Dacia mení narýchlo naftové motory. Začína Dusterom. Čo to spraví s cenou?

Dacia si dáva pozor na náklady azda ako žiadna iná automobilka. Inak by nedokázala vyrábať lacné autá. Lenže nové emisné normy sú neúprosné. Dieselové motory Dusteru tak dostanú systém selektívnej katalytickej redukcie SCR. A to niečo stojí.

11.06.2018 06:00
debata (8)
Duster bude prvým modelom značky, ktorý použije... Foto: Dacia
Dacia Duster - 2017 Duster bude prvým modelom značky, ktorý použije naftové motory so selektívnou katalytickou redukciou SCR, ktorá významne redukuje emisie oxidov dusíka. Od zákazníkov to bude vyžadovať tankovanie prísady AdBlue.

Dacia Duster druhej generácie je v podstate novým autom. Na trh dorazila len vlani a k nám začiatkom roka. To je dosť skoro na radikálne zmeny. A predsa prebehnú. Ako inak, súvisia s novými emisnými normami a s príchodom realistickejšej procedúry merania spotreby WLTP. Naznačil to už náhly výpadok motora 1,2 TCe z ponuky Dusteru, a teraz je na rade naftová ponuka. Súčasné diesle 1,5 dCi s výkonom 66 alebo 80 kW nemajú šancu. Dacia ich musí nahradiť. Ani nie po roku výroby tak prichádza Duster s dvojicou čistejších vznetových motorov s označením Blue dCi.

Zákazníci z nich budú nepochybne profitovať, pretože sú výkonnejšie. Slabší agregát 1,5 Blue dCi 95 sa posilní zo 66 na približne 70 kW a jeho krútiaci moment narastie o 30 Nm, na konečných 230. Silnejší motor 1,5 Blue dCi 115 bude mať teraz namiesto 80 približne 83 kW a krútiaci moment až 280 Nm, čo je o 20 viac. Papierová spotreba 4,4 litra ostane zachovaná, dynamika sa však zlepší. Slabší diesel zvládne stovku za 12,6 sekundy a silnejší za 10,5 sekundy. To je o 1,2 , respektíve 1,3 sekundy lepší výsledok.

Nové motory 1,5 Blue dCi 95 a 1,5 Blue dCi 115... Foto: Renault
Renault 1,6 dCi Energy 160 Nové motory 1,5 Blue dCi 95 a 1,5 Blue dCi 115 budú výkonnejšie o päť koní a budú mať aj vyšší krútiaci moment.

Maximálna rýchlosť sa vyšplhá zo 158 na 167 a v druhom prípade zo 171 na 179 km/h. To všetko je fajn, ale hlavnou zmenou je nasadenie systému selektívnej katalytickej redukcie výfukových plynov SCR. Takže budúci majitelia budú musieť okrem nafty tankovať aj prísadu AdBlue. Zároveň možno očakávať, že s novými dieselovými motormi bude Duster drahší. A to môže byť problém, pretože hlavným tromfom Dacie, Duster nevynímajúc, je jej bezkonkurenčne nízka cena. Ako sa to odrazí v cenníku, zatiaľ nevieme.

V súčasnosti zaplatíte za Duster 1,5dCi 90 s predným náhonom od 13 240 eur a za verziu 1,5 dCi 110 od 14 440 eur. Vychádzať môžeme len zo zverejnenej ceny vo Francúzsku, kde Duster s novým dieslom 1,5 Blue dCi 95 stojí od 14 350 eur. Samozrejme, špecifikácia pre francúzsky trh môže byť odlišná. No nárast tu je. A týkať sa bude aj iných modelov. Je totiž isté, že nová technika sa postupom času rozšíri aj do ostatných vozidiel rumunského výrobcu od Sandera cez Logan až po MPV Lodgy či úžitkový Dokker. To znamená, že ceny bude musieť Dacia „dolaďovať“ aj tam.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #Dacia Duster #1.5 dCi #blue dCi
Články podľa značiek