Trojčatá z Kolína sú po facelifte. Prišli o motor 1,2 PureTech

V českom Kolíne už spustili výrobu modernizovaných trojčiat – Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo. Dizajnové retuše sprevádza aj príchod výkonnejšieho 3-valca 1,0 VTi či nasadenie nových asistenčných systémov. Jedn agregát však z ponuky zmizne.

04.06.2018 06:00
debata
Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo... Foto: Toyota
Toyota Aygo - 2018 Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo zvýraznili faceliftom ešte viac príslušnosť k svojim značkám.

Po štyroch rokoch výroby doznala trojica najmenších modelov Citroënu, Peugeotu a Toyoty zmeny. Všetky tri modely, vyrábané v závode TPCA v Kolíne, omladil ľahký facelift. Badateľný je najmä na predných maskách a svetlách s dennými diódami. Citroën C1 je navyše k dispozícii v 32 farebných variantoch. Pribudli edície Urban Ride a Elle. Peugeot 108 zas pridal šesť nových farieb laku či verziu TOP! Collection a Toyota ešte výraznejší dizajn čela v tvare písmena X.

Interiér dostal okrem nového čalúnenia... Foto: Peugeot
Peugeot 108 - 2018 Interiér dostal okrem nového čalúnenia modernejší infotainment, kompatibilný so smartfónmi vďaka platformám Mirror Link, Apple CraPlay a Android Auto.

Podstatnejšie sú však zmeny na palube, kde budú majitelia ťažiť z nového infotainmentu. Multimediálne rozhranie s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládaním je odteraz kompatibilné so smartfónmi vďaka platformám Mirror Link, Apple CraPlay a Android Auto. K už dostupným asistenčným systémom, ako napríklad autonómnym brzdám City Brake a monitoringu jazdných prúdov AFIL, pribudla čítačka dopravných značiek vrátane zákazov predbiehania.

Pod kapotou sa nachádza už len litrový 3-valec... Foto: Citroën
Citroën C1 - 2018 Pod kapotou sa nachádza už len litrový 3-valec 1,0 VTi od Toyoty s výkonom zvýšeným na 53 kW. K dispozícii je aj robotizovaná 5-stupňová prevodovka.

Pod kapotou debutuje v súvislosti s novou emisnou normou Euro 6.2 modernizovaný atmosférický 3-valec 1,0 VTi s novým nepriamym vstrekovaním paliva a vyvažovacím hriadeľom. Výsledkom úprav je výkon zvýšený z 50 na 53 kW. V kombinácii s 5-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou s tým istým počtom stupňov sa má spotreba pohybovať približne na 3,8 litroch benzínu na 100 km, a to pravdepodobne už podľa novej prísnejšej metodiky WLTP.

Príchod zlepšeného motora od Toyoty však pre modely Peugeotu a Citroënu znamenajú koniec ponuky výkonnejšieho 3-valca 1,2 PureTech (60 kW). Pre Toyotu sa nič nemení, keďže Aygo tento agregát nepoužívalo. Novinky z českého Kolína schádzajú z montážnych liniek od prvej polovice mája. Tento rok chce závod TPCA vyrobiť 200 000 áut. Jeho maximálna kapacita je až 330 000 kusov ročne. Tú však naplnil len v roku 2009.
Citroën C1 - 2018
Peugeot 108 - 2018
+4Peugeot 108 - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Peugeot 108 #Citroën C1 #TPCA #Toyota Aygo
Články podľa značiek