Porsche 911 GT3 RS: Labutia pieseň atmosféry má 520 koní

10.05.2018 06:00

Prechod na turbomotory zasiahol prakticky celý výrobný program Porsche. Až na jednu výnimku. Takmer okruhové kupé 911 GT3 RS ostáva verné atmosfére. A po modernizácii je silnejšie ako kedykoľvek predtým.

Porsche 911 GTR RS si požičalo množstvo prvkov...
Porsche 911 GTR RS si požičalo množstvo prvkov z okruhového GT2 RS ale tiež najvýkonnejšieho modelu 911 Turbo. Napríklad aj rozšírené karbónové blatník, karbónovú kapotu vrátane odvetrávacích otvorov NACA či 20, respektíve 21-palcové disky kolies. Autor: Porsche

Ak ste skutočný purista, veríte na silu atmosférických motorov a zadný náhon, veľa zo súčasnej ponuky Porsche vám nestalo. Teda ak nie ste majiteľom “limitky“ 911 R. Masívny prechod na turbomotory zasiahol totiž nekompromisne modelové rady 911 a 718 Cayman/Boxster. Jedna výnimka tu ale predsa len je. Veď Porsche sa už dávnejšie vyjadrilo, že s atmosférou ráta dovtedy, do kým to len bude možné. Jeho slová však potvrdzujú už len okruhovo orientované verzie GT3 a GT3 RS. Vďakabohu aj za to. Navyše, ak prichádza RS v novom modelovom roku s modernizáciou. A tá z neho robí najsilnejšiu atmosférickú deväťstojedenástku všetkých čias.

Srdcom je opäť 6-valcový štvorlitrový boxer, ktorého výkon vzrástol o 15 kW na konečných 383 kW, čo je úroveň čisto okruhovej verzie 911 GT3 RS Cup, ktorá však nemôže zísť na bežné cesty. Motor dokáže vďaka nemennému zdvihu ventilov a adaptívnym pružinám točiť neskutočných 9 000 otáčok za minútu. Používa však aj ďalšie finesy zo sveta motoršportu. Napríklad zlepšený olejový kruh, alebo kovaný kľukový hriadeľ uložený vo väčších ložiskách. O 10 Nm narástol aj krútiaci moment. Takže do 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky so zrýchlenými reakciami prúdi až 470 Nm.

Zväčšené zadné karbónové krídlo generuje v...
Zväčšené zadné karbónové krídlo generuje v porovnaní s predošlou verziou dvojnásobný prítlak. Svetlá sú spojené svetelnou lištou. Autor: Porsche

Za manuálom vám môže byť síce smutno, ale Porsche tvrdí, že automat je jedinou správnou voľbou. V takejto konfigurácii šprintuje GT3 RS na stovku za úžasných 3,2 sekundy a dosiahne maximálku 312 km/h. To napriek obrovskému prítlaku, ktorý generuje veľké zadné karbónové krídlo či väčší predný spojler. Darcom týchto prvkov spolu s uhlíkovými rozšírenými blatníkmi s rebrovaním a kapotami je najvýkonnejší model 911 Turbo. Aj tie majú podiel na znížení hmotnosti v porovnaní s GT3. Na váhe má RS presne 1 430 kg. A potom sú tu predné výduchy v kapote po vzore GT2 RS či ponuka jedovato zeleného laku. Zmenám neunikli ani modifikované reflektory, tie zadné spojené svetelným pásom.

Interiér pripomína okruhové špeciály. Napríklad...
Interiér pripomína okruhové špeciály. Napríklad monokokovými sedadlami, odľahčenými výplňami dverí a volantom so stredovým prúžkom. Autor: Porsche

O kontakt s asfaltom sa starajú 20, respektíve 21-palcové disky kolies s centrálnou maticou, obuté zmiešaným profilom 265/35 ZR a vzadu 325/30 ZR. Deceleráciu dostali na starosť brzdové kotúče s priemerom 410 a 390 mm. Pomáha riadenie zadných kolies, špeciálne prispôsobené vektorovanie krútiaceho momentu PTV Plus, vrátane 100-percentného uzáveru diferenciálu, aj aktívny podvozok PASM s režimami Normal a Sport. Už Normal je však stavaný okrem bežných ciest aj na mokré okruhy. Sport ďalej podporí maximálne bočné preťaženie na suchej trati a teda rýchlejšie prejazdy zákrut.

Ak vám to nestačí, k dispozícii je paket Weissach s tuhšími stabilizátormi, horčíkovými diskami kolies a keramickými brzdami PCCB. Interiér pripomína okruhové špeciály. Má monokokové uhlíkové sedadlá, ľahšie výplne dverí aj menej tlmiacich materiálov. To všetko v záujme diéty. A dopriať si môžete aj paket Clubsport s ochrannou klietkou, šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, hasiacim prístrojom a tlačidlom pre odpájanie batérie, jednoducho prvky, ktoré umožnia majiteľom ostrý štart na okruhoch. Cena sa ale potom vyšplhá vysoko nad základnú sumu 195 137 eur.

Porsche
		911 GT3 RS -
		2018
Porsche 911
		GT3 RS -
		2018
+26Porsche 911 GT3 RS -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche 911 GT3 #Porsche 911 #Porsche
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk