Kórejská automobilka Kia už nepatrí medzi výrobcov, ktorí sa zameriavajú len na praktické a cenovo dostupné automobily. Presvedčiť sme sa o tom mohli vďaka modelu Stinger. Okrem päťdverového fastbacku sa Kia môže pochváliť aj ďalším prémiovým modelom. V spojených štátoch amerických ponúkne zákazníkom druhú generáciu modelu K900.
Prvú generáciu možno pokladať za akýsi pokus preniknúť medzi etablovaných prémiových výrobcov. Až tou druhou má Kia skutočne šancu osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú alternatívu k osvedčeným značkám. Hlavným predpokladom je spoločná technika so spomínaným GT Stinger. Tak ako v prípade fastbacku aj model K900 poháňa dvakrát preplňovaný 3,3-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 270 kW (365 k) a krútiacim momentom 510 Nm.
Pohonná jednotka je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou a silu motora prenáša na obe nápravy. Inteligentný pohon všetkých kolies dokáže rozdeľovať krútiaci moment v niekoľkých pomeroch. Štandardne je preferovaná zadná náprava, no pri zhoršení priľnavosti systém prenesie až 50% krútiaceho momentu na predná kolesá. V športovom režime posiela k zadnej náprave až 80% krútiaceho momentu.
Stabilitu na ceste zabezpečuje karoséria, ktoré je o 33% tuhšia oproti predchodcovi. O bezpečnosť sa stará množstvo bezpečnostných systémov ako predkolízny systém, udržovanie v jazdnom pruhu, varovanie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní, inteligentný adaptívny tempomat, monitoring únavy vodiča, sledovanie mŕtveho uhla a 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla.
V interiéri sa pohodlne odvezú pasažieri vpredu aj vzadu. Sedadlo vodiča je nastaviteľné v dvadsiatich smeroch, sedadlo spolujazdca a sedadlo za vodičom v dvanástich a sedadlo za spolujazdcom v štrnástich smeroch. Nechýba ani vyhrievanie a odvetrávanie pre zadných cestujúcich. Interiér je čalúnený kožou Nappa.
Vodič môže čerpať informácie z palubného počítača z niekoľkých displejov. Prvým je displej informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 12,3 palca. Pred sebou má TFT displej s uhlopriečkou buď 7 alebo 12,3 palca. Tretím zdrojom informácií je head-up displej s uhlopriečkou 9,7 palca. O ozvučenie interiéru sa stará 900-wattová hi-fi sústava Harman Kardon tvorená 17 reproduktormi. Atmosféru vnútrajška dotvára podsvietenie s výberom 64 farieb.
Prémiový ráz dáva Kia K900 najavo aj vonkajším dizajnom. Dominantnou časťou je predná maska obdĺžnikového tvaru, ktorú tvorí 176 lesklých bodov. Grafika zadných svetiel vynikajúco ladí s klesajúcou siluetou karosérie. Pri pohľade zboku vyniknú štandardne dodávané 19-palcové disky kolies. Kia K900 bude schádzať z liniek v kórejskom závode Sohari spoločne s fastbackom Stinger.