
Kde sú časy, keď slávne talianske dizajnové štúdia nevedeli, čo skôr. Zákazky od automobiliek sa len tak hrnuli. Lenže prelom tisícročia bol pre ne krutý. Bertone zbankrotoval, z Italdesignu ostalo pod krídlami koncernu VW iba torzo a štúdio Pininfarina prišlo o najväčších klientov. Pininfarina sa ale nevzdáva a pod vedením Paula Pininfarinu, vnuka slávneho Batistu a syna Sergia, plánuje svetlú budúcnosť. „Snom môjho otca bolo mať vlastnú automobilku,“ povedal na túto tému Paulo.
A tento sen sa stáva pomaly realitou. Aj vďaka financiám indického koncernu Mahindra, ktorý sa stal vlastníkom veľkého podielu akcií talianskej spoločnosti, ako aj spolupráci s čínskou technologickou spoločnosťou Hybrid Kinetic Group, ktorá financuje viacero projektov štúdia. Cieľom je výroba autorsky vyvinutých elektromobilov. Koncepty ako luxusné kupé HK GT, SUV HK K550 a HK K750 či veľký sedan H600 sme už videli na prestížnych autosalónoch, a teraz prichádzajú dva ďalšie. A napriek statusu konceptu už nemajú ďaleko k finálnym verziám.

Asi neprekvapí, že ide o sedan a crossover, teda autá, ktoré sú v centre záujmu čínskeho trhu. Outdoorový HK K350 a limuzínu HK H500 spája rovnaká ekologická technológia. Ide o elektromobily s predĺženým dojazdom. Trakčným motorom je teda elektromotor s výkonom 300 kW, ktorý umožňuje obom modelom dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h a šprint na stovku za 4,5, respektíve 4,7 sekundy. O dostatok energie sa starajú nielen li-ion akumulátory s neznámou kapacitou, ale aj predlžovač dojazdu, teda generátor poháňaný plynovou mikroturbínou. Dizajn nezaprie kompetenciu firmy s dlhoročnou tradíciou automobilovej „módy“.

HK K350 aj HK H500 majú výraznú masku s vertikálnym rebrovaním, ktorú sme už videli na predošlých štúdiách, a úzke LED reflektory. Sedan disponuje plavnými líniami so siluetou fastbacku a crossover originálne riešeným zadným stĺpikom či dvojfarebným konceptom karosérie s čiernou strechou. Zadné svetlá sú v oboch prípadoch prepojené svetelnou lištou. Kabíny sa výrazne líšia a to nielen priestorom. Každý z konceptov má vlastnú palubnú dosku. V oboch prípadoch však hrajú prvé husle dotykové displeje umiestnené po celej šírke „palubovky“ a dokonca na dverách. Očakávať môžeme aj prvky autonómneho riadenia.
A kedy sa nových modelov Čína dočká? Prednosť dostane sedan, ktorý dorazí na trh v roku 2020. A rok nato aj jeho outdoorový súrodenec. V hre je tiež superšport, odvodený z konceptu HK GT. O európskej kariére novinke zatiaľ nepadlo ani slovo.