie, ktoré bude prvým čistým elektromobilom hlavnej mníchovskej značky.
Predstaviť by sa malo v tejto podobe už o dva roky, a tak neprekvapuje, že na autosalóne v Pekingu debutuje jeho predskokan v podobe konceptu iX3. BMW tvrdí, že je vybavené piatou generáciu pohonu eDrive, ktorý predstavuje veľký technologický skok. Integruje totiž motor, prevodovku a riadiacu elektroniku do jediného kompaktného celku. To bude výhoda pre nižšiu hmotnosť aj priestor, ktorý technológia uvoľní posádke. V tomto prípade disponuje koncept elektromotorom s výkonom viac ako 200 kW. Automobilka zdôrazňuje, že nevyužíva žiadne vzácne kovy, takže jeho výroba nebude závislá od dodávok tých drahých surovín. A potom je tu nová generácia li-ion akumulátorov.
BMW iX3 používa články s celkovou kapacitou 70 kWh, čo má dostačovať na dojazd 400 km na jedno nabitie, a to podľa novej prísnejšej normy WLTP. Nová riadiaca elektronika umožňuje rýchlejšie nabíjanie s príkonom až 150 kW. Za takýchto okolností by mal byť akumulátor nabitý do 30 minút. Vylúčená nie je ani montáž druhého elektromotora, čo znamená, že iX3 sa nevyhýba pohonu oboch náprav. Navonok sa k svojej ekologickej povahe hlási koncept modrými akcentmi, kontrastujúcimi s matnou striebornou farbou Moonstone Silver a najmä novými, navzájom prepojenými ľadvinkami, ktoré sme videli už na vlaňajšej štúdii i Vision Dynamic.
Zaslepená maska aj nové disky kolies zlepšujú aerodynamické vlastnosti konceptu. Do interiéru nás BMW zatiaľ nepustilo, ale tvrdí, že z hľadiska komfortu a úžitkových vlastností nerobilo žiadne kompromisy. Na podrobnejšie informácie má ešte čas. Koncept síce nie je vzdialený sériovej verzii, ale na trh dorazí až v roku 2020. Otázkou ostáva, či aj na ten európsky. Čínsku orientáciu naznačuje nielen miestom premiéry, ale aj miestom produkcie. Vyrábať sa totiž bude v čínskom závode Šeng-jang, ktorý je spoločným podnikom BMW a automobilky Brilliance Automotive. Navyše je známe, že Čína tlačí na zahraničné značky pôsobiace v ich teritóriu povinnými kvótami produkcie čisto elektrických áut.