Cieľom konštruktérov nebolo nič iné, ako prísť s agregátom, ktorý umožní znížiť emisie CO2 a NOx na pripravované limity pre rok 2021. Pre zákazníkov to bude znamenať nižšiu spotrebu paliva. Zaujímavé je, že dvojlitrový 4-valec zastúpi aj úlohu veľmi rozšíreného motora 1,6 TDI a dokonca aj 3-valca 1,4 TDI. Znamená to, že downsizing je definitívne minulosťou. Na trh príde v dvoch výkonových škálach. A naozaj širokých – od 100 do 120 kW a od 120 do 150 kW.
Zároveň má dôjsť k rastu krútiaceho momentu o deväť percent, takže najvýkonnejší variant bude poskytovať 400 Nm od 1 750 až do 3 000 otáčok za minútu. Zraziť emisie má nielen zníženie trecích odporov, nový filter pevných častíc s vyššou účinnosťou či efektívnejšia selektívna katalytická redukcia SCR, ale aj využitie mikrohybridného systému. Motory 2,0 TDI Evo budú spojené s 12-voltovým reverzibilným alternátorom, ktorý bude rekuperovať brzdnú energiu ale tiež pomáhať akcelerácii. Využije k tomu malú li-ion batériu.
Prvou koncernovou značkou, ktorá nový motor využije, bude Audi. A to ešte tento rok. V rokoch 2019 a 2020 bude nasledovať Volkswagen, Škoda a Seat. Súčasná generácia motorov TDI by mala definitívne skončiť v roku 2021, teda v čase ostrého nástupu nových emisných limitov. To ale znamená, že menší ako dvojlitrový naftový motor od Volkswagenu už potom nedostanete. Napriek tomu by mali byť všetky verzie úspornejšie a to aj v realistickejšej procedúre merania spotreby WLTP.