PSA končí s japonskými automatmi Aisin. Nahradia ich čínske

15.05.2018 12:00

Koncern PSA končí spoluprácu s japonským dodávateľom prevodoviek Aisin. Nové modely Peugeotu, Citroënu, DS a Opelu prepriahnu na automaty spoločnosti Punch Powertrain, ktorá je v rukách čínskych vlastníkov.

Spoločnosť Punch Powertrain sa stane výhradným...
Spoločnosť Punch Powertrain sa stane výhradným dodávateľom automatických prevodoviek pre koncern PSA. Okrem klasických automatov bude PSA odoberať aj novú dvojspojkovú prevodovku DT2, prevodovky CVT a tiež konvertory. Autor: Punch Powertrain

Koncern PSA roky spolupracoval s japonským výrobcom Aisin. Ten dodával Francúzom automatické prevodovky. Japonský pôvod dával modelom Peugeot, Citroën a DS punc kvality. Nič však netrvá večne. Francúzsky koncern, ktorý dnes vlastní aj značku Opel, teraz oznámil, že spoluprácu končí. Na tom by nebolo nič zvláštne, veď zmena dodávateľov je v automobilovom priemysle bežná. V tomto prípade však prekvapuje voľba náhrady. Nejde totiž o firmu zvučného mena, akým je napríklad nemecké ZF.

PSA prepriahne v blízkej budúcnosti na automatické prevodovky málo známej spoločnosti Punch Powertrain. Tá začínala svojho času ako pridružená divízia holandskej automobilky DAF. Po roku 2000 sa odčlenila a venovala sa najmä dodávkam prevodoviek pre čínskych partnerov. Tí sa nakoniec rozhodli celú firmu kúpiť. V súčasnosti je tak Punch Powertrain výlučne v rukách čínskych vlastníkov, aj keď centrála ostáva v Belgicku a vývoj v Holandsku a Nemecku. Čínske financie umožnili podniku otvoriť tri nové fabriky, z toho dve v Číne a jednu v Iráne.

Vlani spoločnosť oznámila výrobu dvojmilióntej prevodovky CVT. Okrem toho predstavila 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku D1. Má originálnu konštrukciu, keďže využíva tri planétové prevody, čo znamená, že tri zo siedmich prevodov sú de facto virtuálne. Výhodou sú menšie rozmery, nízka hmotnosť a s tým súvisiaca nižšia cena. Pravdepodobne práve tento fakt oslovil koncern PSA natoľko, že s Punch Powertrain uzavrel zmluvu o spolupráci. Tá obsahuje aj dodávky ďalšej dvojspojkovej prevodovky DT2, vhodnej pre hybridné modely.

Počíta totiž so zabudovaným elektromotorom a 48V elektrickým okruhom. To je pre francúzsky koncern PSA mimoriadne dôležité, pretože do roku 2025 chce vyrábať len elektromobily, mild-hybridy a plug-in hybridy. Pre imidž modelov Peugeot, Citroën, DS a Opel neznie zmena renomovaného dodávateľa za – v Európe prakticky neznámeho výrobcu prevodoviek – príliš lákavo, ale automobilový svet sa rýchlo mení. Platí to aj pre francúzsky koncern, pre ktorého je oveľa dôležitejší čínsky ako európsky trh.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Punch Powertrain #PSA #prevodovka #Peugeot #Opel #DS #Citroen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
13. 8. 2018zlacnenie1.259 €zlacnenie1.413 €
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk