Hyundai Tucson: Vynovené SUV odkrýva karty. Dostane hybridný diesel!

Vynovený Tucson síce debutoval už v apríli na motoršou v New Yorku, no až teraz prezrádza viac o európskej špecifikácii. Ako sa dalo čakať, podľa vzoru Kie Sportage dostane aj Tucson naftový motor 2,0 CRDi vybavený mild-hybridnou technológiou. Spotrebu má znížiť o sedem percent.

12.06.2018 19:00
debata (1)
Hyundai Tucson vynovil svoj vzhľad prednou... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - 2018 Hyundai Tucson vynovil svoj vzhľad prednou kaskádovou maskou, no to najdôležitejšie ukrýva pod kapotou.

Hyundai naozaj nečaká na zázraky a svoju ponuku inovuje v rýchlejších cykloch ako konkurencia. Populárny Tucson ukázal s faceliftom už po dvoch rokoch výroby na autosalóne v New Yorku. A tak vieme, že dostane kaskádovú prednú masku, nové nárazníky, prakticky úplne novú palubnú dosku s novým voľne stojacim displejom, modernejší infotainment, nové asistenty, „čistejší“ diesel 1,6 CRDi, ktorý nahradí starší 4-valec 1,7 CRDi a tiež 8-stupňový automat. Napriek tomu si Hyundai pre seba nechal jedno tajomstvo. Najväčšia technologická vychytávka totiž súvisí so silnejšou naftovou motorizáciou.

Motor 2,0 CRDi s výkonom 136 kW bude spojený so... Foto: Hyundai
Hyundai - motor 2,0 CRDi MHSG Motor 2,0 CRDi s výkonom 136 kW bude spojený so štartérom-generátorom s výkonom 12 kW. Ten bude podporovať akceleráciu aj rekuperovať brzdnú energiu. Očakávať môžeme aj častejšie vypínanie motora.
O čo ide? Diesel 2,0 CRDi dostane, podobne ako v sesterskej Kii Sportage, mild-hybridný systém so 48 V elektrickým okruhom. Technológia kombinuje spaľovací motor so štartérom-generátorom MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), pripojeným pomocou drážkovaného remeňa a malou li-ion batériou s kapacitou 0,44 kWh. Pri akcelerácii bude MHSG schopné poskytnúť dodatočných 12 kW výkonu, a pri spomalení rekuperovať brzdnú energiu a ukladať ju do akumulátora. Výsledkom má byť zníženie spotreby paliva v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou o sedem percent, bez straty dynamiky. Nová verzia ponúkne výkon 136 kW a bude dostupná s pohonom oboch náprav aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá umožní redukovať spotrebu plachtením. Presné prevádzkové parametre automobilka zatiaľ nezverejnila. No čakať už nebudeme dlho. Vynovený Tucson sa na európske trhy vrátane slovenského, chystá v priebehu leta. Hyundai sa pritom nezabudol pochváliť, že rovnaký mild-hybridný systém plánuje aj pre menší vznetový motor 1,6 CRDi, a to už na jar budúceho roka. Pripomeňme, že Tucson bude naďalej schádzať z liniek českého závodu Hyundaia v Nošoviciach.
Hyundai Tucson - 2018
Hyundai Tucson - 2018
+13Hyundai Tucson - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Tucson #MHSG
Články podľa značiek