Pininfarina: Dva koncepty mieria na výrobné linky

V Pekingu predstavené štúdie HK K350 a HK H500 už nemajú ďaleko do série. Sen o automobilke Pininfarina sa tak vďaka Číne stáva pomaly realitou. Nový sedan aj crossover budú elektromobilmi s predĺženým dojazdom.

11.05.2018 06:00
debata
Sedan HK H500 atakuje dĺžkou päťmetrovú hranicu... Foto: Pininfarina
Pininfarina HK H500 Sedan Concept - 2018 Sedan HK H500 atakuje dĺžkou päťmetrovú hranicu a svojou plavnou siluetou pripomína fastback.

Kde sú časy, keď slávne talianske dizajnové štúdia nevedeli, čo skôr. Zákazky od automobiliek sa len tak hrnuli. Lenže prelom tisícročia bol pre ne krutý. Bertone zbankrotoval, z Italdesignu ostalo pod krídlami koncernu VW iba torzo a štúdio Pininfarina prišlo o najväčších klientov. Pininfarina sa ale nevzdáva a pod vedením Paula Pininfarinu, vnuka slávneho Batistu a syna Sergia, plánuje svetlú budúcnosť. „Snom môjho otca bolo mať vlastnú automobilku,“ povedal na túto tému Paulo.

A tento sen sa stáva pomaly realitou. Aj vďaka financiám indického koncernu Mahindra, ktorý sa stal vlastníkom veľkého podielu akcií talianskej spoločnosti, ako aj spolupráci s čínskou technologickou spoločnosťou Hybrid Kinetic Group, ktorá financuje viacero projektov štúdia. Cieľom je výroba autorsky vyvinutých elektromobilov. Koncepty ako luxusné kupé HK GT, SUV HK K550 a HK K750 či veľký sedan H600 sme už videli na prestížnych autosalónoch, a teraz prichádzajú dva ďalšie. A napriek statusu konceptu už nemajú ďaleko k finálnym verziám.

Crossover HK K350 zaujme originálnym zadným... Foto: Pininfarina
Pininfarina HK K350 SUV Concept - 2018 Crossover HK K350 zaujme originálnym zadným stĺpikom a dvojfarebným konceptom karosérie.

Asi neprekvapí, že ide o sedan a crossover, teda autá, ktoré sú v centre záujmu čínskeho trhu. Outdoorový HK K350 a limuzínu HK H500 spája rovnaká ekologická technológia. Ide o elektromobily s predĺženým dojazdom. Trakčným motorom je teda elektromotor s výkonom 300 kW, ktorý umožňuje obom modelom dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h a šprint na stovku za 4,5, respektíve 4,7 sekundy. O dostatok energie sa starajú nielen li-ion akumulátory s neznámou kapacitou, ale aj predlžovač dojazdu, teda generátor poháňaný plynovou mikroturbínou. Dizajn nezaprie kompetenciu firmy s dlhoročnou tradíciou automobilovej „módy“.

V oboch prípadoch hrajú v interiéri prvé husle... Foto: Pininfarina
Pininfarina HK K350 SUV Concept - 2018 V oboch prípadoch hrajú v interiéri prvé husle displeje. Nájdeme ich nielen na palubnej doske, ale dokonca aj vo dverách.

HK K350 aj HK H500 majú výraznú masku s vertikálnym rebrovaním, ktorú sme už videli na predošlých štúdiách, a úzke LED reflektory. Sedan disponuje plavnými líniami so siluetou fastbacku a crossover originálne riešeným zadným stĺpikom či dvojfarebným konceptom karosérie s čiernou strechou. Zadné svetlá sú v oboch prípadoch prepojené svetelnou lištou. Kabíny sa výrazne líšia a to nielen priestorom. Každý z konceptov má vlastnú palubnú dosku. V oboch prípadoch však hrajú prvé husle dotykové displeje umiestnené po celej šírke „palubovky“ a dokonca na dverách. Očakávať môžeme aj prvky autonómneho riadenia.

A kedy sa nových modelov Čína dočká? Prednosť dostane sedan, ktorý dorazí na trh v roku 2020. A rok nato aj jeho outdoorový súrodenec. V hre je tiež superšport, odvodený z konceptu HK GT. O európskej kariére novinke zatiaľ nepadlo ani slovo.
Pininfarina HK K350 SUV Concept - 2018
Pininfarina HK K350 SUV Concept - 2018
+9Pininfarina HK K350 SUV Concept - 2018
Pininfarina HK H500 Sedan Concept - 2018
Pininfarina HK H500 Sedan Concept - 2018
+8Pininfarina HK H500 Sedan Concept - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Pininfarina #autosalón Peking 2018 #Pininfarina HK K500 #Pininfarina HK K350
Články podľa značiek