Sportage štvrtej generácie, ktorý schádza z liniek európskeho závodu Kie v Žiline, je na trhu od roku 2015. Len vlani sa z neho predalo viac ako 131 000 kusov. To znamená celú štvrtinu európskych registrácií kórejskej značky. Kondíciu si má udržať vďaka modernizácii, ktorá prekračuje rámec bežného faceliftu. Sportage bude totiž prvým mild-hybridným naftovým autom značky. A z tohto pohľadu aj celoeurópskym unikátom.
Ale pekne po poriadku. Exteriérové retuše priniesli Sportage nové nárazníky, nové hmlové svetlá a nový dizajn 16-, 17– a 18-palcových diskov kolies. Doplnková výbava pridáva chrómové obloženie prahov, nábehové klzné dosky pre lepšiu ochranu podvozka a tiež vynovenú paletu piatich nových lakov karosérie. Verziu GT spoznáte vďaka lesklej čiernej maske, zadnému spojleru, diódovým denným svetlám „Ice Cube“ a tiež 19-palcovým zliatinovým kolesám.
V kabíne mení atmosféru nový volant, známy z tretej generácie Ceedu, prepracovaný prístrojový panel a nové čierno-sivé čalúnenie sedadiel. Športové GT môžu byť vybavené čiernym koženým čalúnením s kontrastným červeným prešívaním. Za príplatok dostanete modernejší infotainment s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a viacero nových asistenčných systémov. Napríklad monitorovanie okolia vozidla, inteligentný tempomat s funkciou vypínania a štartovania motora či monitorovanie únavy vodiča.
To najpodstatnejšie sa ale odohralo pod kapotou. Sportage tu dáva na frak mnohým renomovaným európskym výrobcom. Najmä v čase ústupu naftových motorov. Bude totiž prvým modelom značky s dieselovou mild-hybridnou sústavou. Verzia EcoDynamics+ skombinuje vznetový 4-valec 2,0 CRDi so 48 V elektrickým okruhom, štartér-generátorom MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator) a malou batériou s kapacitou 0,46 kWh. To umožňuje vypínať a štartovať motor v oveľa väčšom rozsahu ako doteraz, aj počas jazdy, a navyše rekuperovať účinnejšie brzdnú energiu.
Štartér-generátor je napojený na kľukový hriadeľ pomocou remeňa a pri akcelerácii vozidla je schopný ponúknuť dodatočných 10 kW výkonu. Výsledkom je redukcia spotreby paliva o štyri percentá podľa novej normy WLTP a o sedem podľa normy NEDC. Druhá zmena sa týka opäť naftových verzií. Minulosťou sa totiž stáva 4-valec 1,7 CRDI. Nahradí ho úspornejší agregát 1,6 CRDi celkom novej generácie U3, ktorý spĺňa s predstihom emisnú normu Euro 6d. Dodávať sa bude s výkonom 85, alebo 100 kW. Silnejšia verzia počíta so štvorkolkou aj 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
Do predaja sa vynovený Sportage chystá na jeseň. Výrobu pre európsky trh zabezpečí opäť žilinský závod. Vďaka Sportage sa môže Kia pochváliť tým, že ako jedna z mála ponúka naprieč výrobným programom hybrid, plug-in hybrid, čistý elektromobil aj mild-hybrid so 48 V elektrickou sústavou. Do roku 2025 plánuje uviesť na trh až 16 vozidiel elektrifikovaných áut – päť nových hybridov, päť plug-in hybridov, päť batériových elektromobilov a v roku 2020 prvý vodíkový model využívajúci palivové články.