Na rozdiel od minulosti sa nový superšport z Affalterbachu rozrástol na celý modelový rad. Z liniek schádza spolu so 4-dverovým GT 4-Door už dvanásť rôznych verzií. Tou najnovšou je roadster s prívlastkom S. Cieľom bolo zaplniť medzeru medzi základnou verziou AMG GT Roadster (350 kW) a ostrou AMG GT C Roadster (410 kW). Takže hlavnú zmenu nájdeme pod prednou kapotou. Pracuje tu síce opäť štvorlitrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel medzi hlavami valcov (Hot inner V), tentoraz však naladený na 384 kW a 670 Nm krútiaceho momentu.
Tieto parametre prenáša k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku AMG Speedshift DCT 7G v konfigurácii Transaxle a elektronicky riadený samosvorný zadný diferenciál. V praxi to znamená šprint na stovku za 3,8 sekundy, čo je o dve desatinky lepší výsledok v porovnaní s AMG GT Roadster. Maximálka sa vyšplhala k údaju 308 km/h. Dynamike pomáha ľahká konštrukcia karosérie, ktorej vonkajšie panely tvorí hliník a zadnú kapotu karbón. V palubnej doske však nájdeme aj horčík.
Rozloženie hmotnosti tak skončilo priam ideálnym pomerom 47 : 53 v prospech zadnej hnanej nápravy. Budúci majitelia sa môžu tešiť zo sériovo dodávaného adaptívneho podvozku AMG Ride Control s individuálnou úpravou tlmenia na každom z kolies. Volič jazdných režimov AMG Dynamic select umožňuje výber módov Comfort, Sport, Sport+, okruhový Race s obmedzeným účinkom trakčných systémov a mód Individual. Tlačidlo M na volante aktivuje manuálny režim prevodovky a to v kombinácii s akýmkoľvek režimom.
O spomalenie sa stará posilnená brzdová sústava s priemerom kotúčov 390 mm. Za príplatok dostanú klienti keramický brzdový systém s kotúčmi s priemerom 402 na predných a 360 mm na zadných kolesách. Výhodu je nielen kratšia brzdná dráha a odolnosť proti „vädnutiu“, ale aj o 40 % nižšia hmotnosť na strane neodpružených hmôt. Výber pneumatík vychádza z najvýkonnejšej verzie AMG GT C, čo znamená predný profil 265/35 R19 a zadný 295/30 R20. Ovládateľnosť môže zlepšiť príplatkové riadenie zadných kolies.
Exteriér oživuje lesklá čierna maska s chrómovými vertikálnymi lamelami, čierne lesklé disky kolies či čierny difúzor. Interiér je zušľachtený športovými sedadlami s umelou kožou a za príplatok špecifickými sedadlami AMG Performance so systémom Airscarf, ktorý zásobuje oblasť šije teplým vzduchom. To v prípade ak dáte prednosť jazdy s vetrom vo vlasoch. Ľahkú elektrohydraulicky ovládanú strechu tvoria tri vrstvy plátna na hliníkovo-horčíkovom ráme. Manipulácia s ňou trvá len 11 sekúnd a je povolená do rýchlosti 50 km/h.
Ak vám to nestačí, môžete si svoje AMG GT S Roadster vylepšiť balíkom AMG Dynamic Plus, ktorý obsahuje športovejšie nastavenie podvozka, motora a prevodovky, ale aj spomínané riadenie zadnej nápravy. A potom sú tu exteriérové pakety AMG Carbon-Fibre a AMG Night package. Automobilka už spustila systém objednávok. Prvé kusy by sa mali k zákazníkom dostať v júni.
Technické údaje
Verzia | AMG GT Roadster | AMG GT S Roadster | AMG GT C Roadster |
---|---|---|---|
Motor | 4,0 Bi-turbo | 4,0 Bi-turbo | 4,0 Bi-turbo |
Zdvihový objem (ccm) | 3 982 | 3 982 | 3 982 |
Počet valcov/ventilov | V8/32 | V8/32 | V8/32 |
Max. výkon (kW/ot.) | 350/6 000 | 384/6 250 | 410/5 750 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 630/1 700 | 670/1 900 | 680/1 900 |
Prevodovka | 7 DCT | 7 DCT | 7 DCT |
0 – 100 km/h (s) | 4,0 | 3,8 | 3,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 302 | 308 | 316 |
Spotreba na 100 km (l) | 11,4 | 11,5 | 12,5 |