
Na tradičný zraz priaznivcov GTI pri rakúskom jazere Wörthersee priviezol Volkswagen koncept Golfu GTI TCR. Prívlastok jasne odkazuje na šampionát okruhových cestných vozidiel FIA World Touring Car Cup, kde je Volkswagen ako doma. Niet teda pochybností, že nová verzia bude stáť nad doteraz najvýkonnejšou verziou Golfu Clubsport, ktorý posielal k prednej náprave 195 kW, čo je o 33 viac v porovnaní s bežným GTI. Lenže teraz ponúkne ten istý 4-valec 2,0 TSI až 213 kW a 370 Nm krútiaceho momentu. To už naozaj nie je ďaleko od Golfu R (228 kW). Tomu zodpovedá aj dynamika. Akceleráciu na stovku síce nepoznáme, no nepochybne zamieri hlboko pod šesť sekúnd.

Veď už Golf GTI s balíkom Performance to zvláda za 6,2 sekundy. Zaujímavá je však najmä maximálna rýchlosť. Tá štandardná je síce obmedzená na obligátnych 250 km/h, no po odblokovaní sa vyšplhá na 264 km/h, čo je dokonca viac, ako ponúka výkonnejší Golf Clubsport S. Práve táto elektronická finesa dáva Golfu GTI TCR status najrýchlejšieho Golfu GTI všetkých čias a vlastne aj najrýchlejšieho Golfu s predným náhonom. S výberom prevodovky si lámať hlavu budúci majitelia nemusia. V sérii bude 7-stupňová dvojspojka DSG. S prenosom výkonu na asfalt zas pomôže samosvorný diferenciál.

Priplatiť si však môžu za športový podvozok znížený o 20 mm, vybavený adapívnymi tlmičmi DCC, ktoré umožňujú voliť z troch jazdných režimov – Sport, Normal a Comfort. Samozrejme, spolu s módmi sa menia aj reakcie motora, prevodovky, účinok posilňovača riadenia aj trakčnej elektroniky. V sérii dostanete 18-palcové kované disky Belveder, no ak zatúžite po kolesách s priemerom 19 palcov, dostanete ich za príplatok. V oboch prípadoch ukrývajú výkonné kotúčové brzdy so špeciálnymi strmeňmi a brzdovými doštičkami. Emócie na trati zvýši titánový výfukový systém Akrapovič, ktorý bol doteraz k dispozícii len pre Golf R.

Tuning čerpá z okruhových špeciálov TCR, čo znamená celkom nový predný nárazník so zväčšenými sacími otvormi, privádzajúcimi vzduch k dvom chladičom, podobne ako pri Golfe R. Lemované sú čiernymi lesklými aplikáciami, podobne ako maska, prahy, zrkadlá či strecha. Z profilu zaujme plástová grafika na dverách a vzadu zas čierny strešný spojler či neodmysliteľný difúzor s dvojicou koncoviek výfukov. Reflektory majú tmavé pozadie. Špeciálne pre Golf GTI TCR vyvinul Volkswagen sivý lak Pure Grey. Okrem neho budú na výber aj odtiene Pure White, Tornado Red, a perleťové Deep Black a Orych White.
Interiér dostal v sérii špičkové anatomické sedadlá potiahnuté čalúnením z mikrovlákna. To nájdeme aj na výplniach dverí a v oblasti voliča dvojspojkovej prevodovky. Atmosféru oživujú červené pásy a červený prúžok na volante potiahnutom perforovanou kožou. Upravená bola tiež grafika infotainmentu s veľkým dotykovým displejom a digitálneho prístrojového panelu. Do predaja sa Golf GTI TCR chystá koncom roka, takže koncept z Wörthersee je prakticky prototypom finálnej verzie, ktorá sa od neho líšiť príliš nebude.