Štartér-generátor je napojený na kľukový hriadeľ pomocou remeňa a je pri akcelerácii vozidla schopný ponúknuť až 10 kW výkonu. Pri nízkych rýchlostiach, napríklad v zápchach, umožňuje aj čisto elektrický pohon. Celé to riadi elektronická jednotka ECU, ktorá určuje úroveň asistencie elektromotora podľa stavu nabitia batérie. Kia tvrdí, že mild-hybridný systém zníži podľa novej normy WLTP produkciu CO2, a teda aj spotreby o sedem percent a podľa starej NEDC o štyri percentá.
Výhodou je, že systém nie je v porovnaní s full-hybridmi cenovo nákladný a keďže má kompaktné rozmery, je ho možné implantovať do existujúcej architektúry vozidiel Kia. Využitie novej prídavnej batérie zároveň znamená možnosť zmenšenia klasického oloveného akumulátora a tiež zmenšenie klasického štartéra, pretože väčšinu štartov na seba preberá jednotka MHSG. Systém bude pritom kompatibilný s manuálnymi aj automatickými prevodovkami. Ako prvé ho dostane SUV Kia Sportage a to ešte koncom tohto roka. V roku 2019 bude nasledovať nový Ceed a ďalšie modely.