Ferrari SP38: Unikát vzdáva hold modelom F40 a 308 GTB

Na prehliadke Concorso d’Eleganza Villa d’Este neďaleko talianskeho Milána videli návštevníci minulý víkend skutočný klenot. Prvý a možno aj posledný raz sa verejnosti predstavilo zákazkové Ferrari SP38, ktoré v Maranelle vyrobili pre verného zákazníka.

30.05.2018 12:00
Ferrari-SP38-2018-1024-01 Foto:
Ferrari skonštruovalo unikátny automobil pre verného zákazníka, ktorý si želal ostať v anonymite.
debata

Výrobcovia športových a luxusných vozidiel musia o zákazníkov tuho bojovať. Hoci sa ich modely predávajú za horibilné sumy, klienti chcú často ešte niečo nad rámec štandardnej ponuky. Pre tento účel existujú špecializované oddelenia, ktoré sú fanúšikom a verným zákazníkom pripravené splniť akákoľvek želanie.

Ferrari SP38 2018
Ferrari SP38 2018
+2Ferrari SP38 2018

Pred rokom sa vozidlom vyrobeným na mieru prezentoval Rolls-Royce. Špeciálne upravený Phantom s označením Sweptail stál podľa odhadov britských médií okolo desať miliónov libier, vďaka čomu sa stal najdrahším automobilom planéty. Podobné oddelenie má k dispozícii aj značka Ferrari. Tá skonštruovala unikátny automobil pre verného zákazníka, ktorý si želal ostať v anonymite.

Predné svetlá sú čo najužšie, aby autu dodali... Foto: Ferrari
Ferrari-SP38-2018-1024-05 Predné svetlá sú čo najužšie, aby autu dodali agresívny pohľad.

Podľa predstaviteľov automobilky práce na vozidle trvali približne rok a pol, čo je štandard pri projektoch tohto typu. Zákazník sa na tvorbe auta podieľal od začiatku, pričom konštruktéri a dizajnéri brali ohľad na jeho predstavu o vzhľade auta. Z hľadiska techniky možno zákazkové Ferrari SP38 považovať za model 488 GTB, keďže na jeho základoch vzniklo.

Najvýraznejším prvkom karosérie je jednoznačne... Foto: Ferrari
Ferrari-SP38-2018-1024-04 Najvýraznejším prvkom karosérie je jednoznačne zvažujúca sa strecha, ktorá má namiesto zadného okna žalúziový tvar.

Pod kapotou sa nachádza dvakrát preplňovaný 3,9-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 493 kW (661 k) a krútiacim momentom 760 Nm. Štandardné Ferrari 488 GTB vďaka týmto parametrom šprintuje z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy a maximálne sa dokáže rozbehnúť na 330 km/h. Schopnosti špeciálneho SP38 budú veľmi podobné.

Výnimočným sa teda solitér stáva práve svojím zovňajškom. Predná časť čerpá inšpiráciu z modelu 308 GTB. Predné svetlá sú čo najužšie, aby autu dodali agresívny pohľad. Svetlá denného svietenia sa nachádzajú v nárazníku. Pri pohľade zboku zaujme otvor na prívod vzduchu za zadným oknom. Spodná časť karosérie je nalakovaná sivou farbou a približuje vozidlo k zemi.

Zákazkové Ferrari SP38 vzniklo na základoch... Foto: Ferrari
Ferrari-SP38-2018-1024-02 Zákazkové Ferrari SP38 vzniklo na základoch modelu 488 GTB.

Vzadu sa zákazník nechal inšpirovať legendárnym Ferrari F40. Dôkazom toho je zadné krídlo, ktoré mierne presahuje blatníky. Dve veľké koncovky výfukového potrubia sa nachádzajú nad mohutným difúzorom. Najvýraznejším prvkom karosérie je jednoznačne zvažujúca sa strecha, ktorá má namiesto zadného okna žalúziový tvar.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari 488 GTB #Ferrari SP38 #Ferrari F40 #Ferrari 308 GTB
Články podľa značiek