Koncern Volkswagen plánuje okrem elektrickej ofenzívy a plug-in hybridov aj veľký nástup mikrohybridných systémov. Cieľom je vyhovieť novým emisným normám. Nie je tajomstvo, že takúto elektrifikáciu čakajú benzínové 4-valce 2,0 TSI a 1,5 TSI Evo, ale aj úplne nový diesel 2,0 TDI Evo radu EA 288. Lenže ekotuning neobíde ani ostré modely Audi RS4 a RS5. Značka z Ingolstadtu to potvrdila na motorovom sympóziu vo Viedni, kde predstavila 6-valec 2,9 TFSI s mikrohybridnou sústavou.
Tá bude pozostávať z reverzibilného alternátora, spojeného s kľukovým hriadeľom pomocou remeňa, 48 V elektrickej sústavy a li-ion akumulátora. Výsledkom je rekuperácia brzdnej energie, pomoc pri akcelerácii a časté vypínanie a štartovanie motora, aj počas jazdy. Koľko paliva sa tým ušetrí, Audi neuviedlo. V každom prípade využije výhody výkonnej elektrickej sústavy aj elektrický kompresor, ktorý potlačí akúkoľvek „turbodieru“.
Účinnosť systému deklaruje Audi údajom prejdených metrov za 2,5 sekundy pri štarte z miesta s aktivovanou funkciou Launch Control. Kým pri súčasnom RS5 je to 14 metrov, s novým agregátom sa dráha predĺži na 16 metrov. Výhodou má byť aj nižšia hmotnosť. Celý motor váži len 193 kg, čo je 26 menej v porovnaní so starším 4,2-litrovým 8-valcom.
Použitie elektrického kompresora a mikrohybridu síce znamená, že motor bude o 21 kg ťažší ako 6-valec v Audi S5, ale v porovnaní s ním tu máme dvojité preplňovanie. Výkon ostáva tajomstvom. Rozhodne však bude vyšší ako súčasných 331 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Kedy sa objaví pod kapotami ingolstadtských rýchlikov, zatiaľ nevieme. Tak skoro to ale nebude, keďže aktuálne modely RS4 a RS5 predstavilo Audi len vlani na jeseň vo Frankfurte a tento rok na jar v New Yorku.