Ak ste skutočný purista, veríte na silu atmosférických motorov a zadný náhon, veľa zo súčasnej ponuky Porsche vám nestalo. Teda ak nie ste majiteľom “limitky“ 911 R. Masívny prechod na turbomotory zasiahol totiž nekompromisne modelové rady 911 a 718 Cayman/Boxster. Jedna výnimka tu ale predsa len je. Veď Porsche sa už dávnejšie vyjadrilo, že s atmosférou ráta dovtedy, do kým to len bude možné. Jeho slová však potvrdzujú už len okruhovo orientované verzie GT3 a GT3 RS. Vďakabohu aj za to. Navyše, ak prichádza RS v novom modelovom roku s modernizáciou. A tá z neho robí najsilnejšiu atmosférickú deväťstojedenástku všetkých čias.
Srdcom je opäť 6-valcový štvorlitrový boxer, ktorého výkon vzrástol o 15 kW na konečných 383 kW, čo je úroveň čisto okruhovej verzie 911 GT3 RS Cup, ktorá však nemôže zísť na bežné cesty. Motor dokáže vďaka nemennému zdvihu ventilov a adaptívnym pružinám točiť neskutočných 9 000 otáčok za minútu. Používa však aj ďalšie finesy zo sveta motoršportu. Napríklad zlepšený olejový kruh, alebo kovaný kľukový hriadeľ uložený vo väčších ložiskách. O 10 Nm narástol aj krútiaci moment. Takže do 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky so zrýchlenými reakciami prúdi až 470 Nm.
Za manuálom vám môže byť síce smutno, ale Porsche tvrdí, že automat je jedinou správnou voľbou. V takejto konfigurácii šprintuje GT3 RS na stovku za úžasných 3,2 sekundy a dosiahne maximálku 312 km/h. To napriek obrovskému prítlaku, ktorý generuje veľké zadné karbónové krídlo či väčší predný spojler. Darcom týchto prvkov spolu s uhlíkovými rozšírenými blatníkmi s rebrovaním a kapotami je najvýkonnejší model 911 Turbo. Aj tie majú podiel na znížení hmotnosti v porovnaní s GT3. Na váhe má RS presne 1 430 kg. A potom sú tu predné výduchy v kapote po vzore GT2 RS či ponuka jedovato zeleného laku. Zmenám neunikli ani modifikované reflektory, tie zadné spojené svetelným pásom.
O kontakt s asfaltom sa starajú 20, respektíve 21-palcové disky kolies s centrálnou maticou, obuté zmiešaným profilom 265/35 ZR a vzadu 325/30 ZR. Deceleráciu dostali na starosť brzdové kotúče s priemerom 410 a 390 mm. Pomáha riadenie zadných kolies, špeciálne prispôsobené vektorovanie krútiaceho momentu PTV Plus, vrátane 100-percentného uzáveru diferenciálu, aj aktívny podvozok PASM s režimami Normal a Sport. Už Normal je však stavaný okrem bežných ciest aj na mokré okruhy. Sport ďalej podporí maximálne bočné preťaženie na suchej trati a teda rýchlejšie prejazdy zákrut.
Ak vám to nestačí, k dispozícii je paket Weissach s tuhšími stabilizátormi, horčíkovými diskami kolies a keramickými brzdami PCCB. Interiér pripomína okruhové špeciály. Má monokokové uhlíkové sedadlá, ľahšie výplne dverí aj menej tlmiacich materiálov. To všetko v záujme diéty. A dopriať si môžete aj paket Clubsport s ochrannou klietkou, šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, hasiacim prístrojom a tlačidlom pre odpájanie batérie, jednoducho prvky, ktoré umožnia majiteľom ostrý štart na okruhoch. Cena sa ale potom vyšplhá vysoko nad základnú sumu 195 137 eur.