Už tretia novinka Lotusu za posledných šesť mesiacov mieri k zákazníkom, ktorí požadujú viac výkonu, než poskytuje Exige Sport 350 no zároveň im nevyhovuje okruhovo ladený Exige Cup 430. Nový Sport 410 tak kombinuje to najlepšie z oboch. Ponúka viac výkonu no zároveň rešpektuje cestné využitie. V skutočnosti má ale viac spoločného práve s najvýkonnejšou verziou Cup 430. Vidieť to už na aerodynamickom tuningu, ktorý obsahuje predný rozdeľovač, zväčšené sacie otvory v nárazníku, obrovské zadné krídlo a väčší hliníkový difúzor. Vďaka tomu je Exige Sport 410 schopný generovať prítlak 150 kg.
V Heatheli nezabudli ani na základnú technologickú „mantru“ – nízku hmotnosť. Preto je väčšina vonkajších dielcov vyrobená z karbónu, vrátane spojlerov, strechy či bočných panelov. Výfukový systém dal prednosť titánu, ktorý ušetril rovných 10 kg. Suchá hmotnosť tak klesla na úžasných 1 054 kg, čo robí z tejto verzie vôbec najľahší 6-valcový Lotus. Ako inak, 3,5-litrové kompresorom preplňované srdce je umiestnené pred zadnou nápravou a v tomto prípade ponúka 410 koní, čo je 300 kW, teda len o 20 koní menej ako Cup 430. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm už pri 3 000 otáčkach za minútu.
V kombinácii so 6-stupňovým manuálom to znamená šprint na stovku za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 290 km/h, čím novinka dobieha aj Exige Cup 430. Z toho preberá Sport 410 aj mnohé podvozkové komponenty. Napríklad nastaviteľné tlmiče Nitron a nastaviteľné stabilizátory Eibach, čo znamená, že Sport 410 sa môže zmeniť z relatívne komfortného kupé na okruhovú šelmu a naopak. Kontakt s vozovkou zabezpečujú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 so zmiešaným profilom 215/45 ZR17 na predných a 285/30 ZR18 na zadných kolesách.
Sedemnásť, respektíve 18-palcové kované disky, ktoré sú k dispozícii v čiernom alebo striebornom vyhotovení, ukrývajú výkonnejší brzdový systém AP Racing so štvorpiestikovými strmeňmi. Interiér je plný Alcantary, karbónu a hliníka. Z uhlíkových vlákien sú vyrobené monokokové sedadlá. O luxuse hovoriť nemožno. Redukčnej diéte padli za obeť mnohé prvky výbavy. Audiosystém, manuálna klimatizácia a elektricky ovládané okná tu však predsa len sú. Na výber je niekoľko druhov dekorácií a tiež okruhový paket obsahujúci štvorbodové bezpečnostné pásy, ochrannú klietku či hasiaci prístroj.
Exige Sport 410 bude dostupný ako kupé aj ako roadster s ľahkou odnímateľnou strechou. To je rozdiel v porovnaní s verziou Cup 430, vyrábanou len ako kupé. Program Lotus Exclusive umožňuje navyše splniť prakticky akékoľvek špecifické požiadavky zákazníkov na úpravu ich Lotusu. Týkať sa to môže vybavenia či výberu materiálov a farebného konceptu exteriéru a interiéru. Tak sa môže do štyristodesiatky dostať napríklad infotainment kompatibilný so smartfónmi či bluetooth. Prvé vozidlá zamieria k zákazníkom ešte v tomto roku.