Kompaktné modely Mercedesu-Benz triedy A a B, vrátane ich derivátov ako CLA či GLA, stoja za obrovským rastom predajov stuttgartskej značky v posledných rokoch. Len vlani predala automobilka na celom svete 620 000 kusov z týchto modelových radov. Čínu nevynímajúc. Tá je pre Mercedes-Benz kľúčovým trhom. Trojcípa hviezda tu vlani umiestnila 610 000 áut, čo je štvrtina jej celkovej produkcie, pričom 430 000 vozidiel vyrobila priamo vo svojom čínskom závode BBAC, ktorý je spoločným podnikom s automobilkou BAIC Motor.
Potom neprekvapí, že po ženevskej premiére štvrtej generácie triedy A, ktorá debutovala zatiaľ len v podobe 5-dverového hatchbacku, prichádza Mercedes-Benz s témou kompaktov aj na autosalón v Pekingu. Predstavuje tu druhý karosársky variant áčka. Ako inak, ide o verziu sedan. Lenže nie takú, akú budeme poznať v Európe pod označením CLA. Čínski zákazníci totiž milujú nielen sedany, ale najmä ich predĺžené verzie. Aj preto je sú čínskych linkách už nejaký ten čas „jazvečíky“ triedy C a E s prívlastkom L.
A presne ten má aj čínske áčko. V porovnaní s hatchbackom dostalo rázvor náprav natiahnutý o 60 mm, na konečných 2 789 mm. Celková dĺžka tak narástla na 4 609 mm, čo už nie je ďaleko od bežnej triedy C. Takže cestujúci na zadných sedadlách sa môžu tešiť z výrazne väčšej priestorovej rezervy na nohy. V kufri zas v porovnaní s hatchbackom pribudlo 50 litrov. Spolu je ich 420. Predĺženie sa pritom zaobišlo bez kompromisov v oblasti dizajnu. Nové A L, vyznávajúce nový štylistický jazyk Sensual Purity, pôsobí homogénne, a to aj z hľadiska proporcií.
Predná časť s diamantovou maskou a úzkymi reflektormi je identická s európskou triedou A. Vzadu však nájdeme nové delené svetlá, ktorých grafika už nepôsobí tak ázijsky ako v minulosti. Na výber sú 16– až 19-palcové disky kolies, športovo ladená verzia A L Sport či exkluzívny lak rose Gold. Interiér prináša multimediálne rozhranie UMBX s umelou inteligenciou, tak ako európske áčko, čo znamená úplné nahradenie analógových prístrojov dvoma voľne stojacimi displejmi s uhlopriečkou 10,2 palca, prekrytých spoločným sklom. Hlasové ovládanie rozoznáva čínske dialekty. Ambientné osvetlenie ponúka až 64 rôznych farieb.
Na palube nechýbajú najnovšie asistenčné systémy z vlajkovej lode triedy S. Autonómne brzdy reagujú okrem áut aj na chodcov, monitoring slepých uhlov zrkadiel a jazdných prúdov vás zas varuje pri vystupovaní z vozidla. Adaptívny tempomat spolupracuje s dopravným značením a navigáciou. Samozrejmosťou sú zásahy do riadenia pri neúmyselnom opustení jazdných prúdov či asistencia pri jazde na diaľnici a v zápchach. Výkonnejšie kamery dokážu identifikovať kraj cesty aj v prípade, že nie je jasne ohraničený vodorovným značením. Pri hroziacej zrážke chráni posádku prediktívny systém Presafe Plus.
Čínski zákazníci dostanú spočiatku na výber len z dvoch motorových alternatív. Obe majú francúzsky pôvod. Preplňovaný 4-valec s objemom 1,33 litra je totiž upravenou verziou nového agregátu Renaultu, známeho pod označením 1,3 TCe. Ponúkne buď 100 kW pre A 180 L, alebo v silnejšej verzii A 200 L až 120 kW. Obe budú štandardne spojené so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DTC. S manuálom čínske áčko neráta. Až neskôr dorazí vrcholový dvojlitrový agregát, ktorý pošle k predným kolesám140 kW.
Bohužiaľ v Európe predĺžené áčko s najväčšou pravdepodobnosťou neuvidíme, hoci práve v triede A by dával tento derivát najväčší zmysel. Dôvodom je, že výroba tejto modifikácie bude prebiehať výlučne v Číne. Nič to, veď v pláne je až osem rôznych modelov na platforme MFA, teda viac ako v minulosti. Ak odpočítame hatchback, predĺžený sedana očakávané 4-dverové kupé CLA, ďalšie štyri nás ešte čakajú, vrátane o čosi väčšieho sedanu triedy B, ktorý bude úplnou novinkou. Práve ten by mohol zastúpiť na starom kontinente funkciu dlhej triedy A.