AMG GT S Roadster: Na polceste ku GT C. A bez strechy

17.05.2018 06:00

Rodina superšportov AMG GT sa rozrastá o dvanásteho člena rodiny. Otvorený roadster stojí výkonom medzi základnou verziou GT a špičkovým GT C.

Nová verzia AMG GT Roadsteru stojí medzi...
Nová verzia AMG GT Roadsteru stojí medzi základnou verziou GT a ostrou GT C. Najavo to dáva aj športovým vzhľadom, zvlášť efektným pri použití balíka AMG Night package s lesklými čiernymi doplnkami. Autor: Mercedes-AMG

Na rozdiel od minulosti sa nový superšport z Affalterbachu rozrástol na celý modelový rad. Z liniek schádza spolu so 4-dverovým GT 4-Door už dvanásť rôznych verzií. Tou najnovšou je roadster s prívlastkom S. Cieľom bolo zaplniť medzeru medzi základnou verziou AMG GT Roadster (350 kW) a ostrou AMG GT C Roadster (410 kW). Takže hlavnú zmenu nájdeme pod prednou kapotou. Pracuje tu síce opäť štvorlitrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel medzi hlavami valcov (Hot inner V), tentoraz však naladený na 384 kW a 670 Nm krútiaceho momentu.

Tieto parametre prenáša k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku AMG Speedshift DCT 7G v konfigurácii Transaxle a elektronicky riadený samosvorný zadný diferenciál. V praxi to znamená šprint na stovku za 3,8 sekundy, čo je o dve desatinky lepší výsledok v porovnaní s AMG GT Roadster. Maximálka sa vyšplhala k údaju 308 km/h. Dynamike pomáha ľahká konštrukcia karosérie, ktorej vonkajšie panely tvorí hliník a zadnú kapotu karbón. V palubnej doske však nájdeme aj horčík.

AMG GT S Roadster jazdí na 19-palcových diskoch...
AMG GT S Roadster jazdí na 19-palcových diskoch kolies so zmiešaným profilom pneumatík. Ten je prevzatý z ostrej verzie GT C Roadster. Autor: Mercedes-AMG

Rozloženie hmotnosti tak skončilo priam ideálnym pomerom 47 : 53 v prospech zadnej hnanej nápravy. Budúci majitelia sa môžu tešiť zo sériovo dodávaného adaptívneho podvozku AMG Ride Control s individuálnou úpravou tlmenia na každom z kolies. Volič jazdných režimov AMG Dynamic select umožňuje výber módov Comfort, Sport, Sport+, okruhový Race s obmedzeným účinkom trakčných systémov a mód Individual. Tlačidlo M na volante aktivuje manuálny režim prevodovky a to v kombinácii s akýmkoľvek režimom.

Interiér je plný ušľachtilých materiálov. Voliť...
Interiér je plný ušľachtilých materiálov. Voliť môžete hliníkové, karbónové alebo lesklé čierne dekorácie. Za príplatok dostanete anatomické sedadlá AMG Performance. Autor: Mercedes-AMG

O spomalenie sa stará posilnená brzdová sústava s priemerom kotúčov 390 mm. Za príplatok dostanú klienti keramický brzdový systém s kotúčmi s priemerom 402 na predných a 360 mm na zadných kolesách. Výhodu je nielen kratšia brzdná dráha a odolnosť proti „vädnutiu“, ale aj o 40 % nižšia hmotnosť na strane neodpružených hmôt. Výber pneumatík vychádza z najvýkonnejšej verzie AMG GT C, čo znamená predný profil 265/35 R19 a zadný 295/30 R20. Ovládateľnosť môže zlepšiť príplatkové riadenie zadných kolies.

Vidlicový 8-valec s objemom štyroch litrov...
Vidlicový 8-valec s objemom štyroch litrov posiela k zadným kolesám 384 kW, čo je 34 viac ako v základnej verzii AMG GT Roadster. Vďaka tomu šprintuje tento otvorený superšport na stovku za 3,8 sekundy. Autor: Mercedes-Benz

Exteriér oživuje lesklá čierna maska s chrómovými vertikálnymi lamelami, čierne lesklé disky kolies či čierny difúzor. Interiér je zušľachtený športovými sedadlami s umelou kožou a za príplatok špecifickými sedadlami AMG Performance so systémom Airscarf, ktorý zásobuje oblasť šije teplým vzduchom. To v prípade ak dáte prednosť jazdy s vetrom vo vlasoch. Ľahkú elektrohydraulicky ovládanú strechu tvoria tri vrstvy plátna na hliníkovo-horčíkovom ráme. Manipulácia s ňou trvá len 11 sekúnd a je povolená do rýchlosti 50 km/h.

Ak vám to nestačí, môžete si svoje AMG GT S Roadster vylepšiť balíkom AMG Dynamic Plus, ktorý obsahuje športovejšie nastavenie podvozka, motora a prevodovky, ale aj spomínané riadenie zadnej nápravy. A potom sú tu exteriérové pakety AMG Carbon-Fibre a AMG Night package. Automobilka už spustila systém objednávok. Prvé kusy by sa mali k zákazníkom dostať v júni.

Technické údaje

Verzia AMG GT Roadster AMG GT S Roadster AMG GT C Roadster
Motor 4,0 Bi-turbo 4,0 Bi-turbo 4,0 Bi-turbo
Zdvihový objem (ccm) 3 982 3 982 3 982
Počet valcov/ventilov V8/32 V8/32 V8/32
Max. výkon (kW/ot.) 350/6 000 384/6 250 410/5 750
Krút. moment (Nm/ot.) 630/1 700 670/1 900 680/1 900
Prevodovka 7 DCT 7 DCT 7 DCT
0 – 100 km/h (s) 4,0 3,8 3,7
Max. rýchlosť (km/h) 302 308 316
Spotreba na 100 km (l) 11,4 11,5 12,5
Mercedes-AMG GT S Roadster -
		2018
Mercedes-AMG GT S Roadster -
		2018
+8Mercedes-AMG GT S
		Roadster -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz #Mercedes-AMG GT S Roadster #Mercedes-AMG GT Roadster #Mercedes-AMG GT #Mercedes-AMG #AMG
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 7. 2018zlacnenie1.274 €zdraženie1.414 €
25. 6. 20181.275 €zlacnenie1.396 €
18. 6. 20181.275 €zdraženie1.397 €
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
4. 6. 2018zlacnenie1.285 €zlacnenie1.417 €
28. 5. 2018zdraženie1.308 €zdraženie1.438 €
21. 5. 2018zdraženie1.287 €zdraženie1.417 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk