Brabham BT62: Slávna značka vstáva z mŕtvych. Zatiaľ na okruhoch

Legenda šampionátu F1 sa po 26 rokoch vracia na scénu. Vďaka najmladšiemu synovi slávneho Jacka Brabhama. Ambície sú veľké a odštartujú v Le Mans. Novou zbraňou je úžasný Brabham BT62 s atmosférickým 8-valcom.

22.05.2018 06:00
debata
Nový Brabham BT62 neskrýva svoju okruhovú... Foto: Brabham
Brabham BT62 - 2018 Nový Brabham BT62 neskrýva svoju okruhovú podstatu. Aerodynamické prvky dokážu generovať prítlak až 1 200 kg. To je približne o 300 viac, ako váži samotné auto.

Zdá sa, že dnešná doba praje reinkarnáciám. Po dlhých rokoch ožili značky ako britský TVR alebo nemecký Borgward. A teraz sa o slovo hlási ďalšia. A veľmi známa. Brabham má totiž vo svojej 70-ročnej histórii na konte 35 víťazstiev Grand Prix v kolotoči F1. Lenže je to už veľmi dávno. Legendárna britská stajňa, založená slávnym Jackom Brabhamom, ukončila svoje účinkovanie v roku 1992. Nedala však spávať Davidovi Brabhamovi, najmladšiemu zo synov pretekárskej legendy. Ten v roku 2014, po smrti otca, ohlásil návrat Brabhamu na scénu. Štvorročné úsilie prinieslo svoje ovocie. Na svete je totiž nový Brabham BT62, úžasný okruhový špeciál, ktorý zamieri už čoskoro na trate.

Zadné kolesá bude poháňať autorsky vyvinutý... Foto: Brabham
Brabham BT62 - 2018 Zadné kolesá bude poháňať autorsky vyvinutý atmosférický 8-valec s výkonom 522 kW, čo je rovných 700 koní. Pomáhať mu má 6-stupňová sekvenčná prevodovka.

S cestnou homologizáciou zatiaľ nepočíta, no stať sa to môže. Karbónová šelma s brutálnym prítlačným krídlom a mohutným difúzorom, ktoré generujú s ďalšími aerodynamickými prvkami až 1,2 tony prítlaku, váži len 972 kg. V strede uložený 8-valec z vlastnej dielne dáva z objemu 5,4 litra 522 kW a krútiaci moment 666 Nm. To je naozaj úctyhodné, najmä ak uvážime, že agregát využíva klasické atmosférické plnenie. Túto nádielku posiela cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku k zadným kolesám. Ako inak. Na ceste ho držia 18-palcové kované disky s centrálnou maticou obuté pneumatikami Michelin. O odpruženie sa starajú nastaviteľné tlmiče a stabilizátory švédskeho Ohlinsu. Deceleráciu zabezpečia keramické 6-piestikové brzdy.

Interiér je pripravený pre homologizáciu vo... Foto: Brabham
Brabham BT62 - 2018 Interiér je pripravený pre homologizáciu vo vytrvalostných pretekoch. Premiéra sa má totiž konať na 24-hodinovke v Le Mans.

Dynamické parametre nepoznáme, no niet pochýb, že Brabham BT62 bude skutočne ostré auto. Tomu zodpovedá aj zariadenie interiéru s monokokovým karbónovými sedadlami, nastaviteľnými pedálmi, 6-bodovými bezpečnostnými pásmi, odnímateľným volantom a ochrannou klietkou, ktorá je podmienkou účasti na pretekárskych tratiach. Potrebné informácie získava pilot z 12-palcového prístrojového panelu. Vzniknúť má celkom sedemdesiat kusov. Číslovka odkazuje na výročie premiéry Jacka Brabhama na austrálskom okruhu Paramata Park Speedway. Je trojnásobným majstrom sveta a dodnes jediným pilotom, ktorý získal najvyšší titul v monoposte vlastnej konštrukcie (1966).

Prvých tridsaťpäť kusov bude lakovaných v tradičnej zeleno-zlatej kombinácii, symbolizujúcich počet víťazstiev v F1. Do najdrahšieho automobilového športu sa však Brabham vrátiť neplánuje. BT62 je pripravené pre 24-hodinovku v Le Mans. Nie náhodou. David Brabham má totiž na konte tri vytrvalostné víťazstvá. Dve v kategórii GT1 a tretie z roku 2009 v kráľovskej triede prototypov LMP1, keď sedel za volantom dieselového Peugeotu 908 HDi FAP. Spoločnosť Brabham Automotive otvorí svoje kancelárie okrem Veľkej Británie aj v USA, na Strednom východe a v Austrálii.
Brabham BT62 - 2018
Brabham BT62 - 2018
+8Brabham BT62 - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jack Brabham #Brabham #Brabham BT62 #David Brabham
Články podľa značiek