Škoda už má so zemným plynom (CNG) skúsenosti. Nie je to tak dávno, čo ste v jej cenníkoch mohli nájsť Octaviu G-Tec. Tá však teraz v ponuke nie je. Súvisí to s prechodom na nové motory. Pôvodný agregát 1,4 TSI, ktorý bol prispôsobený vo verzii G-Tec na spaľovanie CNG, totiž zamení za modernejší 1,5 TSI Evo. A okrem benzínu bude tiež môcť spaľovať zemný plyn. Pritom má byť nová Octavia G-Tec len prvou lastovičkou veľkej plynofikácie, ktorá má pomôcť s redukciou emisií.
Alternatívnym palivám verí aj Christian Strube, šéf vývoja mladoboleslavskej značky. „Začneme s tým teraz. Veľa trhov chce o plynových motoroch debatovať. Je to krok , ktorý je možné uskutočniť vo veľkom a hlavne hneď.“ Pritom má na mysli nielen CNG, ale aj oveľa rozšírenejší propán-bután (LPG). Nový motor má priniesť záujemcom o tieto palivá samé výhody. Jeho výkon vzrastie v porovnaní s 1,4 TSI z 81 na 96 kW a krútiaci moment z 200 na 240 Nm. Väčšia má byť aj nádrž, ktorá uskladní až 21 kg zemného plynu.
Nová Octavia G-Tec tak dokáže absolvovať na jedno tankovanie CNG až 620 km. Menšia benzínová sa postará o ďalších asi 300 km jazdy. Zlepší sa aj dynamika. Akceleráciu na stovku zvládne za 9,8 sekundy, čo je zlepšenie o viac ako sekundu. Ten istý agregát využijú aj ďalší koncernoví príbuzní. Napríklad VW Golf, Seat Leon, ale aj menšie modely ako Seat Ibiza, Arona či prémiové Audi A4 a A5. Informácie o verzii na LPG, ktorá by sa mohla stať pre zákazníkov oveľa atraktívnejšia, zatiaľ chýbajú.