Kia K900: Impozantná vlajková loď má techniku zo Stingera

Druhá generácia prémiového sedanu predstavená na autosalóne v New Yorku posúva automobilku Kia na vyššiu úroveň. V spojených štátoch amerických ponúkne zákazníkom pohodlie limuzíny s technikou nového GT Stinger.

01.06.2018 12:00
Kia-K900-2019-1024-09 Foto:
Kia K900 je určená pre americký trh.
debata

Kórejská automobilka Kia už nepatrí medzi výrobcov, ktorí sa zameriavajú len na praktické a cenovo dostupné automobily. Presvedčiť sme sa o tom mohli vďaka modelu Stinger. Okrem päťdverového fastbacku sa Kia môže pochváliť aj ďalším prémiovým modelom. V spojených štátoch amerických ponúkne zákazníkom druhú generáciu modelu K900.

Kia K900 2019
Kia K900 2019
+21Kia K900 2019

Prvú generáciu možno pokladať za akýsi pokus preniknúť medzi etablovaných prémiových výrobcov. Až tou druhou má Kia skutočne šancu osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú alternatívu k osvedčeným značkám. Hlavným predpokladom je spoločná technika so spomínaným GT Stinger. Tak ako v prípade fastbacku aj model K900 poháňa dvakrát preplňovaný 3,3-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 270 kW (365 k) a krútiacim momentom 510 Nm.

Model K900 poháňa dvakrát preplňovaný... Foto: Kia
Kia-K900-2019-1024-01 Model K900 poháňa dvakrát preplňovaný 3,3-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 270 kW (365 k) a krútiacim momentom 510 Nm.

Pohonná jednotka je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou a silu motora prenáša na obe nápravy. Inteligentný pohon všetkých kolies dokáže rozdeľovať krútiaci moment v niekoľkých pomeroch. Štandardne je preferovaná zadná náprava, no pri zhoršení priľnavosti systém prenesie až 50% krútiaceho momentu na predná kolesá. V športovom režime posiela k zadnej náprave až 80% krútiaceho momentu.

Vodič môže čerpať informácie z palubného... Foto: Kia
Kia-K900-2019-1024-11 Vodič môže čerpať informácie z palubného počítača z niekoľkých displejov.

Stabilitu na ceste zabezpečuje karoséria, ktoré je o 33% tuhšia oproti predchodcovi. O bezpečnosť sa stará množstvo bezpečnostných systémov ako predkolízny systém, udržovanie v jazdnom pruhu, varovanie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní, inteligentný adaptívny tempomat, monitoring únavy vodiča, sledovanie mŕtveho uhla a 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla.

V interiéri sa pohodlne odvezú pasažieri vpredu aj vzadu. Sedadlo vodiča je nastaviteľné v dvadsiatich smeroch, sedadlo spolujazdca a sedadlo za vodičom v dvanástich a sedadlo za spolujazdcom v štrnástich smeroch. Nechýba ani vyhrievanie a odvetrávanie pre zadných cestujúcich. Interiér je čalúnený kožou Nappa.

Vodič môže čerpať informácie z palubného počítača z niekoľkých displejov. Prvým je displej informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 12,3 palca. Pred sebou má TFT displej s uhlopriečkou buď 7 alebo 12,3 palca. Tretím zdrojom informácií je head-up displej s uhlopriečkou 9,7 palca. O ozvučenie interiéru sa stará 900-wattová hi-fi sústava Harman Kardon tvorená 17 reproduktormi. Atmosféru vnútrajška dotvára podsvietenie s výberom 64 farieb.

Grafika zadných svetiel vynikajúco ladí s... Foto: Kia
Kia-K900-2019-1024-0b Grafika zadných svetiel vynikajúco ladí s klesajúcou siluetou karosérie.

Prémiový ráz dáva Kia K900 najavo aj vonkajším dizajnom. Dominantnou časťou je predná maska obdĺžnikového tvaru, ktorú tvorí 176 lesklých bodov. Grafika zadných svetiel vynikajúco ladí s klesajúcou siluetou karosérie. Pri pohľade zboku vyniknú štandardne dodávané 19-palcové disky kolies. Kia K900 bude schádzať z liniek v kórejskom závode Sohari spoločne s fastbackom Stinger.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #limuzína #Kia K900
Články podľa značiek