Jaguar XE 300 Sport: Najmenšia šelma prišla o 6-valec. Kone doháňa tuningom

V Coventry priťahujú pozornosť k sedanu XE novou športovou verziou 300 Sport. Dôvod však nie je príliš vznešený. Má zastúpiť 6-valcové XE, ktoré vypadáva z ponuky. Je totiž ďalšou obeťou nových emisných noriem.

31.05.2018 12:00
debata
Nová verzia Jaguaru XE 300 Sport má síce pod... Foto: Jaguar
Jaguar XE 300 Sport - 2018 Nová verzia Jaguaru XE 300 Sport má síce pod prednou kapotou menej koní ako pôvodná 6-valcová, ale túto stratu maskuje tuningom. Napríklad 19- až 20-palcovými diskami či saténovou úpravou masky, zrkadiel a zadného spojlera.

Ani Jaguar neobchádza emisná apokalypsa. Z ponuky vyraďuje z dôvodu novej normy merania spotreby WLTP a sprísňujúcich sa limitov na produkciu CO2 výkonné benzínové 6-valce. Týka sa to aj jeho najmenšieho sedanu XE. Verzia S 3,0 V6 s výkonom 250 kW je jednoducho minulosťou. V Coventry sa preto snažia zaplátať dieru novým vrcholom s prívlastkom 300 Sport. Stratené kone má dohnať najmä exteriérovým a interiérovým tuningom.

Vzadu nechýbajú dve koncovky výfukov v... Foto: Jaguar
Jaguar XE 300 Sport - 2018 Vzadu nechýbajú dve koncovky výfukov v saténovej vložke nárazníka ani logo 300 Sport.

Novinka stavila na saténovú úpravu prednej masky, spätných zrkadiel, zadného spojlera či špecifických 19-palcových diskov kolies. Tie ukrývajú výkonnejšie brzdy s nápisom 300 Sport. Zákazníci dostanú na výber vynovenú paletu lakov od bieleho Yolong White cez strieborný Indus Silver a čierny Santorini Black až po červený odtieň Caldera Red. Interiér dopĺňa kontrastné prešívanie čalúnenia na sedadlách, volante a lakťovej opierke. Nechýbajú ani plakety 300 Sport či športové koberčeky.

Interiér má v sérii kožené čalúnenie s... Foto: Jaguar
Jaguar XE 300 Sport - 2018 Interiér má v sérii kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, kovové pedále či vyššiu úroveň infotainmentu TouchPro.

Na palube bude tiež štandardne vyššia úroveň infotainmentu TouchPro, hliníkové pedále, elektricky ovládané sedadlá a elektrochromatické spätné zrkadlo. To najdôležitejšie sa však odohralo pod kapotou. Nový vrchol prišiel o dva valce. Kompresorový 6-valec nahrádza preplňovaným 4-valcom 2,0 Ingenium s filtrom pevných častíc, ktorý posiela cez 8-stupňový automat k obom nápravám rovných 221 kW a krútiaci moment 400 Nm. V porovnaní s XE S 3,0 V6 tak prišla novinka o 29 kW a o 50 Nm krútiaceho momentu.

Vzhľadom na nižšiu hmotnosť však v dynamike XE až tak neutrpelo. Na stovku zrýchľuje za 5,7 sekundy, čo je len o šesť desatín horší výsledok. Maximálna rýchlosť ostala bez zmien na obligátnych 250 km/h. Pritom má byť 300 Sport výrazne úspornejší. Veď práve o to ide. Presný údaj však zatiaľ nepoznáme. Zlou správou je, že podobný osud čaká v najbližšej dobe aj väčší sedan a kombi XF a XF Sportbrake. Aj tie si budú musieť vystačiť s benzínovým 4-valcom. Zo 6-valcov ostane pod kapotou jedine diesel 3,0 TDV6 (221 kW).
Jaguar XE 300 Sport - 2018
Jaguar XE 300 Sport - 2018
+14Jaguar XE 300 Sport - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Jaguar XE #Jaguar XE 300 Sport
Články podľa značiek