
PSA prepriahne v blízkej budúcnosti na automatické prevodovky málo známej spoločnosti Punch Powertrain. Tá začínala svojho času ako pridružená divízia holandskej automobilky DAF. Po roku 2000 sa odčlenila a venovala sa najmä dodávkam prevodoviek pre čínskych partnerov. Tí sa nakoniec rozhodli celú firmu kúpiť. V súčasnosti je tak Punch Powertrain výlučne v rukách čínskych vlastníkov, aj keď centrála ostáva v Belgicku a vývoj v Holandsku a Nemecku. Čínske financie umožnili podniku otvoriť tri nové fabriky, z toho dve v Číne a jednu v Iráne.
Vlani spoločnosť oznámila výrobu dvojmilióntej prevodovky CVT. Okrem toho predstavila 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku D1. Má originálnu konštrukciu, keďže využíva tri planétové prevody, čo znamená, že tri zo siedmich prevodov sú de facto virtuálne. Výhodou sú menšie rozmery, nízka hmotnosť a s tým súvisiaca nižšia cena. Pravdepodobne práve tento fakt oslovil koncern PSA natoľko, že s Punch Powertrain uzavrel zmluvu o spolupráci. Tá obsahuje aj dodávky ďalšej dvojspojkovej prevodovky DT2, vhodnej pre hybridné modely.
Počíta totiž so zabudovaným elektromotorom a 48V elektrickým okruhom. To je pre francúzsky koncern PSA mimoriadne dôležité, pretože do roku 2025 chce vyrábať len elektromobily, mild-hybridy a plug-in hybridy. Pre imidž modelov Peugeot, Citroën, DS a Opel neznie zmena renomovaného dodávateľa za – v Európe prakticky neznámeho výrobcu prevodoviek – príliš lákavo, ale automobilový svet sa rýchlo mení. Platí to aj pre francúzsky koncern, pre ktorého je oveľa dôležitejší čínsky ako európsky trh.